• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Prisbild i Qatar?

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Jag har en kollega som jobbar i Qatar nu och kan hämta hem en klocka till mig :)
Är det någon som vet hur prisbilden ligger där nere på beg./nya klockor?
Han är inte alls insatt i klockor så det blir isf att köpa i någon butik.

/Jonas
 

jabla

Sarlacc
För ett år sedan låg Rolexpriserna på flygplatsen i nivå med svenska priser minus momsen dvs 20% lägre.
Jämförde då listpris i Sverige och prislappar i Qatar.
 

watchdreamer

Panerai
Var i Qatar tidigare i år, finns mycket att välja på där nere. Känns också väldigt seriöst om man jämför med Hong Kong, Malaysia etc.

Runt 20% bör du kunna få, ingen skatt ingen moms, lycka till!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fråga:
I vissa fall vill de ju se pass när man handlar tax free i butik. Är det så att det då registreras automatiskt, så man per automatik får en räkning på tull+moms när man kommer hem, eller varför vill de regga pass?
 

demondave

Rolex
Fråga:
I vissa fall vill de ju se pass när man handlar tax free i butik. Är det så att det då registreras automatiskt, så man per automatik får en räkning på tull+moms när man kommer hem, eller varför vill de regga pass?

Kan inte svära på att det inte reggas, men mig veterligen vill dom kolla passet för att se att du är medborgare i ett land som kvalar in för tax-freeköp.
 
Topp