• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Predictions inför Baselworld 2014

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Har länge drömt om en tudor BB. Om den svarta släpps..... Skulle sitta som en smäck!:cigar:
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Den blåa pelagosen gillades och även den blå milgaussen (men det verkar jag vara den enda som tycker).
 

Skolläraren

Panerai
Drömmen hade varit en Explorer I i gulguld, men det går lite emot själva tanken med klockan kanske.

En Tudor Heritage Ranger, helst i runt 36 mm, hade nog också kunnat göra ett hål i plånboken.
 

john b

Rolex
Vad tror ni att Omega menar med denna teaser?

https://twitter.com/omegawatches/status/443121005850935296/photo/1/large

Ny SM1000 eller eller kanske uppdaterad SM 300?

Ovanstående tweet följdes upp av denna bild:

1899644_10152185155737211_1779076637_o.jpg


Blir spännande.


Edit: Ser att jag var sen på pucken/bollen/rodeln/klittan
 

Skolläraren

Panerai
Kommer inte att ske. Jag tror ärligt talat att vi aldrig kommer att se en Explorer-modell (bortsett från nåt sextiotalstjafs) eller Submariner utan datum i något annat utförande än purfunktionella borstat stål.


Solklart diskriminering mot oss som gillar guld men klarar oss utan onödiga funktioner som datum! Det här är väldigt kränkande, måste jag säga.



...äsch, man kan ju alltid hoppas.
 

san

Cartier
2-Faktor
Vilket ju är rimligt. Explorer-ettan och Submarinern utan datum är rätt avskalade modeller som nog främst tilltalar de som, som Skolläraren så fint uttryckte det, klarar sig utan onödiga funktioner som datum etc. Att blinga till just dem känns föga troligt.
 

fc2

Rolex
Är folk seriöst enbart intresserade av vad Rolex och Tudor kommer med? Klockforum och ingen har ännu nämnt PP, VC, AP eller ALS. Inte heller Blancpain, GO, Parmigiani, JLC eller UN har kommit upp. Klocksnack = Rolexsnack?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Rolex, överraska oss och kom med något som har plexi... Ett tjockt välvt. :)

Och hitta på ngt säkert sätt att applicera tritium igen. På matta tavlor. :D

A


Fast, vill vi verkligen ha det? Kan vi inte få ha vintagekänslan obesudlad och lämna neovintage och bajsiga reissues till typ Tudor och TAG Heuer? ;)

Nån skrev i tråden att de inte ville se en modern pepsi, jag håller (efter lite funderande) med! Det vore ju klart skönast att låta det gamla vara ifred…. :)
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Är folk seriöst enbart intresserade av vad Rolex och Tudor kommer med? Klockforum och ingen har ännu nämnt PP, VC, AP eller ALS. Inte heller Blancpain, GO, Parmigiani, JLC eller UN har kommit upp. Klocksnack = Rolexsnack?

VC, AP, ALS och JLC är irrelevanta i diskussionen.

Övriga spelar en nivå över forumets "radhusmärken" och är därmed en smula svårtillgängliga.

Parmigiani - gör de klockor i verkligheten?
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Fast, vill vi verkligen ha det? Kan vi inte få ha vintagekänslan obesudlad och lämna neovintage och bajsiga reissues till typ Tudor och TAG Heuer? ;)

Nån skrev i tråden att de inte ville se en modern pepsi, jag håller (efter lite funderande) med! Det vore ju klart skönast att låta det gamla vara ifred…. :)
Där har du en poäng, som är svår att gå i klinch med...

... Fast jag har dagar, då jag tänker att jag verkligen skulle uppskatta lite nyproduktion på äldre vis, samtidigt som jag inser att Rolex numera är ett smycke, en accessoar som för länge sedan lämnat de bruksiga, tåliga, förhållandevis prisvärda klockorna bakom sig... Och hur stor volym skulle Rolex egentligen få på re-issues med klassiska material; plexi, matta tavlor, rassliga länkar... Förmodligen inte tillräckligt. Men jag skulle verkligen gilla att bli överraskad!

A
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Är folk seriöst enbart intresserade av vad Rolex och Tudor kommer med? Klockforum och ingen har ännu nämnt PP, VC, AP eller ALS. Inte heller Blancpain, GO, Parmigiani, JLC eller UN har kommit upp. Klocksnack = Rolexsnack?
Det tror jag inte. Vilka är dina förhoppningar på PP, VC, AP, ALS? Eller BP, GO, Parmigiani, JlC eller UN? Bjussa på lite "predictions" du också.

För egen del skulle jag uppskatta återkomsten av AP RO "Military Dial", eller varför inte en duktigt sportig modell från ALS? Generell downsizing önskar jag också. Ser också fram mot att ta del av vad tillverkarna i väsentligt billigare prisklasser kommer med. Sånt som många fler kan handla.

A
 

fc2

Rolex
Du är ju välkommen att börja den diskussionen om du vill..

Oj, här trampar jag på ömma tår verkar det som (syftar inte bara på ditt inlägg Skolläraren.) Gjorde ett försök på sida 1 med Omega och Breguet (därför jag inte inkluderade dessa i det inlägg du kommenterade.)

Allmänt hoppas jag på att fler hoppar på tåget som Montblanc, Zenith och en till som jag inte kommer ihåg namnet på startade, nämnligen att börja producera äldre kronografer igen. Zenith har tagit upp produktionen av den första El Primero och Montblanc (som nu tagit över Minerva) har släppt en version med ett Minerva-verk som är över 70 år gammalt. Det fina med Montblanc's version är att de graverat "Minerva" på verket och inte Montblanc.

Tror inte vi kommer få se någon ny Breguet baserad på cal. 533.3 men som jag skrev i mitt första inlägg hoppas jag på en version liknande PP 5970.
 

Skolläraren

Panerai
Oj, här trampar jag på ömma tår verkar det som (syftar inte bara på ditt inlägg Skolläraren.) Gjorde ett försök på sida 1 med Omega och Breguet (därför jag inte inkluderade dessa i det inlägg du kommenterade.)

Allmänt hoppas jag på att fler hoppar på tåget som Montblanc, Zenith och en till som jag inte kommer ihåg namnet på startade, nämnligen att börja producera äldre kronografer igen. Zenith har tagit upp produktionen av den första El Primero och Montblanc (som nu tagit över Minerva) har släppt en version med ett Minerva-verk som är över 70 år gammalt. Det fina med Montblanc's version är att de graverat "Minerva" på verket och inte Montblanc.

Tror inte vi kommer få se någon ny Breguet baserad på cal. 533.3 men som jag skrev i mitt första inlägg hoppas jag på en version liknande PP 5970.


Den där extra punkten var inte menad att vara där, och nu kan jag inte redigera i efterhand.
Jag hade gärna sett fler gissningar, särskilt i bildform, då jag inte är insatt för fem öre i många andra märken. Rolex och Tudor har ju, på grund av sin marknadsförning och genomgående goda kvalitet, en stor och bred bas hos många. Därför blir nog diskussioner ofta fokuserade på dessa två märken, då det är dessa man ser oftast och alltså lär sig mest om.

Dessutom har de så många olika modeller i acceptabla prisklasser att det är också därför många väntar spänt. Affordable luxury, om jag inte missminner mig.

Nya PP är alltid intressant, men där är jag löjligt oinformerad utöver Aquanauten och Nautilus.
 

fc2

Rolex
Om vi pratar märken som folk har råd med är jag intresserad av vad Zenith och Longines kommer komma med.

Om vi pratar andra märken är det mest Breguet, ALS och JLC som jag är nyfiken på vad de kommer med. Hoppas på en sportig ALS i stål.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jag hoppas inte på en GMTc pepsi i stål. Jag hoppas att den bara kommer i vitguld.......

Vore även grymt coolt med en keramisk reverso.
 
Topp