• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Present till svärfar

Helvetia

Cartier
Ja, som rubriken lyder. Är på jakt efter en klocka till tjejens farsa.

Han använder nu en keramisk chanel som han är väldigt glad i, så något som kompletterar den, som säkert kommer fortsätta vara nummer ett, är vad jag är ute efter.

Står i tacksamhetsskuld till honom och för min del får klockan kosta en hel del men för att inte göra honom besvärad och tjejen irriterad tänker jag mig ett tak på 15000. För den pengen så måste klockan vara i riktigt bra skick.

Har slagit knut på mig själv och ju mer jag funderar ju svårare blir det. En AT Midsize hade varit perfekt, men inte inom budgeten. En wild horse jag tänkt på är en dressig quartzare från GS, som skulle sitta fint då han jobbar med japaner. Den skulle kunna bli fast i lådan då inte alla uppfattar skillnaden mellan seiko och GS dock.

Vad har ni för tips?
 

Fabian

Patek
2-Faktor
nu har jag absolut ingen uppfattning om prisbild på GS men det låter ju som den perfekta klockan. Japanerna kommer älska honom!
 

max

Dancing Queen
En rolex 1601/1603
Perfekt, drömmen, speciellt för icke klockintresserade är väl att ha en rolex? Det är ett märke som de känner igen och vet att det är bra skit. Dessutom är det en extremt fin klocka som passar till allt.

Klart nästa fråga :D

Stulen bild:
IMG_1587.JPG
 

Helvetia

Cartier
Kul att fler tycker GS skulle funka. Han spenderar en stor del av sin tid i Asien.
Datejust har jag också funderat över då det känns givet i prisklassen men han är allergisk mot gubbiga saker så om det ska vara DJ så är det slät ring, oysterlänk och mörk tavla som gäller och det är väl svårt att hitta i prisklassen?
 

JayJay

Rolex
Bland asiater är (av vad jag läst tidigare) GS allmänt känt och står högt i kurs. Med nuvarande växelkurser kan du dessutom få hem den tullat och klart precis inom budget. För mig verkar det vara det självklara valet.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Köp GSen på KS är mitt tips. Jag har min på mig idag och de är riktigt grymma. Om han dessutom arbetar i Japan, så känns det ju som om det finns en personlig koppling, vilket aldrig är fel. En gåva ska vara personlig, annars kan det kvitta. Om det nu är swirls på länken, vilket det ju blir fort, så kan du ju antingen borsta upp den lätt eller köpa spänne från Japan och ett band. Lite förutsägbart att jag rekommenderar en klockmodell jag äger, men va fan. :)
DSC_0076.jpg
 
Topp