Laddar...
Klockor och Urmakeri hos Klockmaster-Stockholm

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

"Pre Owned" butik Tokyo?

Diskussion i 'Kobra Kai' startad av Case, 4 oktober 2016.

1. Case
    Trådstartare

Case Borgare

Från:
    Den andra sidan
    Hej

Jag är i Tokyo med jobbet och passar på att spana lite klockor. Hittills har jag bara varit på de BicCamera som ligger i Shibuya. Ingen av dem var våldsamt imponerande vad det gäller Seiko. Även om det är kul att se många JDM modeller samtidigt. En hel del Citizen hade de, men ingen The Citizen.

Letar med ljus och lykta efter en SBGM003, men enligt de trevliga butiksbiträdena har de den inte i någon BicC butik. Slutsåld hos Seiko...

Är det någon som vet var det går att hitta begagnade Seiko i Tokyo?

Får jag inte tag i den kanske det blir en Sarx035. Väldigt snygg och snarlik, förutom tavlan då. Men inte samma sak och kanske inte rätt prioritering just nu.
    IMG_1223.JPG

Seikosthlm och theargonaut gillar detta.
  2. Case
    Trådstartare

Case Borgare

Från:
    Den andra sidan
    Har nu varit på BicQlo. UNIQLO och BicCameras genensamma byggnad i Shinjuku. Där fanns det ett betydligt bättre utbud än i Shibuya. Bland annat hade de hela "The Citizen" linjen. Väldigt coola. Även många klockor från Seiko och Orient.

yonsson, Fujoor och Dykarsjuk gillar detta.
  3. Fujoor

Fujoor Präst

Bilder?

4. Spindel

Spindel Biskop

Jag tyckte man snubblade över butiker som sålde begagnade kameraprylar och klockor överallt i Akihabara. Så mitt tips är att åka dit och strosa lite om du är ute efter begagnat. Annars finns ju lite allt möjligt både i Shinjuku (bodde själv i Shinjuku när jag var där, ska tydligen vara hårt kontrollerat av Yakuzan också :) ) eller runt Ueno.

EDIT:// Om du har tid kan du även att testa att åka ut till Odaiba (den konstgjorda ön i Tokyobukten). Fanns några stora varuhus där också, kommer bara inte ihåg hur de var rent klockmässigt.

EDIT2:// för övrigt måste du åka till Odaiba bara för det faktum att de har en skala 1:1 staty av en Mobile Suit Gundam

Senast ändrad: 5 oktober 2016
    vonbahr, Case och JohnDoe gillar detta.
  5. Case
    Trådstartare

Case Borgare

Från:
    Den andra sidan
    Butiksbiträdet i en skobutik hade en klocka som såg ut att vara en en vintage Seiko dykare.
    IMG_7706.JPG
    Mycket riktigt. En 6105-XXX? från 65, alla delar original.

Han tipsade om Nakano för vintage Seiko. Tyvär hinner jag inte dit.

JLW, leiden, Dammen och 1 annan gillar detta.
  6. Jaggis

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    Fast bezelinsert är inte original.

vonbahr och Case gillar detta.
  7. Case
    Trådstartare

Case Borgare

Från:
    Den andra sidan
    Det stämmer säkert. Snygg var den i alla fall och det var första gången jag såg en in the flesh. Alltid trott att den skulle kännas blaffigare. Men den var rilgigt najs storlek. Kanske måste prova en...

8. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Tveksam även på tavlan. Relumad i och för sig och då kanske den är original i alla fall.

Senast ändrad: 13 oktober 2016
  9. Jaggis

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    Man måste ha ägt en 6105-8010 minst en gång i livet :)

vonbahr och Case gillar detta.
  10. Case
    Trådstartare

Case Borgare

Från:
    Den andra sidan
    Kanske var språkförbistringen eller så ljög snubben. Kul att se en i Japan oavsett

11. yonsson

Från:
    GBG
  12. Case
    Trådstartare

Case Borgare

Från:
    Den andra sidan
    yonsson gillar detta.
  13. yonsson

Från:
    GBG
    Hittade du några schyssta affärer? Köpte du något kul?

14. Case
    Trådstartare

Case Borgare

Från:
    Den andra sidan
    Jag gick mest i BicCamera. Kan rekkommendera BicQlo, Uniqlo o BicCameras gemensamma butik i Shinjuku. De hade mest Seiko, Citizen, Casio o Orient av de butiker jag var i. Annars hade Isetan Man flera bra klockavdelningar i olika prisklasser.

Köpte inget. Vill ha en SDGM003, men de skulle vara slut på fabriken och fanns inte i någon Bic.

Jag hittade liksom inget annat jag gillade mer än de jag har just nu, på den tiden jag kunde lägga på klockspan

Edit:...inom budget. Det fanns en del coola GS förstås. Kul att kika på, för jag hade inte sett någon IRL innan

yonsson gillar detta.