• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Postnord erkänner vad vi länge förstått.

Alexander

Panerai
2-Faktor
Alltid två sidor av ett mynt givetvis. Känner folk som jobbar bud som goglar fram andra nummer eller kontaktar övriga familjemedlemmar, allt för att inte få en utebliven leverans då personer inte svarat. Sen har vi ju även dom som hävdar att det inte varit någon hemma som kunnat öppna trots att man suttit och hökat i fönstret en hel dag. Tröttsamt. Vet inte hur många gånger det slutat med att jag åkt ut exempelvis till ups postterminal på andra sidan stan för att man ruttnat på köriga utkörningar som gång på gång uteblivit då man faktiskt tagit sig tid och väntat ut dom
 

månljus

Panerai
Postnord är fan sämst. Mitt paket låg och väntade på mig i 14 dagar på mitt utlämningsställe. Så nu har dom valt att skicka tillbaka det och jag måste styra upp det här själv med företaget jag beställde ifrån. Problemet? Har inte fått en enda avi via brev eller sms om att jag har kunnat hämta ut mitt paket. Trodde bara att det var en förseningen i leveransen. Hörde till och med av mig till utlämningsstället som sa att det var försenat. Och trots att jag ringde Postnord innan dom hade skickat tillbaka det så kunde dom inte stoppa det.
 

Kugghjul

Panerai
Tycker det är rätt vanligt att dagen för leverans inte hålls samt att de inte kör ut trots att de borde. Får jag ett internationellt paket med EMS så gör de ibland ett leveransförsök till dörren och ibland inte. Jag ser ingen logik i att det bara sker ibland eftersom det är samma tjänst varje gång.

Kanske ska tillägga att inte Postnord på något sätt är värst av de fraktfirmor jag fått leverans av. Senast i måndags tryckte DHL ner ett paket i brevlådan spm skulle levereras personligen. Det stack upp ur brevlådan och hindrade locket från att stängas. Det regnade under dagen vilket medförde att både det paketet och resten av posten den dagen blev blöt.

Det absolut värsta jag upplevt var när jag köpte en klocka som skickades från USA med ebays "automatiska" utlandsfrakt / moms / tull system för några år sedan. Jag vet inte hur det fungerar nu, men det var helt omöjligt att få reda på något om frakten, vilket företag som skulle sköta frakten i EU/Sverige etc. Paketet kom fram efter några veckor.
 

leiden

Rolex
Postnord är fan sämst. Mitt paket låg och väntade på mig i 14 dagar på mitt utlämningsställe. Så nu har dom valt att skicka tillbaka det och jag måste styra upp det här själv med företaget jag beställde ifrån. Problemet? Har inte fått en enda avi via brev eller sms om att jag har kunnat hämta ut mitt paket. Trodde bara att det var en förseningen i leveransen. Hörde till och med av mig till utlämningsstället som sa att det var försenat. Och trots att jag ringde Postnord innan dom hade skickat tillbaka det så kunde dom inte stoppa det.
Hade en liknande upplevelse i förra veckan. Väntade på ett paket från Tyskland som skickades med DHL. Tyckte att det tog lite väl lång tid så spårade paketet och då stod det att en misslyckad leverans hade skett fyra dagar tidigare. Ringde DHL som sa att PostNord tagit över paketet och att jag skulle kontakta dem. Så jag slog in samma kollinummer på postens hemsida och då visade det sig att paketet låg på utlämningsstället sedan fyra dagar tillbaka. Någon avisering hade jag inte fått.
 

Kugghjul

Panerai
Hade en liknande upplevelse i förra veckan. Väntade på ett paket från Tyskland som skickades med DHL. Tyckte att det tog lite väl lång tid så spårade paketet och då stod det att en misslyckad leverans hade skett fyra dagar tidigare. Ringde DHL som sa att PostNord tagit över paketet och att jag skulle kontakta dem. Så jag slog in samma kollinummer på postens hemsida och då visade det sig att paketet låg på utlämningsstället sedan fyra dagar tillbaka. Någon avisering hade jag inte fått.
Sköter PostNord DHL:s paket? Är det inte Schenker som sköter DHL:s paketutlämning, eller är jag fel ute här?
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Postnord har väl börjat ta betalt av företagen för att skicka ut aviseringar via brev?
En siffra fel i mobilnumret och man får ingen avisering.
 
Topp