• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Presentation och lådöppning

sharetracker

Cartier
Hej!

Efter att ha smugit omkring på forumet i några veckor tänkte jag att det var dags för mig att dels presentera mig men även bjuda på en lådöppning.

Mina klockerfarenheter är synnerligen begränsade. Tidigare har jag tyckt att klockan mest var till för att visa tiden men efter att ha kikat runt på nätet och tagit del av Era berättelser "upptäckte" jag vilket hantverk som ligger till grund för urverken och hur vackra de faktiskt kan vara. Sagt och gjort, jag vandrade iväg till den lokala urbutiken i Jönköping och införskaffade mig min första automatare.

Nåväl, håll till godo!

En vit påse men en lika vit låda.
fVQMbwy.jpg


En blå låda i den vita lådan.
vWTDmgQ.jpg


En brun låda i den blåa lådan som var i den vita lådan.
yz1lX7s.jpg


Inuti lådan.
RaUaHbJ.jpg


Efter att ha tittat på Era lådöppningar har jag förstått att ett s k "wrist shot" är obligatoriskt.
oJMBF3t.jpg


Och det som gjorde att jag köpte klockan, en baksida av glas. Så tjusigt!
U2f0Nke.jpg


Bilderna är lite grumliga men valet föll iaf på en Certina Powermatic 80. Jag har haft en Certina tidigare men då i form av en quartzklocka, som jag förövrigt har haft sönder genom att bära klockan samtidigt som jag gick lös med en kofot på sommarstugan (s k renovering). Ingen bra ide...
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Grattis, den där är trevlig och extra trevligt att boxen har lite lyxigare utförande (med tanke på priset) än andra certinor :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Grattis åt en klassisk snygg Certina ;), sen är det kul att det tillkommer ännu en klocknörd, varmt välkommen!
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Från en relativ färsking (men förhoppningsvis blivande räv) till en annan färsking; välkommen in i gemenskapen! Grattis till en stilig klocka att debutera med!
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Snygg Certina!
Sällar mig till dem andra och säger grattis, både till klockan och att du hittat hit :)
 

Sullstrom

Panerai
2-Faktor
Grattis till klockan! Riktigt stilren, kul med den fina boxen också! Skulle absolut kunna tänka mig en sån där! Och välkommen till forumet också!
 
Topp