Han sa att dom var enkla och dyra.
"Jag skulle aldrig ge mer än 25 såpass enkel klocka. Max 30k för en pam 111."
Jag syftar iofs mer på att du påstår att en 000 är mer avancerad än "gemene Rolex".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Troligtvis mer komplicerad än gemene Rolexen
Men bilden du la upp på 111 ser ut att ha målade index. Finns 111 med båda?111an är sandwich, 005an inte sandwich...
(ingen av logomodellerna är sandwich, samt att dom inte har glasbaksida)
111 innan 2006 hade väl målade index?Men bilden du la upp på 111 ser ut att ha målade index. Finns 111 med båda?
Jag syftar iofs mer på att du påstår att en 000 är mer avancerad än "gemene Rolex".
Men bilden du la upp på 111 ser ut att ha målade index. Finns 111 med båda?
111 innan 2006 hade väl målade index?
Samt så har Panerai ganska mycket finare urverk för den delen också![]()
Det är ju knappast så att Rolexar gör särskilt komplicerade klockor i överlag.
Samt så har Panerai ganska mycket finare urverk för den delen ocksåIallafall för ögat att beskåda
Eller så kanske du kan delge? Skulle vara intressant. Gillar verkligen både rolex och panna och om inte jag ät fel ute så hade väl panna rolex urverk från början ?Läs på om Rolex och Panerais historia och återkom.
Det här med panerai är då inte lätt... Var övertygad om att det var en 392 jag ville ha. Sedan en 005a.... Och så dök en 183a uppMitt fel, 111an finns med både och
2002-2005 har målade index
2006 och framåt Sandwich...
![]()
Läs på om Rolex och Panerais historia och återkom.
Eller så kanske du kan delge? Skulle vara intressant.
Eller så kanske du kan delge? Skulle vara intressant. Gillar verkligen både rolex och panna och om inte jag ät fel ute så hade väl panna rolex urverk från början ?
Du har fel. Läs ovan.Ja det vore kul om han kunde göra det.
För just nu klankar han ner på något som är åsiktsbaserat och försöker få ena parten (mig) att ha fel.
Kommer inte att hända.
Du har fel. Läs ovan.
Tack för info, uppskattas.Rolex tillverkar alla sina verk in-house och som några av de tåligaste verken som existerar. Panerai har haft in-house sedan 2009 och har dessutom kvalitetsproblem med dessa verk. Sedan är ju frågan vad som menas med komplicerat. Det är rätt komplicerat att skapa så robusta verk som håller hög precision år ut och år in utan service.
Jag antar dock att Tim menar komplicerat som i komplikationer och där har Panerai faktiskt en Tourbillion men i sin allra dyraste modell. Rolex har eget kronografverk, automatverk sedan 30-talet, annual calendar osv och har dessutom uppfunnit en hel del komplikationer som är självklara i många modeller idag.
Rolex dekorerar inte verk nämnvärt men å andra sidan är dekoration av underordnad betydelse om verket i sig är baserat på ett generiskt verk som man kan finna i klockor för 1500 kr.
Sedan har Panerai på 40- och 50-talet använt sig av Rolex urverk och det kan man läsa rätt mycket om om man googlar.
Innan 2009 fanns inga in-houseverk hos Panerai. Allt är baserat på Unitas, Valjoux, Zenith osv.Tack för info, uppskattas.
Har panerai även haft problem innan 2009? Är det bättre att köpa en beg innan 2009?
Rolex dekorerar inte verk nämnvärt men å andra sidan är dekoration av underordnad betydelse om verket i sig är baserat på ett generiskt verk som man kan finna i klockor för 1500 kr.
Ja det vore kul om han kunde göra det.
För just nu klankar han ner på något som är åsiktsbaserat och försöker få ena parten (mig) att ha fel.
Kommer inte att hända.
Äger ingen rolex och har inga direkta planer på det heller finns andra märken som kittlar mer. Men Rolex har iaf inhouse, och panerai är på g med mer och mer inhouse vilket är kul. Jag resonerar ungefär likadant när det kommer till iwc ingy 3239 också, tycker helt enkelt inte man får tillräckligt mkt klocka för pengarna fastän den sitter som en käftsmäll på handleden.Troligtvis mer komplicerad än gemene Rolexen, men ändå så kan du betala det priset för en Rolex?