Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Presenttips till frugans 30-årsdag

Diskussion i 'Diskussion' startad av Dennis, 8 december 2015.

1. Dennis
    Trådstartare

Dennis Torpare

Från:
    Västra Sverige
    Hej på er!

Skulle ni vilja bredda mina vyer lite gällande rubriken som vore jag tacksam. Frugan fyller 30 nästa år och jag hade tänkt att köpa en klocka till henne i present. Budget är 12000-15000, känns allting helrätt kanske man sträcker sig till 20´, men inte mer hade jag tänkt. Max 35mm tror jag och en vit urtavla (möjligtvis pärlemo) ska det vara. Jag har tittat på Sjöö Sandströms Royal steel classic 32 mm och även deras Royal steel chronograph 35,5 mm.

classic.png steel crono.png

Hon kommer inte vilja ha något begagnat utan det är nytt som är aktuellt, även om jag personligen tycker det hade varit smartare att köpa något begagnat för att få lite mer för stålarna. :)

I övrigt är det inte så mycket mer som styr önskemålet. Vit urtvala, inte beggat, mellan 32-35mm, pris upp till 20´. Har du lite förslag så tar jag tacksamt emot dom!

//Dennis

2. joca

joca Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Går det bra med rektangulär?
    Cartier har en del fint där du nog kan få ner priset till 20 :)

break out och Rivalen gillar detta.
  3. MånsT

MånsT Biskop

Cartier poppade också upp i mitt huvud. Dock osäker på vad som kan fås för under 20k.

4. Hugii

Hugii Biskop

5. EmilW

EmilW Friends of KS

Man och NiklasM gillar detta.
  6. Rivalen

Rivalen Friends of KS

Jocas spår är intressant. Kanske denna är för dyr, men inspirerande?

7. NiklasM

NiklasM Bonde

Jag tycker nog att Sjöö Sandström är ett bra val. Tycker att märket lite pekar på ett medvetande om klockor.
    Annars är Cartier fina (ryms det i budget?), men det beror ju lite på hur hon är. Stor skillnad mellan Cartiers lite mer dressiga stil och SS sportigare.
    Omega är alltid rätt tycker jag. Speciellt i dammodell.

Fin present du siktar på i vilket fall!

Utforskaren gillar detta.
  8. Dennis
    Trådstartare

Dennis Torpare

Från:
    Västra Sverige
    Tack för alla tips, fyll gärna på med fler om någon har något bra alternativ. Cartier hade jag inte ens funderat på så det blev genast intressant och övriga tips uppskattas också.

9. Magnlar

Magnlar Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Vilken typ av personlighet har hon? Spelar ju en stor roll.. Inte alla gillar bära en fyrkantig Cartier. Är hon en sportig typ (klädsel) eller mer dressad?

10. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
  11. NiklasM

NiklasM Bonde

12. Men det är en klocka hon vill ha? Så den inte bara ligger i lådan :)
    Har varit i samma sits, tur att jag inte köpte Cartiern som närmast låg till hennes preferenser. Hade mer eller mindre dragit fram kortet när hon bestämt sade nej :D

13. LJS

LJS Bonde

Nomos Tangente 33 mm? Finns i vitt utförande och ljusgrått. Går på 13k.

14. Dennis
    Trådstartare

Dennis Torpare

Från:
    Västra Sverige
    Nja hon är nog mer sportig än dressad, eller åtminstone lutar det åt det hållet även om hon jobbar i ganska strikta kontorskläder.

15. Dennis
    Trådstartare

Dennis Torpare

Från:
    Västra Sverige
    Denna stilen gillade jag (och, tror jag, även hon). Tack för den! Tror jag släpper tankarna om rektangulära klockar också. Blir lite för "damiga" för min dam. :)

16. Magnlar

Magnlar Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Försök åtminstone ta reda på vad hon gillar i "smyg". Dolda frågor som inte väcker misstankar... Gillar hon klockor överhuvudtaget?

17. Dennis
    Trådstartare

Dennis Torpare

Från:
    Västra Sverige
    Tror det finns olika definitioner på "gilla klockor" men nej hon är inte direkt medlem på ett klockforum utan är nog mer normalt intresserad av fina kvalitetsprodukter oavsett om det är klockar, kläder eller annat. Men absolut ingen klocknörd, där kvalificerar jag nog inte in mig heller (än) även om mitt intresse för denna värld är långt mycket större än hennes. Allra helst tror jag hon hade velat ha Breitlings Galactic 32, men jag tycker det blir för mycket stålar för hennes vaga intresse. Men den har hon kommenterat när jag tittat på Breitling och hon testade även lite när jag köpte min SOH.

18. Sundström

Sundström Friends of KS

19. Luckyluciano

Luckyluciano Ninjasköldpaddan

Från:
    Stockholms djungel
    Mycket som inte stämmer med det du söker men kan tänka mig att den fungerar ändå.
    Ej vit urtavla och inte ny från butik men NOS (new old stock)
    Edit: annonsen säger 36mm men refnumret säger 34mm
    image.png

break out gillar detta.
  20. Glusch

Glusch Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Kolla runt lite på Nomos Hemsida. De har en himla massa snygga modeller i den still som brukar kallas för Bauhaus.

21. Kai

Kai Stadsbo

Från:
    Partille
  22. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
  23. Dojo80

Dojo80 Torpare

Har väl ingen specifik modell att tipsa om, men många kvinnor gillar Quartz fast vill gärna slippa batteribyte. Så något med Kinetic, solceller, eller motsvarande. Exempelvis en sån här? Tror inte den är så dyr heller, så då kan du ta med henne på en week-end nånstans dessutom :)

.. d3331aae3eb27468b9fd85cd32db07b5.jpg

Freddie L gillar detta.
  24. Freddie L

Freddie L Borgare

Från:
    Mjölby
    Den Seikon gillade jag. Har du någon ref på den @Dojo80 ?

25. tobmagn

tobmagn Torpare

Köpte en SS royal steel till min sambo när hon fyllde 30. Succé!

Bifogade filer:

• image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      105,9 KB
      Visningar:
      59
    Utforskaren gillar detta.
  26. FilipF

FilipF Biskop

Från:
    Stockholm
    Jag röstar för Sjöö&Sandström ja :)

27. Glusch

Glusch Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Jag gjorde en reverse google image search på den och fick fram att det borde vara en Seiko SNE885. Här har du den på Uret.se med den mesta essentiella infon om klockan också. Länkar dig även till Seiko's egna hemsida samt LongIslandWatch.com ifall du föredrar någon av de sidorna. Enligt min uppfattning var Seikos egna hemsida den torftigaste med info. Både LongIslandWatch och Uret.se hade bra med info om modellen däremot.

Dojo80 och Freddie L gillar detta.
  28. Freddie L

Freddie L Borgare

Från:
    Mjölby
    Stort tack! :)

Dojo80 gillar detta.
  29. Dojo80

Dojo80 Torpare

Tack @Glusch .
    @Freddie L Jag hittade även en länk från SeikoUSA: http://seikousa.com/collections/recraft/SNE885

Freddie L gillar detta.
  30. Glusch

Glusch Stadsbo

Från:
    Stockholm
    I live to serve!
    Länken som @Dojo80 länkade är samma som du kommer till om du klickar på min där det står "Seiko's egna hemsida". Men dubbelinfo skadar ju aldrig! :D

Freddie L gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield