• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PP höjer priserna idag

klockodile

Dundee
2-Faktor
Fan...
Får bli en Seiko i stället.
Rätt skönt ändå att syssla med lyxvaror där frågan om prisökningar aldrig ifrågasätts.
Annars är det ju ofta tvärs om :D
 

point1

Cartier
Finns det någonstans prisutvecklingen för olika märken loggas/sparas? Har ju sett en arolexgraf, men ingen på PP, JLC, AP. Har försökt googla fram JLC-priserna men bara hittat lösa rykten om ökning 2012, 2013.

Vet inte, det enda jag vet angående JLC:s priser är att när jag köpte min Master Control November 2012 så kostade den 5500 Euro. Nu är listpris 6400 Euro för exakt samma modell. Så en höjning på 16,4% på nästan 3 år.
 
En kanske dum fråga? men är en bokning bindande? för isåfall innebär det ju att man kanske har den budget som håller, men efter höjningen den spricker?
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Någon som vet de nya listpriserna för aquanaut 5167/1a 001 dvs på länk samt på Nautilus 5711/1a?




(Ja jag vet det diskuterats innan i tråden men uppg har ju spretat och varit av rykteskarraktär)
 
Senast ändrad:

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
7% kanske? Det är olika, 5726 och 5711R gick upp 13-14%...

Ja lite märkligt att de inte gjort en lika stor höjning på alla modeller. Verkar som att AD blev väldigt förvånande över denna höjning.
De priser jag kommer ihåg från nya prislistan är:

Aquanaut 5167: ca 175k
Aquanaut 5164: ca 312k
Nautilus 5711: ca 230k
Nautilus 5990: ca 494k
Nautilus 5980R: ca 789k
 
Senast ändrad:

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Ja lite märkligt att de inte gjort en lika stor höjning på alla modeller. Verkar som att AD blev väldigt förvånande över denna höjning.
De priser jag kommer ihåg från nya prislistan är:

Aquanaut 5167: ca 175k
Aquanaut 5164: ca 312k
Nautilus 5711: ca 230k
Nautilus 5990: ca 494k
Nautilus 5980R: ca 789k

Vet du, eller någon annan vad väntetiden på en nautilus 5711 kan vara?
 
Topp