• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Postnord

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Om ni skulle ha ett vettigt fraktalternativ inrikes samt utomlands, där det hanteras på en nivå högre än det som finns idag dvs fedex dhl ups mm samt posten inrikes då gvs.

Vad skulle ni kunna tänka er betala för det?
Nu menar jag inte för att skicka natoband utan för klockor och annat viktigt samt av värde.
 

Subby

Rolex
Om ni skulle ha ett vettigt fraktalternativ inrikes samt utomlands, där det hanteras på en nivå högre än det som finns idag dvs fedex dhl ups mm samt posten inrikes då gvs.

Vad skulle ni kunna tänka er betala för det?
Nu menar jag inte för att skicka natoband utan för klockor och annat viktigt samt av värde.

Nu beror det på värdet, har skickat många gånger med postens rek, försäkring upp till 10k. Kostar runt 150kr om du köper paket från dem också. Annars är priset 70kr för rek.
 

Rivalen

Rolex
Var inne och kollade på deras rekommenderat. Där beskrevs stupstocken vid + 10000:- tydligt. Har de ändrat nåt - ser det likdant ut för värde? Har vi påverkat nåt. Det är ju en tokig regel, men om de ändå håller fast vd den, så är ju tydlig information en förbättring.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
2016-02-02 06:19 Göteborg Brevterminal Värde Försändelsen är vidaresänd till mottagarens utlämningsställe

:)
@Subby @Seikosthlm

Klockan har nu anlänt i butiken där jag bor (satan vad snabbt det gick från Japan) (Utlämningsstället).

Hur hämtar jag ut den utan AVI? Vill hämta direkt efter jobbet. Behöver ju något nummer eller räcker Tracking ID:t och mitt leg?

Edit: Ringer posten, dom borde ju kunna hjälpa mig.
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Har nu haft "... ankommit till utrikeshallen väntar på sortering" på ett paket i snart 5 dagar, normalt eller något som gått fel?
 

Arsius11

Cartier
2-Faktor
Kan ju bidra med vad som hände i KG-passarounden när jag skulle få klockan - de skickade klockan till snubben som skickade iväg den. Dvs den låg där hos ICA i två dagar och sedan fick han en avi om att hämta ut paket. Kul va?
 

MrPlow

Rolex
Kollegan spydde precis galla över att de inte kunde ringa på porttelefonen eller på hans telefonnummer...
 

Subby

Rolex
Har nu haft "... ankommit till utrikeshallen väntar på sortering" på ett paket i snart 5 dagar, normalt eller något som gått fel?

Det är inget som händer i vanliga fall. Ring posten och fråga om fallet.

I övrigt kan jag säga att posten har blivit sämre på sistonde. Jag har väntat på ett viktigt brev som skickades för 3 veckor sedan och inte har kommit fram än. När jag ringer och frågar så kan de inte svara det. Dessutom har de tappat bort god jul brevet från företaget med en liten julklapp i, tur att det inte var något så speciellt.
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Har nu haft "... ankommit till utrikeshallen väntar på sortering" på ett paket i snart 5 dagar, normalt eller något som gått fel?

Uppdatering: ringde kundtjänst idag och de konstaterade att paketet inte fanns i systemet utan sa åt mig att reklamera hos avsändaren. Pang en timma senare ser jag att den nu finns att hämta nära mig, det blev en riktigt bra dag för mig i alla fall
 

Subby

Rolex
Uppdatering: ringde kundtjänst idag och de konstaterade att paketet inte fanns i systemet utan sa åt mig att reklamera hos avsändaren. Pang en timma senare ser jag att den nu finns att hämta nära mig, det blev en riktigt bra dag för mig i alla fall
Postnords kundtjänst är ganska märklig, men grattis och kul att det löste sig!! :)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Vafan händer är det strejk uppe hos postnord Sthlm eller som vanligt bara massa köer?!
image.jpeg
 

rogman

Breitling
Jaha, här är Postnord i farten igen! Bor 1 mil från terminalen i Sundsvall och fortfarande inget paket på ICA som är ombud ( personalen på ICA har t.o.m. kollat alla paket för min skull, service kallas det ) men Postnord har ingen aning om var paketet befinner sig, och deras "kundservice" lämnar en del att önska om jag säger så. Det Postnord tycker att jag ska göra är en reklamation, jag funderar mera på att polisanmäla Postnord bara dom kunde ge ett svar på om paketet finns eller ej, men det kan dom tydligen inte ge svar på.
Några tips?
Så här ser "spåret" ut:

Försändelsen transporteras

Försändelsen har passerat postterminal
Händelser
Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2016-04-24 18:26 Sundsvall Försändelsen har passerat postterminal
2016-04-22 16:08 Stockholm EMS Försändelsen kommer att skickas vidare för utdelning till mottagaren
2016-04-22 11:51 Stockholm EMS Under tullbehandling hos Posten AB
2016-04-22 11:51 Stockholm EMS Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering
2016-04-20 03:59 Japan Försändelsen har kommit till avsändarlandets utrikesterminal för vidare transport till Sverige
2016-04-19 20:07 Japan Avsändaren har lämnat in försändelsen i utlandet
 

Måberg

Panerai
Postnord (eller ska vi hädanefter kalla dem för postMORD?) fortsätter vara "mindre kompetenta"...
Bokade upphämtning av paket på jobbet i god tid vid klockan 11 ungefär.

Klockan 16 hade de fortfarande inte hämtat upp så då fick jag ringa dem och fråga vad som stod på. Får svaret att det hos dem i deras system tydligen stod som att det var klart och upphämtat redan (vilket jag tolkar som att nån lat j*vel ville hem tidigare idag och "råkade" missa oss), samt att de inte kunde lova att de hinner få ut en bil för att hämta upp det idag alls men att de kunde boka en ny hämtning direkt till på fredag morgon...

Då blev jag rätt lack och sa bara "ja men alltså det är ju inte så att det här är första gången ni klantar er och då har ni hämtat efter 17 också..." då blev jag kopplad till en annan tomte som inte visste mycket heller men som åtminstone sa "jag ska försöka få ut en bil så snart som möjligt nu idag". Återstår att se om de kommer inom 90min...
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Fan va arg jag blir på postnord
Har varit hemma hela dagen och skulle få ett paket hemlevererat.
Fick ett sms nu.
"Vi har besökt dig 20160719 kl. 1654, för att lämna ditt paket från .... men kunde inte levereras. Ditt paket kan hämtas nästa vardag efter kl 16"
Problemet är att dom jävlarna inte varit här!
Vilket jävla skämt
 
Topp