Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Priser som skenat iväg?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Karatekid, 11 april 2014.

1. Karatekid
    Trådstartare

Karatekid Biskop

Från:
    Lund
    Är det bara jag eller har priserna på klockor skenat iväg rätt mycket de senaste månaderna/året?
    Jag tycker mig se 1675or med ubermögliga visare som inte matchar tavla och maximal stretch på länk annonseras för över 6000 USD...är det normalt eller har det varit så ett tag? Är det någon mer som lagt märke till detta? Om det är så att priserna håller på att öka, vad beror det på? Köper folk upp massa klockor? Asien? Ser folk det som en investering eller är det så att folk fått upp ögonen för finare klockor helt enkelt? Vad tror ni?

eriksson850 gillar detta.
  2. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Utbud och efterfrågan.

Spencer gillar detta.
  3. Karatekid
    Trådstartare

Karatekid Biskop

Från:
    Lund
    Jovisst, kan tänka mig att utbudet för klockor i bra skick minskar med åren men samtidigt undrar jag om det inte är så att efterfrågan ökat en hel del och vad det skulle bero på isåfall...

4. garfield

garfield Friends of KS

Tillgång och efterfrågan. NEK 101. Go figure!

ZQT gillar detta.
  5. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Hur länge har annonsen legat ute? Det finns ju hel del för högt prissatta klockor som inte säljer för de priserna. Det intressanta är ju inte vad de annonseras för utan vad de säljs för.

Spencer, Karatekid, jabla och 1 annan gillar detta.
  6. Karatekid
    Trådstartare

Karatekid Biskop

Från:
    Lund
    Hm bra fråga, det är hqmilton främst som jag kollat hos och han verkar ju sälja som smör i solen, just denna har dock varit uppe ett par veckor men rent generellt finns det inte mycket hos honom som listar under 6000 när det gäller rolex. Priserna för klockor som är i bra skick hos honom (utan B&P) är uppemot 7-8000 usd för vanliga sportrollar med fyrsiffrigt ref nr.

7. Karatekid
    Trådstartare

Karatekid Biskop

Från:
    Lund
    första meningen förstod jag, andra och tredje behöver förklaring:D

J86A gillar detta.
  8. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Det luriga är att man får inte reda på slutpriserna, klassiskt sätt att skapa en hype. Rent generellt resonemang från min sida.

Spencer, Karatekid och jakob.dala gillar detta.
  9. Karatekid
    Trådstartare

Karatekid Biskop

Från:
    Lund
    Hur menar du? Som jag förstått det så är han väldigt trevlig resonlig och går ner ett par hundra dollar om man diskuterar med honom men ja menar där är ju vissa klockor hos honom som hade mått bra av att gå ner nästan 1000 dollar:D

10. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    När jag skrev "Rent generellt resonemang från min sida." menade jag samlarbranschen som helhet inte en enskild säljare eller ens klocksäljare.

Karatekid gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield