• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Postnord

MartinL

Omega
Skulle skicka ett paket (skokartong) på 2,1 Kg till England igår, ingen expressfrakt eller liknande. Kostade lite drygt 400 Kr! För de pengarna kan jag nästan flyga dit själv med Norwegian, lämna paketet, dra en pint och flyga hem igen. Självklart är en del av kostnaden frakten i England men jag misstänker att gummorna och farbröderna på postnord inte brer smör på den släta sidan.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Skulle skicka ett paket (skokartong) på 2,1 Kg till England igår, ingen expressfrakt eller liknande. Kostade lite drygt 400 Kr! För de pengarna kan jag nästan flyga dit själv med Norwegian, lämna paketet, dra en pint och flyga hem igen. Självklart är en del av kostnaden frakten i England men jag misstänker att gummorna och farbröderna på postnord inte brer smör på den släta sidan.
400kr är väl inte direkt hutlöst. Dock lät det dyrare än vad jag själv brukar betala.
 

Rulle

Audemars
400 spänn till England tycker jag inte är hutlöst alls ! England är en av dom dyrare länderna i europa när det kommer till post...

postnord är lite för stort för sitt eget bästa ! allt var bättre innan när posten var uppdelat i två med medelande(brev) för sig och åkeriet (lastbil & budbil) för sig..
och denna sammanslagningen är svår för hela företaget i sig men största problemet är nog att det är staten själva som inte tycker att företaget går bra nog...
kan jämföras med norska posten som får x antal hundra miljoner per år för att upprätthålla postgången(som sedan går till att täcka det förskräckliga företaget brings stora minus siffror i Sverige varje år)

MEN problemet är att STATEN (Sverige äger 60% och Danmark äger 40% av företaget) kräver att företaget ska gå bättre än vad det gör...
att posten gick ca 1 miljard plus förra året skiter staten i totalt... dom vill bara ha mer ! det är där problemet ligger .....
ett företag som har hand om postgången i ett land ska inte tänka på att gå plus, dom ska tänka på att få allt till att fungera för det dom gör är att upprätthålla en samhällsfunktion !

angående rekomenderade försändelser och värdepost så går båda i samma bur, försluten när den transporteras ...
skillnaden är att ett rek kan komma till vilket ombud som helst i närheten medans ett värde måste gå till ett ombud som har ett kassaskåp/valv och då är det 99% av alla gångerna postens egna företags center dom kommer till och att det är olik försäkringsvärden på dom två tjänsterna värde har upp till 50k och sen finns där olika höga på ett rek beroende på vad man väljer !


försvarar inte företaget eller staten .. tycker bara att denna värld har gått för långt då pengar är viktigare än dom anställdas villkor ...
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Skulle skicka ett paket (skokartong) på 2,1 Kg till England igår, ingen expressfrakt eller liknande. Kostade lite drygt 400 Kr! För de pengarna kan jag nästan flyga dit själv med Norwegian, lämna paketet, dra en pint och flyga hem igen. Självklart är en del av kostnaden frakten i England men jag misstänker att gummorna och farbröderna på postnord inte brer smör på den släta sidan.
Är ju knappast dyrt :)
 

MartinL

Omega
Okej jag sa ju att jag va snål :) Men som sagt har starkt för mig att ett annat bolag tog 200-300 kr för samma frakt.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Okej jag sa ju att jag va snål :) Men som sagt har starkt för mig att ett annat bolag tog 200-300 kr för samma frakt.
Men prova med att flyga dit själv, det ger stora plus-poäng hos mottagaren och du får dig en pint. Skall bli intressant när vi får se den totala kostnaden understiga 500 kronor... ;)
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Skickade en klocka till Irland den 16/12. Den kom fram idag. En reflektion är att en handläggare försa sig vid tillfälle "väntetiderna på utredning gör ju att många kommer fram av sig själv". Hade jag inte poängterat det olämpliga i det så hade jag fortfarande inte fått en utredare (världens troligen mest onödiga arbete).En annan reflektion är nämligen att utredarens jobb består av att maila till olika instanser och vänta på att de skall svara att de inte gjort ngt fel. Tänkte lägga detta bakom mig nu men vill ändå poängtera. REK UTLAND ÄR INTE ATT REKOMMENDERA om du vill skicka ett paket på ett säkert sätt.
 

Mattias71

Omega
Köpte en telefon på Blocket som säljaren skickade i en blå påse. Dock utan rek eller försäkring. Den skickades 8/1 från Flen skall till Göteborg. Har inte fått den än,lär nog aldrig få den heller. Väldigt dumt av Säljaren att skicka den vanlig. Dumt nog så trodde jag att hen skickade rek. Många jag känner har fått saker stulna, samt polis anmält postnord men det hjälper ju inget tyvärr. Riktigt skit bolag.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Köpte en telefon på Blocket som säljaren skickade i en blå påse. Dock utan rek eller försäkring. Den skickades 8/1 från Flen skall till Göteborg. Har inte fått den än,lär nog aldrig få den heller. Väldigt dumt av Säljaren att skicka den vanlig. Dumt nog så trodde jag att hen skickade rek. Många jag känner har fått saker stulna, samt polis anmält postnord men det hjälper ju inget tyvärr. Riktigt skit bolag.

Säker på att den skickades? :)
 

Mattias71

Omega
Va en kille här som vart lurad på en fake Planet Ocean av en tvåbarnsmamma för inte så länge sedan så det är ingen garanti att ha snorisar :p

Nej det är klart men nu var det 1800:- tror inte man skitnar ner sig för det.
Postnord har en förkärlek för chili för dom brukar sno saker från chili folk. Typ chilisalt chili fröer.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
17.18 paket inlämnat efter inlämningstid?? betyder detta att mitt paket ej kommer imorgon?
Status: Transporteras
man kan ju lämna fram till 18, eller?
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Hej, fråga:

Beställde en Orient från Japan i tisdags. Skulle ankomma mellan 2-28 februari.

Nu står det:
31 Januari 15:13
Stockholm utr,Sverige. Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering klocksnack

Antar det är fullt normalt då det just kommer från utlandet (och utanför EU).
Nojjade inte alls tills jag googlade på texten och får upp massa flashback-crap om att det fastnat i tullen och att dom aldrig fått sina paket.

Nu är det ju en vanlig klocka i box jag beställt.

Är det något att nojja över eller kan jag vänta paketet snart? :) Tack för svar.

Edit: Skickas rekommenderat om det hjälper!
 

Subby

Rolex
Hej, fråga:

Beställde en Orient från Japan i tisdags. Skulle ankomma mellan 2-28 februari.

Nu står det:
31 Januari 15:13
Stockholm utr,Sverige. Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering klocksnack

Antar det är fullt normalt då det just kommer från utlandet (och utanför EU).
Nojjade inte alls tills jag googlade på texten och får upp massa flashback-crap om att det fastnat i tullen och att dom aldrig fått sina paket.

Nu är det ju en vanlig klocka i box jag beställt.

Är det något att nojja över eller kan jag vänta paketet snart? :) Tack för svar.

Edit: Skickas rekommenderat om det hjälper!

Hur länge har det stått så? Inte för atg skrämma men samma sak hände mig :'(
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Om det är en dag så är det nog vänta, jag skulle få ett paket från österrike och det stod samma text i 3 veckor och fick veta att paketet försvann i sorteringsterminalen och fick full ersättning för det.
Okej. Trist som fan.
Hur fick du ersättning (om det nu skulle vara aktuellt). Av de jag köpte klockan av eller av posten/tullen?
Pengarna vore ju fint att få tillbaka OM klockan inte kommer, men jag vill ju hellre ha klockan än pengarna tillbaka...
 

Subby

Rolex
Okej. Trist som fan.
Hur fick du ersättning (om det nu skulle vara aktuellt). Av de jag köpte klockan av eller av posten/tullen?
Pengarna vore ju fint att få tillbaka OM klockan inte kommer, men jag vill ju hellre ha klockan än pengarna tillbaka...

De får inte ge ersättning till mottagaren sa de, jag var tvungen och lösa det med sändaren. Han fick ersättningen och överförde till mig efteråt.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Att skicka post / paket i Sverige är numera som att skicka post till Marseille eller Lagos/Nigeria. Här kommer en bild på dagens "leverans" med postnord. Bara att konstatera att vi bor i ngt som börja likna en bananrepublik (3 incidenter på mindre än 2 mån)
20160201_143410.jpg

20160201_143425.jpg
 

Bilagor

  • 20160201_143946.jpg
    20160201_143946.jpg
    81.6 KB · Visningar: 93
  • 20160201_143436.jpg
    20160201_143436.jpg
    136.3 KB · Visningar: 96

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Alright. Men läste även någon som sa att det inte alls betyder att det fastnat så jag hoppas på detta!! :)
Betyder inget mer än att de hanterar paketet / byråkratins kvarnar maler. Klockan är sannolikt hos dig inom några dagar (med en moms/tullräkning. Alternativt får du ett brev där de ber dig styrka värdet med faktura.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Betyder inget mer än att de hanterar paketet / byråkratins kvarnar maler. Klockan är sannolikt hos dig inom några dagar (med en moms/tullräkning. Alternativt får du ett brev där de ber dig styrka värdet med faktura.
2016-02-02 06:19 Göteborg Brevterminal Värde Försändelsen är vidaresänd till mottagarens utlämningsställe


Se där ja :)
 
Topp