• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Postnords mördarmaskin

rogart-63

Patek
Vad är det med Postnords maskiner? Har en lägre tid fått paket och brev söndertrasade. Både som jag fått och som jag skickat inom Sverige . Sålde ett par delar på Ebay nyligen. Idag fick jag ett klagomål på att delen var sönderböjd. Det var en setting lever spring till ett FHF verk. Hade lagt den i en liten plastpåse som jag vikt och så en bit papper som jag oxå vikt flera lager. Ett A4 papper dubbelvikt i ett vanligt kuvert och så tejp på det. Ändå var den trasig när personen fick den. Ni som fått paket av mig vet att jag tejpar alla mina paket? Fick ett paket häromdagen av en forummedlem @Tomas Eriksson. Två små pytte rör . Dessa var inte trasiga men brevet var manglat så det var ett litet hål och så såg man avtryck av rören. Dock hade dom klarat sig. Så sa inget om det till Tomas. Men kom på det nu?
Så packa era grejor ordentligt för nu har Postnord en monsterätande brevtuggande maskin lös:mad:
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Bra att du upplyser så man tänker på det i framtiden. Jag har själv haft hyfsat tur med posten med undantaget att de flesta paket jag skickar verkar systematiskt sorteras fel och turnera runt halva Sverige innan de kommer fram.:cigar:

Imponerande att de skadat något du skickat, jag har svurit över att dina paket varit analt svåröppnade :p

Men var det något märke eller skada på någon av stiften, swishar gärna en kompensation. Jag måste erkänna att brevet jag skickade inte var top, men jag tejpade innehållet på insidan för att minska risken att de skulle ramlat ut. Blir vadderat hädanefter i alla lägen.
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Jag fick även höra från mitt lokala ombud att många paket försvinner... Det ända positiva med postnord hittills är deras nya fräcka "mopedbilar"
 

rogart-63

Patek
om man skickar i låda eller box klar det sig då bättre?
Inte säkert . Det får inte vara nån bulle på paketet . Då tar det tag och antingen så går påsen sönder eller det som är inuti. Man får se till att dom är jämntjocka eller strömlinjeformade? Skica en lupp till en forummedlem nyligen. Trodde jag packat ordentligt . Bubbelplast inpressat i luppen och massa bubbel runt omkring. Så mycket det gick utan att den skulle bli för hög
Behöver jag säga att den var mosad vid framkomst :(
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Bra att du upplyser så man tänker på det i framtiden. Jag har själv haft hyfsat tur med posten med undantaget att de flesta paket jag skickar verkar systematiskt sorteras fel och turnera runt halva Sverige innan de kommer fram.:cigar:

Imponerande att de skadat något du skickat, jag har svurit över att dina paket varit analt svåröppnade :p

Men var det något märke eller skada på någon av stiften, swishar gärna en kompensation. Jag måste erkänna att brevet jag skickade inte var top, men jag tejpade innehållet på insidan för att minska risken att de skulle ramlat ut. Blir vadderat hädanefter i alla lägen.
Haha. Instämmer. Sjukt bra packat från @rogart-63 . Har finpaket från långtbortistan på ingång så vill egentligen inte läsa om mördarmaskiner ikväll.
 

rogart-63

Patek
Bra att du upplyser så man tänker på det i framtiden. Jag har själv haft hyfsat tur med posten med undantaget att de flesta paket jag skickar verkar systematiskt sorteras fel och turnera runt halva Sverige innan de kommer fram.:cigar:

Imponerande att de skadat något du skickat, jag har svurit över att dina paket varit analt svåröppnade :p

Men var det något märke eller skada på någon av stiften, swishar gärna en kompensation. Jag måste erkänna att brevet jag skickade inte var top, men jag tejpade innehållet på insidan för att minska risken att de skulle ramlat ut. Blir vadderat hädanefter i alla lägen.
Nä då hade jag sagt något . Har egentligen inte tänkt tanken förrän när detta hände. Eller jo lite kanske:p . Tänkte att det blivit avtryck i brevet. Men hade dom varit trasiga hade jag nämnt det .
 

Maro

Audemars
Hatar dom! De har nån sorts sorteringsmaskin som sabbar:(
Jag var på ett studiebesök utanför Gbg för ett tag sedan och fick då se denna ljuvliga maskin som sorterar. Hände att den kastade av paket vid fel tillfälle och då är det bara att hålla tummarna att det inte trillar takt ner på golvet. Banden paketen rullar på var nog 6-7meter över mark. Detta gäller dock inte kuvert:)
 

Bozz

Panerai
2-Faktor
Jag har packat upp paket/brev från @rogart-63 och kan intyga att han packar väl. Lite kraftigare hjälpmedel från verktygslådan är bra att ha till hands.
 
Senast ändrad:

Minuteman

Rolex
Fick en varning av postombudet idag, när jag skickade en klocka.

De nya "postens gröna" påsarna (som nuförtiden är blåa :) ) har tydligen för dåligt lim i förslutningen. En rekommendation har gått ut om att alltid tejpa dem extra i väntan på att det kommer en uppgraderad batch.
 

DrKlocka

Audemars
Fick en varning av postombudet idag, när jag skickade en klocka.

De nya "postens gröna" påsarna (som nuförtiden är blåa :) ) har tydligen för dåligt lim i förslutningen. En rekommendation har gått ut om att alltid tejpa dem extra i väntan på att det kommer en uppgraderad batch.
Fick också höra det. Tejpar alltid nuförtiden.
 

rogart-63

Patek
Fick en varning av postombudet idag, när jag skickade en klocka.

De nya "postens gröna" påsarna (som nuförtiden är blåa :) ) har tydligen för dåligt lim i förslutningen. En rekommendation har gått ut om att alltid tejpa dem extra i väntan på att det kommer en uppgraderad batch.
Ett tecken på att maskinen pressar ut saker som är i påsen . I fasiken ska det väl behöva mosa saker. Får dom väl ha nåt som fjädrar och anpassar sig efter breven eller påsarna .
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Därför håller man sig till DHL!
Kungarna av logistik. Är jag inte hemma på torsdag 10:07 så åker de vidare. Inte kan de lämna paketet på Servicepoint för att... för att... för att... äsch jag vet faktiskt inte, men går gör det inte. Så jag måste ringa terminalen på torsdagen när jag kommer hem 17:03 - den stänger 17:00. På fredag morgon får jag ringa och boka om och eftersom dagens bil redan har packats så får jag mitt paket på måndag :(
 

kruka

Omega
2-Faktor
Att använda vanliga småkuvert för att skicka saker är verkligen dumsnålt. Har man sett hur den maskinella sorteringen går till förstår man att det är en ganska stor risk att ömtåliga saker går sönder eller att kuvertet går sönder och innehållet trillar ur. Skicka alltid i paket/vaderat kuvert.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Postens blå/gröna är skit.
Jag kör alltid med bruna, tror de heter MailLite, har inte haft problem - än.

Däremot försvann ju orange Oris en månad eller så...
 
Topp