• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Present tips på damklockor

Hej, skulle behöva tips på damklockor då min mamma fyller 50 år. Hon är relativt liten och gillar inte flashiga klockor, vill alltså ha en ganska diskret modell. Prismässigt får den gärna vara under 10 000kr.
Alla ideer uppskattas:)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Sjöö Sandström royal steel classic 32mm dam modellen kostar 11´hos sjtärnurmakarna, pruta till dig 10% så är du hemma
Spontant skulle man vilja veta vad hon har idag och vilken stil hon gillar. "Diskret" blir lite luddigt. Annars kan ni väl ge henne ett presentkort
hos en urmakare, så kan hon skjuta till eller få pengar över?
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Köpte en tissot i helguld till min hustru i julklapp. Kostade typ 8'500. Ca 26mm
image.jpeg
image.jpeg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Om jag var du skulle jag göra så här. Eftersom hon fyller 50, välj bland kända Schweizare i mellan segmentet...Tissot, Certina, Rado, Longines, Maurice Lacroix, Tag Heuer osv. Sedan går du in på en klocksida och söker damklockor med högst 10tkr på dom märken du valt. Det blir ju en smaksak, men om man nu ska få en klocka när man bastar 50 så ska det ju vara "fint" :). Själv har jag precis köpt en Citizen till farsan som fyller 76:D
 

Garn2

Breitling
Lånar tråden lite om det är okej.. Hur lyder svaren om man har en budget upp till 20000kr?
 
Topp