• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PP 5711 eller 5712

5711 eller 5712


  • Totala väljare
    206

VintageCollector

Cartier
2-Faktor
Vilken Nautilus tycker församligen att är snyggast? Båda i stål på länk så klart. Man verkar kunna hitta båda dessa för nästan samma pengar. 5711 är naturligtvis mer klassisk medan 5712 har ett lite roligare verk med mikrorotor och ett par extra komplikationer.
 

Ryttaren

Rolex
Alltid roligare med en bild. Lätt 5711 för min del.

image.jpeg
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Jag förstår frågan fullt ut då jag har funderat samma sak mååånga gånger ;)
5711 är ju den klassiska Nautilus som är klocknördars favorit men 5712 har komplikation vilket alltid är roligt.
Väldigt svår fråga. Är 5711 för tråkig som sportur? Är 5712 för rörig? Hmm.
Jag kan faktiskt inte svara på frågan.
För mig hade idealet varit 5711 i stål (blå tavla) och 5712 i roseguld på croc armband. En för varje tillfälle :)
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Jag förstår frågan fullt ut då jag har funderat samma sak mååånga gånger ;)
5711 är ju den klassiska Nautilus som är klocknördars favorit men 5712 har komplikation vilket alltid är roligt.
Väldigt svår fråga. Är 5711 för tråkig som sportur? Är 5712 för rörig? Hmm.
Jag kan faktiskt inte svara på frågan.
För mig hade idealet varit 5711 i stål (blå tavla) och 5712 i roseguld på croc armband. En för varje tillfälle :)
Håller helt med! 5712 i roseguld är oslagbar.
 
Topp