• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Postnord

rogart-63

Patek
Vad håller dom på med? Det har blivit mycket sämre service? Paketen kommer inte fram . Försvinner? Idag såg jag en Postnordbil där föraren satt och sorterade post under bilfärd? Får man det? Nej inte enligt reglerna men alla gör det ändå. Jag väntar på en klocka som försvunnit på väg till utlämmningsstället .Min son blev av med ett par inlines i Torsvik terminal förra vecka . Jag fck hämta ut ett paket utan avii förra veckan . Fick själv gå in och söka efter kollinummer. Då ligger den i affären och har legat där några dagar . Inget medellande eller avi. Och allt har hänt sen Postnord börja med sortering i bilarna .
 

Icaras

Rolex
För någon vecka sedan var det ett inslag i aktuellt (?) om just detta. Mannen som svarade på frågorna nämnde att det berodde på omorganisation samt nya sorteringsmaskiner. Han lät inte i och för sig inte särskilt trovärdig... Angående försvinnande palet dvs.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Vad håller dom på med? Det har blivit mycket sämre service? Paketen kommer inte fram . Försvinner? Idag såg jag en Postnordbil där föraren satt och sorterade post under bilfärd? Får man det? Nej inte enligt reglerna men alla gör det ändå. Jag väntar på en klocka som försvunnit på väg till utlämmningsstället .Min son blev av med ett par inlines i Torsvik terminal förra vecka . Jag fck hämta ut ett paket utan avii förra veckan . Fick själv gå in och söka efter kollinummer. Då ligger den i affären och har legat där några dagar . Inget medellande eller avi. Och allt har hänt sen Postnord börja med sortering i bilarna .

Kan bara hålla med, betydligt oftare att brev inte kommer fram dagen efter. Ibland har det t.om. tagit 4-5 dagar för ett brev. Dock inte förlorat något än så länge....
 

Josef B

Bestraffaren
Håller fullständigt! Haft problem hela sommaren med mina leveranser! Nu inväntar jag ett paket som legat på deras lager i en vecka. De skulle tydligen levererat den 28e aug men jag var tydligen inte hemma och "inte" kunnat nås. Nu är det 8 sept och såg nu att de skickat ut en avi nu på morgonen. Får se om det dyker upp.
Jävla sommarvikarier som fått fortsatt anställning under hösten!
 

Molgan

Cartier
Nu låter jag säkert som en sur gammal cynisk gubbe (trots att jag är i mina bästa år!) men jag tror några ruttna ägg passar på att "lyfta" endel försändelser som kan verka av intresse, då ändå övergången får all skuld för problemen som uppstår.
Jag litar noll och ingenting på postnords personal då jag personligen råkat ut för en av dessa unga herrar, skvallerfabrik utan dess like med en sjuk dos av jante, akta vad ni skickar/tar emot, låt inte den nyfikne postmannen veta..

Skicka INGET utan spårbarhet och försäkrat, iofs bara 50k, dyrare än så, fundera på alternativ...
 

SSL

Audemars
Postnord lider av samma problem som bevakningsbranchen. Mycket retards i omlopp tyvärr.

Använd postens "skicka lätt", då får man kolli nr. 59 kr för upp till 1 kg tror jag det är. Jag glömmer jämt, men man kan ju tipsa andra.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Håller fullständigt! Haft problem hela sommaren med mina leveranser! Nu inväntar jag ett paket som legat på deras lager i en vecka. De skulle tydligen levererat den 28e aug men jag var tydligen inte hemma och "inte" kunnat nås. Nu är det 8 sept och såg nu att de skickat ut en avi nu på morgonen. Får se om det dyker upp.
Jävla sommarvikarier som fått fortsatt anställning under hösten!
Låter som samma snurra några av mina beställningar hamnat i. Är de en försändelse som kommer ifrån utlandet?
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
En annan grej som många postnordare satt i system är att de påstår varit på plats och att mottagare ej gått att nå och att de lämnat avi (även om du är på plats,avin lyser förstås med frånvaro) för att sedan skicka till utlämningsställe. Kan tipsa om att ringa om och om igen tills du kommer fram till ngn som kontaktar chauffören och ber dem göra sitt jobb. De ljuger nämligen regelmässigt på kundtjänst om att det inte är möjligt. Postnord är ett stort skämt. Dessvärre går de ju inte alltid att välja bort. Har dock bara positiva erfarenheter av rek brev bör tilläggas.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är inte heller så imponerad av Postnord, men jag vet inte om det blivit sämre. Gamla Posten hade väl också mycket annat att pyssla med än att dela ut post?

Dessutom så är väl den enda riktiga utfästelsen de lämnar i sina allmänna villkor den att de möjligen inte kommer att kunna utföra tjänsten du betalat för... ;)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Läste för något år sedan att vi skickar färre brev, men samtidigt försvinner även fler skickade brev!
Beställde lite prylar åt mina katter, som delades upp i sändningar.

I den första sändningen så ringde de och sa att de var på väg.
I den andra sändningen ringde de aldrig, och påstod att ingen var hemma, fast än tjejen var hemma hela dagen och väntade!
Bokade om, och kom överens om en ny tid. Kom dem? NEJ!
Nu lackade tjejen och sa att ni måste komma idag!

Till slut kom paketet fram...
Det var dock inget att hurra över. Kattsand.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Vad håller dom på med? Det har blivit mycket sämre service? Paketen kommer inte fram . Försvinner? Idag såg jag en Postnordbil där föraren satt och sorterade post under bilfärd? Får man det? Nej inte enligt reglerna men alla gör det ändå. Jag väntar på en klocka som försvunnit på väg till utlämmningsstället .Min son blev av med ett par inlines i Torsvik terminal förra vecka . Jag fck hämta ut ett paket utan avii förra veckan . Fick själv gå in och söka efter kollinummer. Då ligger den i affären och har legat där några dagar . Inget medellande eller avi. Och allt har hänt sen Postnord börja med sortering i bilarna .
Får faktiskt ta och instämma här. Jag har stora problem med att få hem post skickad till mig - lite väl många gröna brev som inte nått mig, har tagit det så långt att jag skickat en GPS-sändare till mig själv. Den skickar data as we speak, vill se var den hamnar.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Hej! Alla på KS, jag har flera nära och kära som jobbar i posten. Så jag ska berätta för er att sedan postnord tog över har arbetsvillkoren försämrats sjukt jävla mycket! Så sluta klaga på bervberärna. Idag så måste dom tillexempel sköta både sorteringen och utlämningen själva vilket resulterar i att man inte hinner sortera allt innan posten körs ut, vilket gör att massa post blir kvar i terminalen och samlas på hög eller så löser man tyvärr problemet på "bästa" sätt. Förut fick brevbärarna också jobba över någon halvtimme (som man fick betalt för). Idag måste man sluta prick och lämna kvar post för att sedan nästa dag få ännu mer, detta resulterar i att högar bildas och trotts att alla som arbetar i terminalen säger att postmägden inte minskat utan snarare ökat så dras det ändå inn på personal och timmar. I sommras var det också så mycket personal brist och kaos på dom olika terminalerna så man vart tvinga att ring in och be ordinarie personal att avsluta sin sommarsemester för att komma in och jobba istället. Tänk er själva om detta hände er!
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Ingen skugga över brevbäraren…men företaget Postnord borde nog se till att det finns resurser nog att sköta det uppdrag man ålagts, d v s att med säkerhet sköta postgången i Sverige!
Kan man inte sköta uppdraget med befintligt manskap, måste fler anställas, eller andra förändringar till så att det fungerar så felfritt so möjligt.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Nu blir man ju nervös alltså... Skickade Värde igår. Har de haft problem med försvunna paket/stölder?
Jag skulle bli rätt förvånad om de strular till det med värdefrakt. De har helt galen övervakning på de har jag förstått det som.

Edit: Säger jag som har två paket/klockor i PostNords händer as we speak. Peppar peppar...
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Ingen skugga över brevbäraren…men företaget Postnord borde nog se till att det finns resurser nog att sköta det uppdrag man ålagts, d v s att med säkerhet sköta postgången i Sverige!
Kan man inte sköta uppdraget med befintligt manskap, måste fler anställas, eller andra förändringar till så att det fungerar så felfritt so möjligt.
Word broder!
 

Bodén

Panerai
Jävla sommarvikarier som fått fortsatt anställning under hösten!

Jag tror att detta är den enskilt största anledningen till problemen. Jag har arbetat inom Postnord i flera år, och hoppade även in i somras när plugget låg nere. Sommarvikarier får bristfällig upplärning, vågar inte fråga när ett av alla hundratals undantagsfall dyker upp, utan chansar bara, samt slarvar på grund av oundviklig stress som uppstår på grund av att rutterna är anpassade efter ordinarie personal.

Personalomsättningen på Postnord är mycket hög, framförallt efter sommaren. Många är unga och ser jobbet som en tillfällig arbetsplats inför plugg eller resa. Att många slutar samtidigt gör också att cheferna i ren panik anställer dem som i vanliga fall inte skulle fått jobb på grund av inkompetens. Kraven på nedskärningar och irrationella besparingar i kombination med gamla strukturer som innebär att blådårar blir chefer för att de har tillräckligt många år på fältet bakom sig gör också sitt.

Jaja. Posten har onekligen problem. :)
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Jobbade faktiskt på Postnord ett tag efter gymnasiet. Mycket fel beror på omorganisationer osv, det råder fullständig kaos om jag ska vara ärlig. Håller med @Bodén om att kötthuvuden blir chefer pga för dåliga andra alternativ. Var brevbärare i Göteborgsområdet och samtliga områden hade problem med att få ihop bemanningen för att ens få ut vanlig post.

Kan också säga att det gått så pass överstyr att man prioriterar reklamen före vanlig post eftersom de nu som AB tjänar mer pengar på det. Snackade med en gubbe som varit brevbärare i 40 år, det värsta han varit med om tydligen.
Jag sa upp mig.
 

hollow123

Rolex
När vi ändå är inne på posten och dess paket...
Skickade en klocka med posten paket 155:- spänn eller liknande, försäkrat upp till 50' om de tappar bort paketet eller vid skada. Enda man behövde kunna visa upp var ett inköpskvitto på i detta fall klockan... Men allvarligt om de tappar bort paketet hur FAN styrker man vad paketet innehåller?
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Har råkat ut för flera "misslyckade leveranser" på sistone trots att jag har varit hemma hela dagen.
För några veckor sedan flippade det ur fullständigt, jag var hemma hela dagen, "misslyckad leverans", ingen avi i brevlådan, 2 dagar sedan levererades paketet till en annan person i Norrköping...
 
Senast ändrad:

rogart-63

Patek
Inte haft nå problem alls, peppar peppar :)
Btw, hur har det gått med den där Omegan @rogart-63 ? nån lösning i sikte ?
Du menar den från Italien Chrono24? Har god kontakt med säljaren som svarar varje gång jag skickar en fråga . Han säger sig ha kontktat italienska posten? Han påstår att han verkligen skickat rätt klocka och att det skulle blivit utbytt senare? Har inte för stora förhoppningar om att få några pengar tillbaka. Det är polisanmält och nerlagt .
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Sjukt nog så har jag inte haft problem en enda gång! :)

Baserat på vad jag läst i tråden hittills så har jag nog haft mycket tur!
 

rogart-63

Patek
Det är naturligtvis inte brevbärarnas fel. Det är ju i själva systemet det är fel. Privatiseringen och omstruktureringen av företaget . Det ska sparas pengar. Har oxå vänner och släktingar som jobbar på Postnord. Dom tycker det är helt sjukt
 
Topp