• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Presentation, recension och paketöppning!!

Carlpro

Breitling
Tjabba!

Jag gör ett tre-i-ett-inlägg i form av en presentation av mig själv eftersom jag är ny, en recension och en paketöppning.

Jag heter Calle och är mitt uppe i ett ganska nyfunnet klockintresse. Blev medlem här för ett par veckor sedan när det var dags att hitta ett exemplar av vad som för närvarande benämns drömklockan, en Submariner 16610.

Det här var inget litet beslut för mig och det blev inte lättare av alla detaljer som finns när det gäller den önskade modellen. SEL, lug holes, gravering på insidan av ringen, gammal eller nyare, många val som helst ska få marinera en stund samtidigt som man brottas med viljan att ha klockan på armen, helst igår.

Efter mycket om och men bestämde jag mig för en nyare årgång för att få graveringen i ringen som jag gillar, lugghålen fick vika hädan.

Utbudet på hemmaplan har varit riktigt snävt så jag letade mig ut på Chrono24 och fick en offert från Pluswatch och Alantino Sponta på en nyservad 2008a som såg fläckfri ut, €6059 inkl. frakt. Ett tjugotal mejl och ett telefonsamtal senare skickade jag iväg stålarna. Här följde några mycket långa timmar där man pendlade mellan panik och förtvivlan men fem timmar senare fick jag bekräftat att pengarna var framme och 24h efter det hade jag fått klockan levererad till jobbet.

Otroligt smidig kontakt med snabba och tålmodiga svar. Klockan i sig är precis lika fin som utlovat och jag är helnöjd.

Nu tar vi lite bilder.

IMG_0866.JPG

IMG_0867.JPG

IMG_0889.JPG

IMG_0886.JPG

IMG_0888.JPG

IMG_0898.JPG

Vi hörs igen!
Mvh
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Stort välkommen och grattis till en fin klocka! Läs gärna igenom riktlinjerna för forumet; det finns inte många regler men det är ändå en del saker man bör känna till. Bland annat finns det en paketöppningstråd och en presentationstråd, och detta inlägg borde hamnat där. Inte lätt att veta när man är ny men du kommer förhoppningsvis bli en rutinerad KS-are vad det lider :)
 

Carlpro

Breitling
Stort välkommen och grattis till en fin klocka! Läs gärna igenom riktlinjerna för forumet; det finns inte många regler men det är ändå en del saker man bör känna till. Bland annat finns det en paketöppningstråd och en presentationstråd, och detta inlägg borde hamnat där. Inte lätt att veta när man är ny men du kommer förhoppningsvis bli en rutinerad KS-are vad det lider :)

Tack! Jo jag läste riktlinjerna och där stod det att man får starta en egen paketöppningstråd om man skriver utförligt. Kanske missade på den ändå men jag försökte iallafall ;)
 

kmg

Patek
2-Faktor
Stort välkommen och grattis till en fin klocka! Läs gärna igenom riktlinjerna för forumet; det finns inte många regler men det är ändå en del saker man bör känna till. Bland annat finns det en paketöppningstråd och en presentationstråd, och detta inlägg borde hamnat där. Inte lätt att veta när man är ny men du kommer förhoppningsvis bli en rutinerad KS-are vad det lider :)
Låt grabben va ;).
Inte så att ex denna paketöppning var mer utförlig https://klocksnack.se/threads/lite-tyngre-paketöppning.71399/ men där klagade ingen på att den inte låg i samlingstråden.
F.ö. tycker jag han lirar inom ramarna för riktlinjerna på samma sätt som länkad annons.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Låt grabben va ;).
Inte så att ex denna paketöppning var mer utförlig https://klocksnack.se/threads/lite-tyngre-paketöppning.71399/ men där klagade ingen på att den inte låg i samlingstråden.
F.ö. tycker jag han lirar inom ramarna för riktlinjerna på samma sätt som länkad annons.
Oj. Jag tycker att jag var ytterst vänlig i tonen och vill verkligen inte verka dryg. Dock är det väldigt tydligt att om tråden inte innehåller en specifikation av klockan så kommer den att låsas. Men visst, vi kan återgå till att alla presenterar sig i egna trådar och skapar egna paketöppningstrådar igen. Är helt övertygad om att @Denke gillar när forumet svämmar över.
 
  • Like
Reactions: kmg

P-vakten

Patek
2-Faktor
Välkommen och grattis! Bara du slänger in lite specs så borde du klara riktlinjerna för en paketöppningstråd fin fint :)
 
Topp