• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Prischeck Longines Record

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tjena gubbar (och gummor om det finns några),

Jag har fått ett erbjudande och behöver en prisuppskattning.

Longines Record
Ingen servicehistorik, men håller tiden bra.
Blå urtavla. PVDn har blivit borttagen för att få fram bronset under.
Vet ej om det är Longines-urtavlan, eller enbart den med Record på urtavlan. Väntar på bilder.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Ingen vanlig syn på vintagediskarna, jag kan inget om modellen men skulle ge den ett värde på runt 3000. Är det verkligen brons som tittar fram under PVD:n, trodde det var helstål i det mesta Longines gjort? Kul att se bilder om du landar den, lycka till!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för svaret!

Objekt på ebay i bra skick (NOS) för $360
http://www.ebay.com/itm/NOS-VINTAGE-REC ... 0837802944

Ska följa auktionen och se vad som händer. Enligt bilden under, så ser det ut som om huset skulle kunna vara i brons som säljaren av "mitt exemplar" säger. Vi får se hur jag gör. Känner inte riktigt att jag har budget för denna nu.
Postar lite bilder i tråden sen när de kommer (imorgon).

noname002.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
I min värld, max 1500 kr. Budgetdinka med dolda bandhorn är i allmänhet inte så hett eftertraktat. Men gillar du den så är det väl bara att jämföra med andra exemplar? Ett litet varningens ord angående boetten dock, de är oftast inte i någon ren och trevlig metall. De brukar oxidera galet och bli väldigt mörka.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för svaren. Jag kommer med största sannolikhet att passa, även om jag tycker den är nice.
£120 vill han ha, fraktat.
 
Topp