• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Presenttips till frugans 30-årsdag

Dennis

Breitling
Hej på er!

Skulle ni vilja bredda mina vyer lite gällande rubriken som vore jag tacksam. Frugan fyller 30 nästa år och jag hade tänkt att köpa en klocka till henne i present. Budget är 12000-15000, känns allting helrätt kanske man sträcker sig till 20´, men inte mer hade jag tänkt. Max 35mm tror jag och en vit urtavla (möjligtvis pärlemo) ska det vara. Jag har tittat på Sjöö Sandströms Royal steel classic 32 mm och även deras Royal steel chronograph 35,5 mm.

classic.png steel crono.png

Hon kommer inte vilja ha något begagnat utan det är nytt som är aktuellt, även om jag personligen tycker det hade varit smartare att köpa något begagnat för att få lite mer för stålarna. :)

I övrigt är det inte så mycket mer som styr önskemålet. Vit urtvala, inte beggat, mellan 32-35mm, pris upp till 20´. Har du lite förslag så tar jag tacksamt emot dom!

//Dennis
 

NiklasM

Omega
Jag tycker nog att Sjöö Sandström är ett bra val. Tycker att märket lite pekar på ett medvetande om klockor.
Annars är Cartier fina (ryms det i budget?), men det beror ju lite på hur hon är. Stor skillnad mellan Cartiers lite mer dressiga stil och SS sportigare.
Omega är alltid rätt tycker jag. Speciellt i dammodell.

Fin present du siktar på i vilket fall!
 

Dennis

Breitling
Tack för alla tips, fyll gärna på med fler om någon har något bra alternativ. Cartier hade jag inte ens funderat på så det blev genast intressant och övriga tips uppskattas också.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Vilken typ av personlighet har hon? Spelar ju en stor roll.. Inte alla gillar bära en fyrkantig Cartier. Är hon en sportig typ (klädsel) eller mer dressad?
 

Josef B

Bestraffaren
Men det är en klocka hon vill ha? Så den inte bara ligger i lådan :)
Har varit i samma sits, tur att jag inte köpte Cartiern som närmast låg till hennes preferenser. Hade mer eller mindre dragit fram kortet när hon bestämt sade nej :D
 

Dennis

Breitling
Försök åtminstone ta reda på vad hon gillar i "smyg". Dolda frågor som inte väcker misstankar... Gillar hon klockor överhuvudtaget?
Tror det finns olika definitioner på "gilla klockor" men nej hon är inte direkt medlem på ett klockforum utan är nog mer normalt intresserad av fina kvalitetsprodukter oavsett om det är klockar, kläder eller annat. Men absolut ingen klocknörd, där kvalificerar jag nog inte in mig heller (än) även om mitt intresse för denna värld är långt mycket större än hennes. Allra helst tror jag hon hade velat ha Breitlings Galactic 32, men jag tycker det blir för mycket stålar för hennes vaga intresse. Men den har hon kommenterat när jag tittat på Breitling och hon testade även lite när jag köpte min SOH.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Mycket som inte stämmer med det du söker men kan tänka mig att den fungerar ändå.
Ej vit urtavla och inte ny från butik men NOS (new old stock)
Edit: annonsen säger 36mm men refnumret säger 34mm
image.png
 

Dojo80

Breitling
Har väl ingen specifik modell att tipsa om, men många kvinnor gillar Quartz fast vill gärna slippa batteribyte. Så något med Kinetic, solceller, eller motsvarande. Exempelvis en sån här? Tror inte den är så dyr heller, så då kan du ta med henne på en week-end nånstans dessutom :)

..
d3331aae3eb27468b9fd85cd32db07b5.jpg
 

Glusch

Cartier
Den Seikon gillade jag. Har du någon ref på den @Dojo80 ?

Jag gjorde en reverse google image search på den och fick fram att det borde vara en Seiko SNE885. Här har du den på Uret.se med den mesta essentiella infon om klockan också. Länkar dig även till Seiko's egna hemsida samt LongIslandWatch.com ifall du föredrar någon av de sidorna. Enligt min uppfattning var Seikos egna hemsida den torftigaste med info. Både LongIslandWatch och Uret.se hade bra med info om modellen däremot.
 

Freddie L

Panerai
Jag gjorde en reverse google image search på den och fick fram att det borde vara en Seiko SNE885. Här har du den på Uret.se med den mesta essentiella infon om klockan också. Länkar dig även till Seiko's egna hemsida samt LongIslandWatch.com ifall du föredrar någon av de sidorna. Enligt min uppfattning var Seikos egna hemsida den torftigaste med info. Både LongIslandWatch och Uret.se hade bra med info om modellen däremot.
Stort tack! :)
 

Dojo80

Breitling
Jag gjorde en reverse google image search på den och fick fram att det borde vara en Seiko SNE885. Här har du den på Uret.se med den mesta essentiella infon om klockan också. Länkar dig även till Seiko's egna hemsida samt LongIslandWatch.com ifall du föredrar någon av de sidorna. Enligt min uppfattning var Seikos egna hemsida den torftigaste med info. Både LongIslandWatch och Uret.se hade bra med info om modellen däremot.
Tack @Glusch .
@Freddie L Jag hittade även en länk från SeikoUSA: http://seikousa.com/collections/recraft/SNE885
 
Topp