• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Prisbild på Sub 1680

Tias.F

Cartier
nej nej, inte en vanlig. snarare mellan 40-50 för fina ex, från 35 och uppåt för sämre ex. (rätta mig om jag har fel). Kolla vintage rolex market.
 

10past10

Omega
Jag har inget bra svar. Men du måste precisera om det är en röd eller vit 1680 du menar då det säker skiljer en tredjedel, eller mer på dom två (skulle jag gissa).

OT:Skulle vara intressant att räkna ut hur mycket den 1680-röda färgen kostar per kg. Hum ... om det går åt ett gram för att trycka dom 10 bokstäverna SUBMARINER, och priset är 20-40' mer (hypotetiskt) på den röda mot den vita (i övrigt identiska klockan), då blir det alltså 30.000sek/gram = 1000gx30.000sek = 30 miljoner kronor kilot för 1680 submariner röd.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag har inget bra svar. Men du måste precisera om det är en röd eller vit 1680 du menar då det säker skiljer en tredjedel, eller mer på dom två (skulle jag gissa).

OT:Skulle vara intressant att räkna ut hur mycket den 1680-röda färgen kostar per kg. Hum ... om det går åt ett gram för att trycka dom 10 bokstäverna SUBMARINER, och priset är 20-40' mer (hypotetiskt) på den röda mot den vita (i övrigt identiska klockan), då blir det alltså 30.000sek/gram = 1000gx30.000sek = 30 miljoner kronor kilot för 1680 submariner röd.

Det är mer än den röda färgen.

De som vet, vet.

Som man brukar säga.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag menar inte den röda....

2038634e.jpg


Som sagt, ta mig för det jag är inom vintage... Jag har allt att lära mig inom det...
 

Tommytvigg

Cartier
Jag har tittat på 1680 i nån månad nu. Blev såld på vintage när jag köpte min 1675. Mitt problem är att bestämma mej på vilken nivå jag ska lägga mej på.
Mint med b och p, eller en mer bruksklocka. För jag vill änvända klockan.
Kan tänka mej att om man köper en röding med allt för ca 100k, så vågar jag inte ha den lika mycket.
Svårt val, det jag vet är att jag ska ha en :happyhappy:
Men till frågan, så finns det fina för ca 40k

Mvh
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag har tittat på 1680 i nån månad nu. Blev såld på vintage när jag köpte min 1675. Mitt problem är att bestämma mej på vilken nivå jag ska lägga mej på.
Mint med b och p, eller en mer bruksklocka. För jag vill änvända klockan.
Kan tänka mej att om man köper en röding med allt för ca 100k, så vågar jag inte ha den lika mycket.
Svårt val, det jag vet är att jag ska ha en :happyhappy:
Men till frågan, så finns det fina för ca 40k

Mvh

Du hittar en fin på länk för 40k.

Strunta i box och papper.
 

Tommytvigg

Cartier
Tavlorna ser lite annorlunda ut (förutom det röda) och det är annorlunda originallänk bland annat.

Men viktigast av allt för mig; Boetten är annorlunda. På röda subbar hittar du de fasningar som fanns fram till början/mitten av 70-talet. Dessa finns inte på vita 1680.

Har alla Röda fasade kanter från början, eller finns det undantag.

Sorry läste inte riktigt, ser nu vad du skrivit.
 
Topp