• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Pre Owned" butik Tokyo?

Case

Panerai
Hej

Jag är i Tokyo med jobbet och passar på att spana lite klockor. Hittills har jag bara varit på de BicCamera som ligger i Shibuya. Ingen av dem var våldsamt imponerande vad det gäller Seiko. Även om det är kul att se många JDM modeller samtidigt. En hel del Citizen hade de, men ingen The Citizen.

Letar med ljus och lykta efter en SBGM003, men enligt de trevliga butiksbiträdena har de den inte i någon BicC butik. Slutsåld hos Seiko...

Är det någon som vet var det går att hitta begagnade Seiko i Tokyo?

Får jag inte tag i den kanske det blir en Sarx035. Väldigt snygg och snarlik, förutom tavlan då. Men inte samma sak och kanske inte rätt prioritering just nu.
IMG_1223.JPG
 

Case

Panerai
Har nu varit på BicQlo. UNIQLO och BicCameras genensamma byggnad i Shinjuku. Där fanns det ett betydligt bättre utbud än i Shibuya. Bland annat hade de hela "The Citizen" linjen. Väldigt coola. Även många klockor från Seiko och Orient.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Jag tyckte man snubblade över butiker som sålde begagnade kameraprylar och klockor överallt i Akihabara. Så mitt tips är att åka dit och strosa lite om du är ute efter begagnat. Annars finns ju lite allt möjligt både i Shinjuku (bodde själv i Shinjuku när jag var där, ska tydligen vara hårt kontrollerat av Yakuzan också :) ) eller runt Ueno.

EDIT:// Om du har tid kan du även att testa att åka ut till Odaiba (den konstgjorda ön i Tokyobukten). Fanns några stora varuhus där också, kommer bara inte ihåg hur de var rent klockmässigt.

EDIT2:// för övrigt måste du åka till Odaiba bara för det faktum att de har en skala 1:1 staty av en Mobile Suit Gundam
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Too late will be the cry, when the man with the bargain has passed you by. ;-)

Jag hade sett artikeln redan för fanken. Dock som bortblåst, så tack för tipset. Nu dröjer det nog ett tag innan jag åker tillbaks tyvärr.
Hittade du några schyssta affärer? Köpte du något kul?
 

Case

Panerai
Hittade du några schyssta affärer? Köpte du något kul?
Jag gick mest i BicCamera. Kan rekkommendera BicQlo, Uniqlo o BicCameras gemensamma butik i Shinjuku. De hade mest Seiko, Citizen, Casio o Orient av de butiker jag var i. Annars hade Isetan Man flera bra klockavdelningar i olika prisklasser.

Köpte inget. Vill ha en SDGM003, men de skulle vara slut på fabriken och fanns inte i någon Bic.

Jag hittade liksom inget annat jag gillade mer än de jag har just nu, på den tiden jag kunde lägga på klockspan

Edit:...inom budget. Det fanns en del coola GS förstås. Kul att kika på, för jag hade inte sett någon IRL innan
 

AB

Panerai
2-Faktor
Bumpar tråden - någon som varit i Tokyo nyligen? Ska dit i höst och tar mer än gärna emot tips.
 

Buffi

Panerai
Jag ska dit på onsdag så kan återkomma med tips men det jag har hört är ett bra område är Nakano, ca två stationer med tunnelbanan från Shinjuku.
Nakano är ett riktigt trevligt område, även om jag inte var klockintresserad de gånger jag varit där.
Nakano Broadway, med den närliggande gatan med inglasat tak är en ganska fin miniutflykt utanför centrala tokyo.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
För en lite uppdatering. Nu har jag vart runt nästan två timmar i Nakano Broadway och utbudet av klockor är riktigt bra. Kanske inte så mycket japanska klockor och hittade inget japanskt vintage. Men i övrigt väldigt mycket Rolex, AP, VC, Panerai, Omega och mycket mer. Både nya och vintage. Såg ett par Patek 5711 och mycket annat nytt som är svårt att få tag på samt en del ovanligt vintage som två Rolex paul newman.
Priserna är tyvärr inte speciellt bra.

Sedan här hela området ganska roligt med mycket udda "nörd" butiker. Klart värt ett besök men räkna inte med allt för många japanska klockor dock.
 

AB

Panerai
2-Faktor
För en lite uppdatering. Nu har jag vart runt nästan två timmar i Nakano Broadway och utbudet av klockor är riktigt bra. Kanske inte så mycket japanska klockor och hittade inget japanskt vintage. Men i övrigt väldigt mycket Rolex, AP, VC, Panerai, Omega och mycket mer. Både nya och vintage. Såg ett par Patek 5711 och mycket annat nytt som är svårt att få tag på samt en del ovanligt vintage som två Rolex paul newman.
Priserna är tyvärr inte speciellt bra.

Sedan här hela området ganska roligt med mycket udda "nörd" butiker. Klart värt ett besök men räkna inte med allt för många japanska klockor dock.
Tack för uppdatering, bra info! Tog du några bilder? :)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Tack för uppdatering, bra info! Tog du några bilder? :)
Nej, tycker det känns lite fel att springa runt och ta bilder som om det var en turistattraktion. Men jack road är väl den stora butiken sedan är det bara att googla "watches" och "Nakono Broadway" så får du upp ett gäng träffar.
 
  • Like
Reactions: AB

Buffi

Panerai
Bumpar lite igen.

Ska själv iväg på en tokyoresa om några veckor, och letar tips. Gärna nära Ikebukuro eller Shibuya, men lär vistas på andra ställen också.

Letar bland annat efter en begagnad (eller ny) SBGX115 i bra skick.
 

Donniedoer

Omega
2-Faktor
Bumpar lite igen.

Ska själv iväg på en tokyoresa om några veckor, och letar tips. Gärna nära Ikebukuro eller Shibuya, men lär vistas på andra ställen också.

Letar bland annat efter en begagnad (eller ny) SBGX115 i bra skick.

Finns en del tips i nedan tråd
https://klocksnack.se/threads/handle-rolex-i-tokyo.79947/#post-2008734

Åker du till Nakano besök Jack Road och Kame-Kichi. När jag var där i september i år fanns ett mkt bra utbud av nya och pre-owned Seiko/GS

Lycka till!
 
Topp