• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Postnord erkänner vad vi länge förstått.

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tycker det är rätt vanligt att dagen för leverans inte hålls samt att de inte kör ut trots att de borde. Får jag ett internationellt paket med EMS så gör de ibland ett leveransförsök till dörren och ibland inte. Jag ser ingen logik i att det bara sker ibland eftersom det är samma tjänst varje gång.

Kanske ska tillägga att inte Postnord på något sätt är värst av de fraktfirmor jag fått leverans av. Senast i måndags tryckte DHL ner ett paket i brevlådan spm skulle levereras personligen. Det stack upp ur brevlådan och hindrade locket från att stängas. Det regnade under dagen vilket medförde att både det paketet och resten av posten den dagen blev blöt.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Tycker det är rätt vanligt att dagen för leverans inte hålls samt att de inte kör ut trots att de borde. Får jag ett internationellt paket med EMS så gör de ibland ett leveransförsök till dörren och ibland inte. Jag ser ingen logik i att det bara sker ibland eftersom det är samma tjänst varje gång.

Kanske ska tillägga att inte Postnord på något sätt är värst av de fraktfirmor jag fått leverans av. Senast i måndags tryckte DHL ner ett paket i brevlådan spm skulle levereras personligen. Det stack upp ur brevlådan och hindrade locket från att stängas. Det regnade under dagen vilket medförde att både det paketet och resten av posten den dagen blev blöt.

(Min fetning).
En stor del av problemet är enl mig att postorder ägs av staten. (Svenska & Danska) På grund av bristande lönsamhet så är det vi skattebetalare som får betala i slutändan. Vi blir "drabbade" två gånger. Först genom dålig service, sen får vi betala för att företaget inte fungerar och pga sin dåliga service tappar kunder och marknadsandelar till andra företag.

Edit.
http://www.svd.se/fritt-fall-for-postnord--nastan-obefintlig-lonsamhet/om/svd-granskar-postnord

http://www.svd.se/bottennapp-for-postnord-samst-pa-artionden/om/svd-granskar-postnord
 
Senast ändrad:

Triumf

Rolex
2-Faktor
image.png
Vet inte om DHL är något vidare bättre. Den här killen har iaf vad jag sett två dagar i rad suttit och spelat Pokémon samtidigt som han drog en cigg i bilen med arbetskläder på. Visst, hans arbetsdag kan ha varit slut. Men det ser onekligen inte bra ut..

Så om ni sitter hemma och väntar på en klocka som inte dyker upp, ja, kanske det är pga den här killen som prioriterar Pokémon före då ;)
 

Vesper

Rolex
DHL är det värsta bud företaget leverar aldrig i tid, sen vet jag inte om det är extra jävla dåligt nu under sommaren.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag har fått paket flera gånger med DHL och servicen har varit spot on, leverans på en dag från Italien. Men det kanske beror på var i Sverige man bor?
 

kruka

Omega
2-Faktor
Visst har posten gått ner sig men de är, enligt erfarenhet, mil bättre än dhl och framförallt ups. Det här gäller då för mig som privatperson. I tjänst har jag inget att anmärka på nån av dem
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Vid 5 av 5 tillfällen de senaste 2 åren, har posten registrerat att de varit vid dörren och att jag inte kunnat nås, trots att jag suttit hemma hela dagen och aldrig sett en postbil/brevbärare i närheten. Ringt och klagat varje gång. Blivit lovad att de ska ta hand om det och att det inte ska hända igen. Har än idag inte fungerat. Ett stort skämt är vad det är..
 

-SC-

Omega
Pledge Member
Posten/postnord har jag inga klagomål på.
DHL gillar jag, jag brukar be om att få mina paket skickade till deras "swip box" eller vad dom kallas då jag har ett sådant nära mig.

UPS däremot, dom levererar aldrig mina paket i tid, skjuter upp leveranser hela tiden och ljuger om leveransförsök. Jag har börjat göra så att jag åker till deras lager och hämtar mina paket själv. Deras lager ligger 10km bort så det är ju inte direkt svårt för dom att åka förbi och leverera hos mig.
 

DrKlocka

Audemars
image.png
Vet inte om DHL är något vidare bättre. Den här killen har iaf vad jag sett två dagar i rad suttit och spelat Pokémon samtidigt som han drog en cigg i bilen med arbetskläder på. Visst, hans arbetsdag kan ha varit slut. Men det ser onekligen inte bra ut..

Så om ni sitter hemma och väntar på en klocka som inte dyker upp, ja, kanske det är pga den här killen som prioriterar Pokémon före då ;)
Haha, ser ju helt sjukt ut. Men han kanske har rast vilket inte är helt omöjligt.
I många fall har brevbäraren ett personligt ansvar att se till brevet eller paketet blir utdelat. Men, i vissa stunder är stressen enorm och det finns nog helt enkelt inte tid att svänga förbi. Det är ju sällan en ordinarie brevbärare bara struntar i att dela ut ett paket, för man får ändå lov att ta med det tillbaka till kontoret och processera det där. I @yonsson fall är det DHL snubben som betett sig efterblivet och där finns ingen ursäkt.

Kom ihåg att det är inte alltid superkul att vara brevbärare och i vissa områden är det mer stress än andra. Tycker ofta det är brevbärarna som får oförtjänt mycket skit när det i de allra flesta fall är PostNords nya effektiviseringar som gjort arbetssituationen ohyggligt jobbig för den enskilde brevbäraren.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Jag håller på att utveckla en app där man kan emaila paket world wide en utveckling av mitt första projekt usb wine;)
 

SSL

Audemars
image.png
Vet inte om DHL är något vidare bättre. Den här killen har iaf vad jag sett två dagar i rad suttit och spelat Pokémon samtidigt som han drog en cigg i bilen med arbetskläder på. Visst, hans arbetsdag kan ha varit slut. Men det ser onekligen inte bra ut..

Så om ni sitter hemma och väntar på en klocka som inte dyker upp, ja, kanske det är pga den här killen som prioriterar Pokémon före då ;)

Avslutat pass/rast spelar ingen roll. Man har ett visst ansvar i uniform/företagskläder. Hoppas det finns någon DHL-boss här som kollar upp nummer 18.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tycker det är rätt vanligt att dagen för leverans inte hålls samt att de inte kör ut trots att de borde. Får jag ett internationellt paket med EMS så gör de ibland ett leveransförsök till dörren och ibland inte. Jag ser ingen logik i att det bara sker ibland eftersom det är samma tjänst varje gång.

Kanske ska tillägga att inte Postnord på något sätt är värst av de fraktfirmor jag fått leverans av. Senast i måndags tryckte DHL ner ett paket i brevlådan spm skulle levereras personligen. Det stack upp ur brevlådan och hindrade locket från att stängas. Det regnade under dagen vilket medförde att både det paketet och resten av posten den dagen blev blöt.

Posten la ned ett rek i min brevlåda igår (stack upp med), nu gick det bra då sambon var hemma och hämtade in det direkt. Men hur de missade scanna in det etc är ett mysterium, stod rek stort på o_O
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Stod det skrivet rek eller påklistrat en lapp med streckkod?

Rek plus streckkod, utskrivet. Kunde följa paketet ett steg fram men väl i min stad registrerades det ej. Nu kom det fram så bryr mig inte så mkt, glad fått det :) Skickat över 100 rek genom åren och inget hänt så nöjd med den service jag fått men när det felar är de ibland lite oörstående att det hänt.
 

DrKlocka

Audemars
Rek plus streckkod, utskrivet. Kunde följa paketet ett steg fram men väl i min stad registrerades det ej. Nu kom det fram så bryr mig inte så mkt, glad fått det :) Skickat över 100 rek genom åren och inget hänt så nöjd med den service jag fått men när det felar är de ibland lite oörstående att det hänt.
Låter sjukt konstigt, måste blivit någon märklig miss. Ja tyvärr vill ju ingen ta ansvar.
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Har faktiskt blivit avsevärt mycket bättre i Norrbotten senaste åren, aldrig varit så nöjd. Förbättringen började komma något år efter de avverkat Ånge :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Låter sjukt konstigt, måste blivit någon märklig miss. Ja tyvärr vill ju ingen ta ansvar.

Jepp, aldrig varit med om men kan ju bli fel så är det ju i allt. Mer störande isf de skyller ifrån sig på andra (leverantör, butik) än erkänner sorry vi gjorde fel men skönt det gick bra. Jag är ändå nöjd med posten utom vid hemkörning av paket, då är det som ovan oftast 50/50 (eller sämre) få det. Lättare hämta direkt hos ombud. Och skönt kunna skicka något ena dagen och det ät framme dagen efter 80mil bort.
 

Cryssarn

Rolex
Jag har fått paket flera gånger med DHL och servicen har varit spot on, leverans på en dag från Italien. Men det kanske beror på var i Sverige man bor?
ja och vilken chaufför man får. Lite lotteri. När jag budade ( TNT ) så behandlade jag alla paket försiktigt. Fanns en och annan idiot, men dom blev aldrig långvariga. I grund och botten så handlar det om respekt för andras saker och tid. Något som blir mer och mer ovanligt känns det som
 

don.h

Cartier
diskussioner om posten är inte bra för mitt vrede... Är helt vansinnigt att jag ska behöva köpa rek.brev för att dom inte ska sno skiten. Är flertalet gånger som jag skickat något med vanligt brev(korrekt porto och med returadress) men som just dom gångerna när dom haft något innehåll av värde har försvunnit på vägen. Något som posten vägrar undersöka eller ta ansvar för.. lite sugen att posta en GPS-sändare för att kunna se vart den tar vägen
 

tissoter

Audemars
Postverket är icke att lite på längre..... Minns särskilt en story jag var med om för något år sen.

Ett REK som innehöll en dyrare klocka som man enligt Posten " Råkade lämna ut, till ett för mig okänt företag på andra sidan Sverige istället för till mig"
Tog ett bra tag och ca 20 samtal fram och tillbaka för att få tillbaka mitt paket.
Enligt kundtjänsten så var paketet på väg till mig men hade hamnat i fel "hög och fel del av landet"......
 

Littera69

Omega
image.png
Vet inte om DHL är något vidare bättre. Den här killen har iaf vad jag sett två dagar i rad suttit och spelat Pokémon samtidigt som han drog en cigg i bilen med arbetskläder på. Visst, hans arbetsdag kan ha varit slut. Men det ser onekligen inte bra ut..

Så om ni sitter hemma och väntar på en klocka som inte dyker upp, ja, kanske det är pga den här killen som prioriterar Pokémon före då ;)

Kan ju ha varit en Mewtwo
 

SSL

Audemars
Lite OT blir det men beställt från Zalando som är tyskt. Paketet ska till Stockholm. Toftanäs ligger i Skåne. :D Beräknad lev var först 12/8. Dom har skickat paketet över hela Sverige. Miljövänligt.

image.jpeg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
diskussioner om posten är inte bra för mitt vrede... Är helt vansinnigt att jag ska behöva köpa rek.brev för att dom inte ska sno skiten. Är flertalet gånger som jag skickat något med vanligt brev(korrekt porto och med returadress) men som just dom gångerna när dom haft något innehåll av värde har försvunnit på vägen. Något som posten vägrar undersöka eller ta ansvar för.. lite sugen att posta en GPS-sändare för att kunna se vart den tar vägen

Fast om ett brev försvinner som inte är spårbart alls tycker även jag det är lite mkt begärt att de ska kunna hitta det (betänk all post som skickas varje dag och att det kan bli fel såklart). Snåla inte in på rek om värdet är viktigt oavsett om det är sentimentalt eller av värde är mitt råd.

Jämfört med England är Sverige bra. Ett paket kom bort från mig där, ett år senare hittar mottagaren ett mögligt paket i en buske i hans trädgård. Brevbäraren hade beslutat att bästa metoden var att kasta in paketet över häcken, onödigt gå in med det. Innehållet, en klocka, var totalförstörd. Tur värdet inte var speciellt stort. Svaret från engelska postverket, vi har inte gjort något fel :facepalm:
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Pröva ta emot ett Fedex paket i Jokkmokk för 15 år sedan. Närmsta de kunde komma var till Umeå.
Posten är inte så dåligt som alla uppfattar.
 
DHL Express imponerade stort på mig idag i alla fall. På mindre än 2 dygn levererade de en klocka från Filippinerna
 

Bilagor

  • Screenshot_20160819-115814.png
    Screenshot_20160819-115814.png
    33 KB · Visningar: 65
Topp