• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Postnord

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Det är naturligtvis inte brevbärarnas fel. Det är ju i själva systemet det är fel. Privatiseringen och omstruktureringen av företaget . Det ska sparas pengar. Har oxå vänner och släktingar som jobbar på Postnord. Dom tycker det är helt sjukt
Håller med, i exemplet ovan så har de som jobbat där i många år också problem med att hinna på grund av större rutter och prio på fel saker. Kvaliteten blir lidande helt enkelt.
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Att dom orkar åka runt hela dagarna till folk som inte är hemma. Hos andra får man iaf välja innan leveransen börjar om man vill ha den till utlämningställe eller hem.
Det är ju DHL i grunden som brukar ha det så, postnord kanske följer deras service sen?
 

Icaras

Rolex
Att dom orkar åka runt hela dagarna till folk som inte är hemma. Hos andra får man iaf välja innan leveransen börjar om man vill ha den till utlämningställe eller hem.
Det är ju DHL i grunden som brukar ha det så, postnord kanske följer deras service sen?
Med UPS kan man logga in på hemsidan och bestämma var den ska levereras och när. Så att de inte kör ut 100 gånger när ingen är hemma.

För övrigt totalt värdelöst med Postnord att man inte får reda på när den troligtvis levereras. Så man måste i princip sitta varje dag från kl10-15 i fönstret för att se om de dyker upp, inte alla heller som tar sig tiden att tuta (om det levereras med bil) utan står och väntar en liten stund innan de kör vidare. Andra fraktbolag har knackat på dörren ett antal gånger åtminstone.
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Jag skulle bli rätt förvånad om de strular till det med värdefrakt. De har helt galen övervakning på de har jag förstått det som.

Edit: Säger jag som har två paket/klockor i PostNords händer as we speak. Peppar peppar...

Yes.. värde skickas i en separat kanal - låst, bommad, spårad bur som skannas på varje "hållplats" - kontrollen är snudd på hysterisk. En bra sak alltså
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Vad är skillnaden på paket och värdefrakt egentligen? Båda är försäkrade upp till 50.000. Har aldrig förstått det där.
Är inte en superfena på det här, men för att göra det enkelt: säljer man en klocka - skicka den som värde. Värdepost skickas helt separat i en parallell "kanal" som är burad, bommad (nättak/lock) och säkrad som skrev tidigare.. Mkt svårt för någon att komma åt på något sätt. Spårbarheten i sig gör det till en no-brainer. Iaf om det står mellan de här två alternativen.

Provat att ringa P:s kundtjänst? De borde ju kunna förklara de finare detaljerna som skiljer
 
Senast ändrad:

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Och till er som inte har tänkt på det. Har ni en klocka som överstiger värdet 50.000:-, dra iväg två paket. Länken i ena och head-only i andra. Om ni vågar ta risken och måste.:p
 

floristen

Cartier
2-Faktor
Postnord, where to even fucking begin.. Beställt flertal paket bl.a en klocka som krävt underskrift samt ID-handling osv.
ÄNDÅ har chaffuören själv skrivit på att den är mottagen utav mig och bara ställt paketet på trappen, helt öppet för vem som helst att ta.
Kundtjänst svar varje gång, "Oj det var ju inte bra, så får det inte gå till. Ska följa upp det här ärendet personligen" bla bla bla..
 

Snårtas

Rolex
Och till er som inte har tänkt på det. Har ni en klocka som överstiger värdet 50.000:-, dra iväg två paket. Länken i ena och head-only i andra. Om ni vågar ta risken och måste.:p
Precis så gick min DD iväg. Det fipplades en del på Postnord Vinsta igår eftermiddag så jag var lite nervis att de skulle sjabbla med försändelsen. Men redan idag på eftermiddagen var båda paketen framme och uthämtade! Ska iofs gå fort när man pröjsar vad Värde kostar...
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Man får det man betalar för, inte mycket mer än så... Tycker PostNord gör ett fantastiskt jobb i relation till den summan jag betalar...
Man räknar stenhårt med att det billigaste/vanligaste fraktsättet är det bästa och klagar i andra fall över att O.N.E klockan inte höll för 5 meters dyk...

Det billigaste riset kittlar inte mina smaklökar, de billigaste kläderna sitter inte som de ska... Var drar man gränsen för sin nördiga medvetenhet?
 
  • Like
Reactions: Rey
Har en släkting som jobbar åt postnord. När dom nu får nya postbilar så har dom valt bort AC pga kostnaden, så det är typ 45+++ grader när dom åker runt.

På vår ort har dom bara öppet mellan 08-09:00 numera...

Alltså jag är ingen kommunist eller haschtomte, men fy fan för att jobba dom bilförare idag utan AC. :mad: :eek: :confused:
 

Jaguaren

Omega
Jag känner igen mig väldigt mycket i vad folk skriver här. Jag brukar beställa varor från en by i Holland och det hade funkat utan problem flera gånger innan.
När väl paketet kom till Toftanäs 6km från mitt hem så började problemen. Dagen efter var det i Eslöv och skulle efter telefonkontakt levereras dagen efter.
Men paketet kom inte hem till mig utan till en terminal i Stockholm som har hand om utlandstrafiken.:facepalm:
Dagen efter var mitt paket i Helsingfors :banghead: och då kontaktade jag butiken i Holland som ringde Posten.
Chefen i Holland ringde mig och berättade att paketet skulle skickas tillbaka till dem och sen skulle dem låta UPS ta hand om paketet.
Dagen efter ringer en granne till mig och berättade att posten levererat en stor låda till mig som han tagit hand om efter att postkillen frågat honom om det var ok.
Gissa om både jag och chefen i Holland blev förvånade. :woot:
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Var godsansvarig på ett företag under nu sommaren. En av åkerierna som kör för Postnord köpte in nya lastbilar, tydligen fick man inte lasta bilen med truck. Att lasta 33 pallar som vägde 500kg st var ingen höjdare...

Sedan strulade Postnords datasystem hela tiden, under cirka en veckas tid blev chauffören tvungen att skriva ned alla kollinummer på returpaketen som kom in, för hand, brukar snitta på 100-200 per dag.
Att komma i tid verkar inte vara deras grej heller, under två veckors tid kom bilen vid 15.30 när den egenltigen skulle åka från oss vid 15.00
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Min länk är i Jönköping, där har den varit i snart ett dygn:(
länk.PNG
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Norrmännen började "effektivisera" så fort de gick in och detta har medfört en del konsekvenser som märks av kunderna. Stora besparingar och nedskärningar för att kunna öka vinsten har gjorts som tex. nya sorteringsmaskiner för att minska behovet av personal - jättebra men inte när det strular som det gör nu.

Hoppas på skärpning!
 

Dexter86

Cartier
Postnord, where to even fucking begin.. Beställt flertal paket bl.a en klocka som krävt underskrift samt ID-handling osv.
ÄNDÅ har chaffuören själv skrivit på att den är mottagen utav mig och bara ställt paketet på trappen, helt öppet för vem som helst att ta.
Kundtjänst svar varje gång, "Oj det var ju inte bra, så får det inte gå till. Ska följa upp det här ärendet personligen" bla bla bla..

Urkundsförfalskning två års skakande bakom galler på den , räknar dom det som grovt är det upp till sex år

Flickvännen jobbar på Posten, kaos här också kan jag tala om !!!
 

Lowe92

Cartier
Idag när jag skulle hämta ut ett paket satt klisterlappen med mitt avi-nummer på ett paket som inte var till mig. Mitt paket hade tydligen inte haft någon lapp (tillsammans med massa andra paket som inte var mina) så Konsum hade lagt tillbaka det till posten så det kan sorteras igen.
 

Edin

Panerai
Postnord är ett enda stort skämt i mina ögon! Jag menar inget illa mot deras brevbärare/budbärare då de enbart utgör en mindre del av de fel som finns med Postnord men som organisation är de ju helt åt helvette. Jag har, tillsammans med mor, haft dussinet försändelser påväg till mig under sommaren och inte ETT ENDA har levererats som de ska. I tio av tolv fall har jag varit hemma hela dagen då de påstår sig ha varit förbi och inte kunna leverera paketet. Jag har då suttit 10-30 meter från brevlådan/ytterdörren med dörren uppställd så om jag nu vart på muggen under tiden har ju det tydligt framgått att någon är hemma men icke. Droppen nåddes då jag var tvungen att åka till Norra stockholm för att hämta ut ett packet då jag bod söder om stan! Det kokade i mig och jag tyckte lite synd om tjejen på kundtjänst som fick mitt samtal dagen efter då ytterligare en försändelse inte sköttes då de ville få mig till Gamla stan och hämta ut ett packet. Det jävla paketet fick de hit inom timmen när jag lagt fram alla 11 fall som inte kommit fram alls.

Aldrig mer Postnord...
 

floristen

Cartier
2-Faktor
Urkundsförfalskning två års skakande bakom galler på den , räknar dom det som grovt är det upp till sex år

Flickvännen jobbar på Posten, kaos här också kan jag tala om !!!
Ja exakt, det är hårt straff på sådant. Det blir ingenting utav det ändå, brist på bevis och allt vad det heter.
Inte orkat driva det framåt heller eftersom jag inte förlorat något än, men den dagen jag gör det så ska det fan stridas :)
 
D

Deleted member 1154

Guest
deras sida är ju också ett skämt, datastrul 75% av gångerna jag ska skriva in ett rek, det hänger, bråkar och blir time out, det tråkigaste är när man fyllt i allt exemplariskt och sen hänger den på betalnngen :-(
 

rogart-63

Patek
Det känns som om jag öppnat en kran. Finns många som har problem med postnord . Frågan är vad ska man göra? Har ni några bra idéer . Bombhota kanske är lite drastiskt . Mer konkreta förslag mottages gärna .
 

floristen

Cartier
2-Faktor
Som skrivits tidigare och som jag själv kanske måste inse är att man får vad man betalar för.. kostar mer att vara snål ibland.
Finns snabbare, säkrare, bättre alternativ. Värt att lägga de extra 100lapparna på frakt när det gäller klocka för 50k+.
 

par

Patek
2-Faktor
Har en släkting som jobbar åt postnord. När dom nu får nya postbilar så har dom valt bort AC pga kostnaden, så det är typ 45+++ grader när dom åker runt.

På vår ort har dom bara öppet mellan 08-09:00 numera...

Alltså jag är ingen kommunist eller haschtomte, men fy fan för att jobba dom bilförare idag utan AC. :mad: :eek: :confused:


Det stämmer att de saknar Ac, tror iförsig det delvis beror på att de inte sitter stilla i bilen utan springer in och ut.
 

Dexter86

Cartier
Tyvärr finns det inte så mycket att göra åt detta då tom cheferna på posten vet om det också.
Enda alternativet är att välja att skicka med någon annan.
Dom har haft en STOR omorganisation som inte riiiiktigt fungerar så bra.
 
Topp