• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Present till mig själv!

Laserpelle

Breitling
50-årsdagen närmar sig med stormsteg och jag tänkte ge mig själv en "ny" klocka för att dämpa min åldersnoja. Jag har sedan tidigare en Omega Seamaster 22.54 som jag använder 80 % av tiden, en Omega Speedmaster på skinnarmband som jag delar med sonen. Denna funkar fint som kostymur. Har också en Tissot Touch på gummiarmband som beater. Tänkte utöka med ytterligare en klocka och har funderat fram och tillbaka. Byta Seamastern mot en Submariner men är den så mycket roligare? En Panerai kanske? Något kul från Sjöö Sandström? Har kikat lite på Rolex Milgaus men känner mig lite kluven.. Tacksam för idéer och förslag som kanske kan hjälpa farbror på traven:)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Eftersom du själv nämner Sjöö Sandström så föreslår jag Royal Capital. Det skulle vara en förnämlig 50-årspresent.
De tre i stål till höger ligger på ca 60´i nypris hos AD. Då får du dessutom en riktigt vacker baksida att titta på om klockan åker av. Vattentät till 100m också, så en bra bruksklocka med ett sofistikerat yttre :)

Skärmavbild 2014-09-05 kl. 20.50.21.png


Royal_capital_small_1.jpg

12751359_564803520355164_245168636_n.jpg
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Jag har själv ägt både 14060M samt 114060 x 2. Klassisk och tidlös men inte alls särskilt kul.
Vill du ha något annorlunda, testa Panerai. 000 samt 112 kanske? Fungerar båda två inom din budget.
Några bilder på min gamla 000, lycka till med ditt köp:)
14714554_542764012586497_2291846316386418688_n.jpg

14550101_633040213522912_1687939237002870784_n(1).jpg
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Panerai! Låt Seamastern vandra vidare, köp en basmodell som föreslogs ovan, köp ett par olika band att variera med. Kan inte bli bättre.
 

Laserpelle

Breitling
Var inne på Bergström idag och klämde och kände på lite Rolex. Även Tudor hade några fina klockor. Bl a en Advisor "preowned". Vad vet vi om den?! Tittade också på en "Daytonawannabe" inte så dum den heller. Behöver nog känna lite på en Panerai också. Finns det någon AD i Göteborgsområdet?!
 
Senast ändrad:

Vesper

Rolex
Var inne på Bergström idag och klämde och kände på lite Rolex. Även Tudor hade några fina klockor. Bl a en Advisor "preowned". Vad vet vi om den?! Tittade också på en "Daytonawannabe" inte så dum den heller. Behöver nog känna lite på en Panerai också. Finns det någon AD i Göteborgsområdet?!
Panerai finns bara i Stockholm, Nymans och Krons, alternativt Klarlunds i Köpenhamn.
 

ilu05191

Omega
Hej!
Grattis till det stundande jubileet :)
Av de klockor du har med här så tycker jag att Explorern är den mest eleganta. Även om den från början var en bergsbestigarklocka så är den så clean att den känns väldigt dressad. De andra klockorna du har är ju rätt "sportiga", en dykarklocka och en racingklocka. Jag hade kört på "less is more", tror du kommer vara nöjdast med det i längden.
 

AW10

Omega
2-Faktor
Kanske inte just detta exet men du borde ju kunna hitta en ganska fin Tudor Sub från 67 för runt 50k =) Har du delat klockintresse med din son så blir detta ju en perfekt klocka som får vandra vidare nån gång i framtiden.
Skärmavbild 2017-01-20 kl. 17.15.08.png
 
Topp