• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad PRISBUMP NR2, Breitling - Transocean Chronograph (In-House B01, pandatavla)

Hassler

Omega
Varför inte inleda 2017 med en riktig läckerbit?


Läckerbiten i fråga är en Transocean Chronograph m. meshlänk (AB015212|G724|154A), uttagen slutet av november 2015 från Klockmasterbutik i Stockholm - vilket betyder att det finns ca 4 år kvar på garantin, inkl. två stycken gratis underhållsservicar hos Breitling där de undersöker klockans gång och täthet. Därtill ingår även en allriskförsäkring hos Solidförsäkringar på klockan som jag nyligen förlängt för 1 år framåt som ändras till ditt namn. Klockan är komplett med box, extralänkar, COSC-certifikat och digitalt garantikort. Läderband från Breitling finns också att skicka med, mörkbrunt eller svart (ej kroko)!
För den som är Breitlingfantast kan jag även utöver den box som kom med klockan ge med en oanvänd äldre variant Breitlingbox i trä (somliga tycker dessa är snyggare), ett litet reseetui (också från Breitling) samt en Breitlingkeps. Jag tror med andra ord att du inte kan få ett mer komplett set!

Klockan är sparsamt använd och därför i mycket gott skick, sitter kvar plast på flera ställen inkl. lås och bandhorn.
Tidsmässigt håller den sig inom ca +-2sek/dygn,
vilket också får sägas är mycket bra.

Prisidé: 46 500 eller högstbjudande (nypris 81 200kr + 2000kr läderband). Klockan går att skickas mot förskottsbetalning (ej retur då den fortfarande är inom garanti m. försäkring) eller F2F i butik (i Stockholm) där du kan få hjälp med storleken på klockan (samt ev. frågor). Har du några frågor du vill ställa till mig om klockan eller vill se fler bilder så var inte rädd att fråga! Bara att skicka ett PM.

Kort beskrivning från Breitling's sida:


The Transocean Chronograph reinterprets the pure design of the classic 1950s and 60s chronographs in a resolutely contemporary style. The slender, understated fuselage carries onboard a high-performance “engine” in the shape of Caliber 01, entirely developed and produced in the Breitling workshops. The dial is a model of clarity and readability featuring refined details such as applied hour-markers, finely recessed and snailed counters, as well as an 18K gold version of the B initial that served for many years as the brand symbol. The luxury and prestige of the finest long-haul journeys.


Teknisk information:

Vattentäthet - 100 m (330 ft)

Diameter - 43.00 mm

Tjocklek - 14.35 mm

Kaliber - Breitling 01 (In-House)


Gångreserv - Minimum 70 h

Glas - Kupat safirglas (antireflex båda sidor)

Bilder (ursäkta för kvalitén - tagna med min iPhone, men vid olika tillfällen):
IMG_3187.JPG

IMG_3248.JPG

IMG_1041.JPG

IMG_3251_LI.jpg

Strykt över serienumret med vitt
IMG_3231.JPG

IMG_3238.JPG
Läderband + "äldre boxen" finns ej med på bilderna ovan men kan ordnas.

Referenser finner du här https://klocksnack.se/threads/hassler.66247/.

Tack för titten!

Vänligen,
Hassler
 
Senast ändrad:
Topp