• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Predictions inför Baselworld 2014

newk15

Cartier
Oris-Calibre-110-side01.jpg
Den här var ju inte dum. Lite fattigmans IWC 5001 över den. Och 10 dagars power reserve. Kolla in mer här:

http://monochrome-watches.com/intro...uring-calibre-110-with-10-days-power-reserve/

Den där ser ju riktigt trevlig ut!
 

Apansson

Torpare
Det är något liknande, bara att omega kom med det förra året, eller året innan det =)

Nja, Ceragold är snarare en legering som gör det möjligt att få den att fästa i keramik, likt deras liquidmetal-bezels, fast med guld. En metod som gör det möjligt att få guldet att vara "infäst" i urfrästa keramikringar. Hublots guld är ju en legering av både guld och keramik, vilket Ceragold inte är.
 
  • Like
Reactions: Wii
Nya Omegan kommer komma i

Stål
Stål/guld
Titan
Gulguld
Vitguld
Roséguld

Det kommer en ny Omega GMT också...

Nya verk i hela AT serien!


Uppdaterat..
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag tor omega kommer bli dyyyyyrt....de vill ju upp i prissegmentet och PO har ju gått upp. Kör de nu då nya verk och ny sm300 är mitt tips att börja spara om man vill köpa nytt.

Hoppas på några snabba flipp och klippa nått bättre begagnat.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Nu känns det som om jag spammar här men har lite fritid och sitter o surfar.

På omegas hemsida har PO i 42mm försvunnit, bara krongraf och 45,5mm varianten kvar.
Likaså smp300, där är bara blå och svart kvar, ingen krongraf.

Mystiken tätnar :)
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Jag tror starkt på en ny Rolex GMT-Master II i vitguld. Alltså en 116719LB (lunette blue) utan en massa diamanter och krafs.
Skulle vara häftigt med en Explorer II i vitguld, men det är väl mindre troligt. Tror också att hela Milgauss serien försvinner.
Rolex kanske kommer med en helt ny sportmodell i vitguld. Tudor kommer nog med några godbitar också.
 

Bodén

Panerai
Satan vad taggad jag börjar bli på Baselworld.

Ni som ska dit får fan fixa en GTG och bjuda på lite bilder.
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
En så kallad blueberry GMT i vitguld med helt blått keramiskt inlägg känns rimligt!

Kommer det en nytappning av tudor ranger med matt tavla så kommer det rycka hårt i plånboken..
 
Topp