• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Present på min frus 30års dag?

Pirre

Breitling
Hallå alla!
Tänkte höra lite om råd ang klocka till min fru när hon fyller!
Finns det någon som kan ge några expertråd. Idag har hon en klocka från Michael Kors. Men hade tänkt mig nåt i prisklass mellan 10-20k.

Föslag någon?

/Pirre
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Tjena Pirre!

Tror du fått mer svar ifall du postat inlägget i diskussionsdelen men Denke kan nog hjälpa till att flytta det dit så ta det lugnt.
Ifall du köper en Cartier Tank Solo eller Rolex Datejust åt din fru så kommer hon nog bli glad. Riktigt klassiska och härliga klockor. Cartiern kan du nog få ny inom budget men Rolex får du hitta en begagnad. I det fallet bara bra eftersom många tycker de äldre modellerna skönare med sitt härliga plexiglas. Bilden på Cartiern är stulen från WorldWideWeb men Rolex tillhör min fru och köptes här på KS för 15000kr. Lycka till med presenten och posta gärna ditt val här!
cartier-tank-solo-w1018355-253364-pl-ss-18250-051.jpg
IMG_0783.JPG
 

F-L-P

Panerai
Hallå alla!
Tänkte höra lite om råd ang klocka till min fru när hon fyller!
Finns det någon som kan ge några expertråd. Idag har hon en klocka från Michael Kors. Men hade tänkt mig nåt i prisklass mellan 10-20k.

Föslag någon?

/Pirre


Michael korsklockorna har ju herrstorlek så så är det ju bara att köra. Storsäljarna där är ju datejust, kanske en midsize seamaster kan funka.

vill man köra lite mer klassiskt finns Nomos orion 33 med rosa urtavla. som jag själv tycker är galet snygg. dock anser frun att den är för stor för henne...

nomos-glashutte-orion33-rose.jpg
 

Lance

Breitling
Jag slog till på en Aqua Terra till min fru. Krav på att det skulle vara en quartzklocka. Man är olika helt enkelt. Köpte den begagnad och lite dyrt tror jag för 14k. Går att hitta billigare med mekaniskt verk och den fina räfflade tavlan i både blått och vitt.

Fc3Tadg.jpg

Obs: lånad bild från watchuseek. Inte min frus arm alltså, som väl är.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Välkommen till KS, Pirre !

Upp till 20 tkr känns ju generöst, så då ska hon nog bli glad. Har själv gett bort en Rolex Datejust, som har suttit på dagligen i snart femton år. Och det är väl väldigt rätt för en trettioårig tjej, skulle jag säga. Kanske inte så fantasifullt, men förmodligen väldigt uppskattat.

Pengarna bör räcka till en välhållen Rolex.

Kan vara en god idé att kolla in modellerna Air-King 34 mm, Date 34mm, Datejust 31 samt 36 mm.

Mvh A
 

Pirre

Breitling
Riktigt kul att läsa alla förslag ni gett mig i mitt letande. Rolexen är ju riktigt snygg... Men köper man en begagnad klocka i present? Jag är dålig på sånt men det kanske inte alls är konstigt?
Ja va inne på en klocka som påminnde lite om Rolexen; Longines. Jag bifogade en bild. Det är ingen som rekommenderat? Hur är dom klockorna?
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    28.6 KB · Visningar: 118

Gummo

Joker
2-Faktor
Pirre , det är skillnad på begagnat och vintage;) Min fru har fått två vintageklockor av mig och båda två har hon blivit väldigt, väldigt glad för. Få fruar tror jag rynkar på näsan åt en gammal Rolex men du känner henne bäst:) Longines är bra klockor, ifall hon inte gillar går det ju att byta och leta vintage istället;)
 

Pirre

Breitling
Ja Rolex går ju alltid hem i alla lägen egentligen. Nu har hon ju inte så många klockor(gäller mig också) så min känsla är väl att en ny o fräsch klocka är mest aktuellt nu när 30 årsdagen kommer. En vintageklocka är som sagt ingen dum idé... Men det får bli nästa gång:)
Longines känner jag igen från alla tennisturneringar och all annan sport dom sponsrar hehe

Jag ska ner o kika lite i butikerna här i stan(Norrköping) så kanske man får känna lite på uren.

Men dom flesta rekommenderar Datejust har jag märkt iaf. Jag återkommer snarast!!

/Pirre
 

M021

Rolex
2-Faktor
som tidigare medlemmar påpekat, tror en beggad rolex är ett bra val. Datejust är ett bra val, alternativt cartier. Vi är ett gärna som klätt våra bättre halvor med beggade rolex klockor, vad jag vet har det varit bingo alla gånger!
 

vlm1978

Cartier

tissoter

Audemars
Ja Rolex går ju alltid hem i alla lägen egentligen. Nu har hon ju inte så många klockor(gäller mig också) så min känsla är väl att en ny o fräsch klocka är mest aktuellt nu när 30 årsdagen kommer. En vintageklocka är som sagt ingen dum idé... Men det får bli nästa gång:)
Longines känner jag igen från alla tennisturneringar och all annan sport dom sponsrar hehe

Jag ska ner o kika lite i butikerna här i stan(Norrköping) så kanske man får känna lite på uren.

Men dom flesta rekommenderar Datejust har jag märkt iaf. Jag återkommer snarast!!

/Pirre

Dåligt med Rolex i Peking dessvärre!
 

tissoter

Audemars
Ja Rolex går ju alltid hem i alla lägen egentligen. Nu har hon ju inte så många klockor(gäller mig också) så min känsla är väl att en ny o fräsch klocka är mest aktuellt nu när 30 årsdagen kommer. En vintageklocka är som sagt ingen dum idé... Men det får bli nästa gång:)
Longines känner jag igen från alla tennisturneringar och all annan sport dom sponsrar hehe

Jag ska ner o kika lite i butikerna här i stan(Norrköping) så kanske man får känna lite på uren.

Men dom flesta rekommenderar Datejust har jag märkt iaf. Jag återkommer snarast!!

/Pirre

Becksur i norrköping säljer en hel del Longines och TAG det kan vara värt att kolla upp!
 
Topp