Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Pris på en..

Diskussion i 'Diskussion' startad av mrMyagi, 15 maj 2013.

1. mrMyagi
    Trådstartare

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso
    Godkväll!!

Startar denna tråd för att höra med er vad en 2531.80 omega borde säljas för, självklart fullset med original kvitto, servad nyligen, 2 länkar ingår varav ett är original! Frågar detta pga att min kompis är lite kluven, han vet nämligen inte vilket pris han ska ta för den!!

Ska tillägga att klockan är i ett bra skicks!

MVH

mr myagi

2. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Jag tar den för en femhunka.
    Men listpris vid inköps tillfället, kontra pris idag. Minus en 15-20%?

edit: bör tilläggas att jag har nollkoll på Omega.

3. Ninen79

Ninen79 Biskop

Från:
    Stockholm
    Jag sålde en 2531.80 fullset i super skick, köp hos Nymans med originalkvitto från 2005 och nyservad och alla länkar för 10k till ronniekil för ca 2 månader sedan.

4. Tuff

Tuff Stadsbo

Tycker 9-12 låter ganska rimligt, lite beroende på skick (även om du skriver att de är väldigt bra, isf mer än 9). Om han vill få den såld lite snabbt dvs. Annars kan han ju alltid se om ngn nappar för högre? Men kan vara svårt eftersom de flesta går runt 10.

5. POO

POO Präst

Jag tycker nog ks-aregenerellt är lite väl försiktiga i sina värderingar.
    Det dräller inte av automatiska smp:ar under 10, den billigaste 2531.80 kostar 11 på c24.

6. carlanton

carlanton Biskop

Men är inte det för att många här rent generellt är emot prutande? Nu vet inte jag hur Chrono24 fungerar riktigt, men kan det inte vara så att många utländska säljare räknar med lite prutmån och justerar utpriset därefter?

7. David

David Bödeln

Tycker ofta värderingar runt X kr haglar, varpå någon undantagslöst frågar: var hittar jag klocka Y för X kr i Sverige, så jag kan köpa två? Efter det är det tyst.

8. mrMyagi
    Trådstartare

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso
    antar att om man lägger ut den på köp o sälj här så kan man räkna med 11-12? men något högre på blocket eller har jag fel?

9. Tuff

Tuff Stadsbo

Låter väldigt rimligt enligt mig!

Mårtenssons ur Brookfield