• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pre-moon Speedy hjälp behöves snarast!

JCE

Cartier
Hej,

Blev precis erbjuden en -65 pre-moon speedy och behöver lite hjälp. Ser denna ut att vara ok enligt Er?
Har fått en total genomgån av Omega i Bienne 2008. Bytta delar glas, pushers samt kronan. Tycker dock att tavla och visare kan vara utbytta tidigare, eller?
-ref 105.012
-Cal321
-Omega 1171 länk
-Omega 633 endlinks
-"stepped" caseback
a>
a>


Är jätte tacksam om någon kunnig kan hjälpa mig med denna :)
 

rogart-63

Patek
Hej,

Blev precis erbjuden en -65 pre-moon speedy och behöver lite hjälp. Ser denna ut att vara ok enligt Er?
Har fått en total genomgån av Omega i Bienne 2008. Bytta delar glas, pushers samt kronan. Tycker dock att tavla och visare kan vara utbytta tidigare, eller?
-ref 105.012
-Cal321
-Omega 1171 länk
-Omega 633 endlinks
-"stepped" caseback
a>
a>


Är jätte tacksam om någon kunnig kan hjälpa mig med denna :)

Ser ju väldigt fräsch ut för att vara från -65 . Nästan så man blir fundersam . Har en från -93 och där har lumen gulnat lite .
 

JCE

Cartier
Den har ju blivit genomgången av Omega och säkert fått en "refrechment" men visarna är nog utbytta. Vad jag själv kollat upp på nätet så har den inte rätt tavla och jag förstår rätt, men är ingen speedy expert. Några till bilder på urverket innan den åkte på "spa" samt på baklocket.
a>
a>
 

poormans

Rolex
svårt att värdera den då det antagligen kostat mkt att serva den men samtidigt dödade servicen samlarvärdet på den

antagligen bytt tavla, visare och glasring, lyser den?

cheers
christian
 

JCE

Cartier
svårt att värdera den då det antagligen kostat mkt att serva den men samtidigt dödade servicen samlarvärdet på den

antagligen bytt tavla, visare och glasring, lyser den?

cheers
christian

Servicen har kostat 774€ (2008) och begärpris är 2200€. Klockan är inte använd sedan servicen, bara uppdragen då och då. Synd att man inte kan låta orginaldelarna ligga kvar även om dom är slitna....
 

poormans

Rolex
jag har inte haft någon 321'a på ett tag men de jag haft senaste åren har alltid legat på ca 18-22 k, mest beroende på om de varit servade eller inte men alla har haft original tavlor/visare av varierande kvalitet


cheers
christian
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
kronan av nyare typ, jämför den som satt innan (24 vs 32 ridges)
pushers rätt för 105.012, plattast
tavla o visare bytta vid service, lite trist imho
boetten inte särskilt bra heller
original tachy i bra skick
serienumret ser ut att börja på 22 vilket borde va ok

priset är ok, men jag skulle tycka det finns roligare ex om man vill ha vintage 321 och värt att lägga på 5' för att få en originaltavla o visare o bättre boett, men det är ju mest tycke o smak, stabil pjäs iallafall!!! ;)
 

JCE

Cartier
Tusen tack till Er alla för inläggen. Hade lite bråttom att slå till om allt varit ok med tanke på priset. Tror jag hoppar över denna.....
 
Topp