• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Practical Joke-tråden

En äldre kollega på kontoret gick på semester för några år sedan. Samma kväll hade vår skiftgående elektriker strött sand mellan tangenterna i tangentbordet och sått kattgräs där. Varje kväll under semestern gick han förbi och duschade tangentbordet med en sprayflaska.
När kollegan kom tillbaka efter fyra veckor hade han en decimeterhög tjock, gräsmatta på skrivbordet! :D

Samma kollega var en riktigt hejare på pekfingervalsen, och det var inte svårt att uppfatta ett par bokstäver i hans lösenord till datorn. Vid ett obevakat tillfälle växlade vi plats på två bokstäver på tangentbordet :D
Kan säga att det svors en hel del över den där jävla datorn sen!
 
Senast ändrad:

popeofdenim

Cartier
Några har man väl hunnit med. t.ex..
* Min kompis dotter konfirmerades. Stor fest hemma hos dem. Hängde en gagball bland handdukarna på toaletten.
* En chef på ett tidigare jobb skickade oerhört många mail gällande allt möjligt till oss mellanchefer. La en regel i min kollegas outlook med ett autosvar till honom som löd "tack för ditt mail, din information betyder oehört mycket för mig" en vecka senare fick han en rejäl utskällning av chefen.
 

ZtaFfaN

Cartier
2-Faktor
En äldre kollega på kontoret gick på semester för några år sedan. Samma kväll hade vår skiftgående elektriker strött sand mellan tangenterna i tangentbordet och sått kattgräs där. Varje kväll under semestern gick han förbi och duschade tangentbordet med en sprayflaska.
När kollegan kom tillbaka efter fyra veckor hade han en decimeterhög tjock, gräsmatta på skrivbordet! :D

Samma kollega var en riktigt hejare på pekfingervalsen, och det var inte svårt att uppfatta ett par bokstäver i hans lösenord till datorn. Vid ett obevakat tillfälle växlade vi plats på två bokstäver på tangentbordet :D
Kan säga att det svors en hel del över den där jävla datorn sen!
Jag blev drabbad av mina kollegor för ett par månader sedan.
Var det du din ¤#&@!:D
IMG_9756.JPG

man får väl vad man förtjänar...
 
Vad trodde du att det var för burk som öppnades?
Har du några bilder? Detta var ett genialt skämt!
GENIALT!!??

Vilken sida står DU på? Men det är klart. Med ett annat offer kan jag hålla med. Det jag trodde att jag öppnade var persikohalvor som skulle ätas med vispgrädde. Jag märkte senare att han hade gjort likadant med sprayburken för vispgrädde. Klistrat en gräddettikett på en sprayburk med raklödder. Men här var nog sprayflaskorna lite för olika varandra. Men han är skickligare än jag trodde på att pillra bort papper från burkar och skanna av dem, för att sedan klistra fast dem på något nytt.

Nåja, lymmeln får sitt straff i helgen. Ny tapet är inköpt. Hoppas det blir riktigt fint väder då. ;)

Däremot kommer han undan att tvätta sin mormors blus. Hon är för vek mot lille gullplutten. Att fota eller filma under händelseförloppet var nog inte aktuellt, men en bild på tapeten kan jag bjuda på. Efter hårt arbete att få bort det, men bara blivit värre.

tapet.gif
 

ZtaFfaN

Cartier
2-Faktor
Men det där är väl krasse ???
Japp, inte kattgräs (vad det nu är för något). Så @Sundström går nog fri där.
Som tur var så hade de använt ett likadant gammalt tangentbord som var trasigt och bytt ut mitt fullt fungerande, som jag sedan hittade bakom dörren.
Jag tror de disssar mig för jag kör oldschool-tangentbord, eller så fick jag bara igen för gammal ost. En annan gång hade en kollega tejpat post-it lappar
i hela mitt rum. Fick reda på vem det var och gav igen genom att nypa runt sådana där strips som inte går att öppna, i ärmarna på hans kavaj, samt fästa den i galgen.

TIPS för att förhöja stämmningen på kontoret:
-På Buttricks kunde man tidigare köpa små kulor som small när man kastade dem. Jättekul att kasta in på folks kontorsrum. Skitar ned rätt bra också.
-Vi var några kollegor laddade med vars två ollonpistoler sprang in på folks kontorsrum och brände av hela magasinen. Focuserade kollegor hoppade högt och det luktade krut resten av dagen.
-Sätta fast dragsmällare med häftstift i skrivbordslådor och dörrar var ett sant nöje.
-Att hänga en påse med ett par färska strömmingar bakom bokhyllan var också uppskattat. Efter ett par dagar går det inte att vara i rummet.
-"Någon" hade fått tag på en stor klisterskylt med varning för radioaktiva ämnen som vi satte på toalettdörren, städerska vägrade städa.
OBS allt är preskriberat idag.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
GENIALT!!??

Vilken sida står DU på? Men det är klart. Med ett annat offer kan jag hålla med. Det jag trodde att jag öppnade var persikohalvor som skulle ätas med vispgrädde. Jag märkte senare att han hade gjort likadant med sprayburken för vispgrädde. Klistrat en gräddettikett på en sprayburk med raklödder. Men här var nog sprayflaskorna lite för olika varandra. Men han är skickligare än jag trodde på att pillra bort papper från burkar och skanna av dem, för att sedan klistra fast dem på något nytt.

Nåja, lymmeln får sitt straff i helgen. Ny tapet är inköpt. Hoppas det blir riktigt fint väder då. ;)

Däremot kommer han undan att tvätta sin mormors blus. Hon är för vek mot lille gullplutten. Att fota eller filma under händelseförloppet var nog inte aktuellt, men en bild på tapeten kan jag bjuda på. Efter hårt arbete att få bort det, men bara blivit värre.

tapet.gif
Luktar det fortfarande?

Jag frågar absolut inte bara för att jag vill gotta mig eller så! :cigar:
 

P-A

Sir Spamalot
GENIALT!!??

Vilken sida står DU på? Men det är klart. Med ett annat offer kan jag hålla med. Det jag trodde att jag öppnade var persikohalvor som skulle ätas med vispgrädde. Jag märkte senare att han hade gjort likadant med sprayburken för vispgrädde. Klistrat en gräddettikett på en sprayburk med raklödder. Men här var nog sprayflaskorna lite för olika varandra. Men han är skickligare än jag trodde på att pillra bort papper från burkar och skanna av dem, för att sedan klistra fast dem på något nytt.

Nåja, lymmeln får sitt straff i helgen. Ny tapet är inköpt. Hoppas det blir riktigt fint väder då. ;)

Däremot kommer han undan att tvätta sin mormors blus. Hon är för vek mot lille gullplutten. Att fota eller filma under händelseförloppet var nog inte aktuellt, men en bild på tapeten kan jag bjuda på. Efter hårt arbete att få bort det, men bara blivit värre.

tapet.gif

Jag skulle bli helt galet förbannad själv.
men mot en ovän så! :)
 

tgadler

Omega
Är nu dags att hämnas på en vän till mig och jag tänkte därför köra på en variant som tidigare nämnts här och ta och lägga upp en annons i tidigare nämnda väns namn angående uthyrning av en attraktiv lägenhet i andra hand till ett mycket förmånligt pris. För att denna plan ska bli så bra som mäjlgt så undrar jag därför om någon råkar veta var andrahandsannonser brukar ligga? Vill ju helst att det ska vara några stycken som ringer.
 

P-A

Sir Spamalot
Är nu dags att hämnas på en vän till mig och jag tänkte därför köra på en variant som tidigare nämnts här och ta och lägga upp en annons i tidigare nämnda väns namn angående uthyrning av en attraktiv lägenhet i andra hand till ett mycket förmånligt pris. För att denna plan ska bli så bra som mäjlgt så undrar jag därför om någon råkar veta var andrahandsannonser brukar ligga? Vill ju helst att det ska vara några stycken som ringer.

Gör något mer sofistikerat!
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Är nu dags att hämnas på en vän till mig och jag tänkte därför köra på en variant som tidigare nämnts här och ta och lägga upp en annons i tidigare nämnda väns namn angående uthyrning av en attraktiv lägenhet i andra hand till ett mycket förmånligt pris. För att denna plan ska bli så bra som mäjlgt så undrar jag därför om någon råkar veta var andrahandsannonser brukar ligga? Vill ju helst att det ska vara några stycken som ringer.
Att beställa hem tonvis med årsredovisningar är också ganska tröttsamt :)
 

Aelgen

Omega
Fantastiskt rolig tråd!
Får bidra med en grej polarna gjorde för några år sen. Minns inte hur det började men 2 vänner har länge hållit på och jävlas med varandra och med åren har fler och fler av oss blivit inblandade. Herr Y hittade en riktig spännis-bild på herr X i hans telefon som herr X skickat till ett potentiellt ragg. Herr Y blir väldigt glad över att ha hittat detta guldkorn och trycker upp 100 t-shirts med bilden samt herr X telefonnummer. Dessa t-shirts delas sen ut på en mycket populär sommardestination i Sverige. Under hela sommaren såg vi random-folk gå runt med dessa t-shirts. Men det kan tilläggas att som plåster på såren fick herr X faktiskt några ragg på grund av t-shirtarna.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Bumpar tråden med ett av mina pranks:

Jag bor på Island och kring jul ett år blev jag frågad om hur svensk julmat var.
Jag nämnde det allra helsta såsom skinka, lutfisk och köttbullar mm. Sedan lade jag till 'ugnslagad tobakskyckling'
Jaha ja det lät ju väldigt intressant tyckte de, och jag bredde på vitt och brett om hur denna skulle tillagas och att det ansågs vara en riktig delikatess hemmavid.
För att öka på intresset och seriositeten lade jag i fikarummet ett handskrivet 'recept' på denna kyckling där jag noga beskrivit hur man skulle handhava tobaken för att kycklingen skulle ta som mest smak av tobaken och så vidare och så vidare.
 

oystercase

Cartier
Word har en autocorrectfunktion där man kan lägga in vad man vill, typ felstavningar på vanliga ord eller pinsamma "felstavningar". Den kan man ha mycket kul med.

En polare till mig hade lånat en kamera av en annan polare för att fotografera jobb han gjort. Kameran glömde han på mitt kontor. Jag tog ut minneskortet, laddade ner obskyra bondagebilder där man inte såg ansiktet från internet, bytte filnamn på dessa så de matchade filnamn på kortet och ersatte några bilder i mitten. Sedan lade jag tillbaka kameran och väntade på att han hämtade den. Till historien hör att kompisen aldrig kollade och upptäckte bilderna utan sålde kameran på blocket utan att radera minneskortet.
 

SSL

Audemars
Bumpar tråden med ett av mina pranks:

Jag bor på Island och kring jul ett år blev jag frågad om hur svensk julmat var.
Jag nämnde det allra helsta såsom skinka, lutfisk och köttbullar mm. Sedan lade jag till 'ugnslagad tobakskyckling'
Jaha ja det lät ju väldigt intressant tyckte de, och jag bredde på vitt och brett om hur denna skulle tillagas och att det ansågs vara en riktig delikatess hemmavid.
För att öka på intresset och seriositeten lade jag i fikarummet ett handskrivet 'recept' på denna kyckling där jag noga beskrivit hur man skulle handhava tobaken för att kycklingen skulle ta som mest smak av tobaken och så vidare och så vidare.

Vad hände sen? Fick någon lungcancer eller hur gick det?
 
Topp