• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Prisbild Certina Timer -68-72

PJW

Audemars
2-Faktor
Godkväll!

Har en bekant som ärvt en Certina Timer (Argonaut Chronograph med annat taveltryck) som tillverkades någon gång mellan -68 och -72. Drivs av ett manuellt Valjoux 726. Vad kan en sådan här ligga på prismässigt?

image.jpeg
 
Senast ändrad:
Mycket mysig. Har sett liknande gå för runt 10-16k. Värd mer tycker jag, då den är en djävulskt modern vintage klocka. Älskar den!

Edit: vet inte mycket om prisbild. Tänker att @eriksson850 kanske har en idé.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Mycket mysig. Har sett liknande gå för runt 10-16k. Värd mer tycker jag, då den är en djävulskt modern vintage klocka. Älskar den!

Edit: vet inte mycket om prisbild. Tänker att @eriksson850 kanske har en idé.
Aldrig sett en sådan tidigare (utan argonaut loggan), riktigt häftig!
Frågan vad den är värd beror ju helt på vad folk är beredda att betala. Han får hoppas att Hodinkee gör ett reportage om den, så blir den dyr. :)
 
Aldrig sett en sådan tidigare (utan argonaut loggan), riktigt häftig!
Frågan vad den är värd beror ju helt på vad folk är beredda att betala. Han får hoppas att Hodinkee gör ett reportage om den, så blir den dyr. :)
Känner att vi behöver en Defensor ecclesiae.
Som sagt. Väldigt fin till utseendet. Hade klippt han under och runt 10k. Vad säger säljaren?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Håller lite med @Joakim C att den är för tidstypisk, otympligt 70-tal, för att vara rätt/het i våra kretsar. Känner inte till måtten på denna men den andra val. 72 boettten är ju lite stor. Med det sagt så har de ju inte deller stuckit i pris, skulle gissa på runt 10'. Gillar man är det köpläge tycker jag.
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Tack för bra svar! Den mäter 38mm men är ju cushion så bärs nog ännu lite större.
 
Topp