• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Present till mig själv!

D.S

Omega
Eller explorer II
img2373_file.jpg
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Jag säger att stundande 50 låter som ett optimalt jobb för en Rolex. Stort gratis i förskott och köp du dig en Explorer, nodate eller liknande så kommer du nog att bli nöjd ska du se :) Jag hade nästan sagt sub med tanke på att du hävdar åldersnoja!
 

Tibbe

Omega
2-Faktor
Var inne på Bergström idag och klämde och kände på lite Rolex. Även Tudor hade några fina klockor. Bl a en Advisor "preowned". Vad vet vi om den?! Tittade också på en "Daytonawannabe" inte så dum den heller. Behöver nog känna lite på en Panerai också. Finns det någon AD i Göteborgsområdet?!
@Laserpelle Förslagsvis tar du dig till Jälmers Ur i Borås, dom har flertal preowned Rolex och Panerai. Trevlig och tillmötesgående personal har dom oxå.
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Snygg sak. Vet du vilket referensnr det är? 231.10.39...? Årsmodell och storlek, tack!!
/Per
Detta råkar då vara min klocka som jag ganska nyligen plockade upp :)

Calibre: Omega 8500, Ref: 231.10.42.21.03.001.
Self-winding movement with Co-Axial escapement. Free sprung-balance, 2 barrels mounted in series, automatic winding in both directions. Bridges and the oscillating mass are decorated with exclusive Geneva waves in arabesque.
Power reserve: 60 hours
Type: Self winding
Crystal
Domed scratch-resistant sapphire crystal with anti-reflective treatment on both sides
Case
Steel
Dial
Blue
Water resistance
15 bar (150 metres / 500 feet)
Size
Case Diameter: 41.5 mm
 

Omega Man

Omega
Var inne på Bergström idag och klämde och kände på lite Rolex. Även Tudor hade några fina klockor. Bl a en Advisor "preowned". Vad vet vi om den?! Tittade också på en "Daytonawannabe" inte så dum den heller. Behöver nog känna lite på en Panerai också. Finns det någon AD i Göteborgsområdet?!
Göteborg säger du.
Är det inte en Breitling du ska ha då?
 

Laserpelle

Breitling
50-årsdagen närmar sig med stormsteg och jag tänkte ge mig själv en "ny" klocka för att dämpa min åldersnoja. Jag har sedan tidigare en Omega Seamaster 22.54.50.00 som jag använder 80 % av tiden, en Omega Speedmaster på skinnarmband som jag delar med sonen. Denna funkar fint som kostymur. Har också en Tissot Touch på gummiarmband som beater. Tänkte utöka med ytterligare en klocka och har funderat fram och tillbaka. Byta Seamastern mot en Submariner men är den så mycket roligare? En Panerai kanske? Något kul från Sjöö Sandström? Har kikat lite på Rolex Milgaus men känner mig lite kluven.. Tacksam för idéer och förslag som kanske kan hjälpa farbror på traven:)

Stort tack för alla tips! En del, för mig, nya grejer som jag inte hade koll på. Här landade jag efter moget övervägande och en hel det vånda. Jag har lärt mig massor på vägen och även köpt en klocklåda. Har en plats över för närvarande (men inga pengar). Vad ska jag lägga där?! Tips mottages tacksamt;) en JLC Master Control.. Köpt här på forumet vilket känns tryggt och fint
JLC MC.jpg
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Stort tack för alla tips! En del, för mig, nya grejer som jag inte hade koll på. Här landade jag efter moget övervägande och en hel det vånda. Jag har lärt mig massor på vägen och även köpt en klocklåda. Har en plats över för närvarande (men inga pengar). Vad ska jag lägga där?! Tips mottages tacksamt;) en JLC Master Control.. Köpt här på forumet vilket känns tryggt och fint
JLC MC.jpg
Snyggt val!
Köp nägot kul vintage att komplettera med? Där får det att få mycket kul med oväntat låg budget. Jag tänker att din låda behöver funkigt sjuttiotal?
 
Topp