• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Prisläge Doha, Qatar och handla på Heathrow

Dexter86

Cartier
ingen här som råkat vara nere i området och har koll på hur priserna rör sig där osv ?
eller möjligtvis Heathrow och vad dom hade inne ... till ungefärliga priser!?

För visst får jag handla taxfree där iom jag varit utanför EU?
Måste jag handla på Dit-vägen eller hemvägen ?

Åker sista oktober

Må väl
 

Rojalisten

Panerai
Var där senast igår och tyckte priserna var väldigt bra. Vi får väl handla tax-free? Isåfall var det avdrag på nästan 1000 pund på vissa klockor. Rolex ska även öppna butik :p
IMG_0239.JPG
 

mmh

Panerai
2-Faktor
IMG_0242.PNG


Sen var det ytterligare tax-free på det lägsta beloppet har jag för mig. Är väl ganska bra pris?
Nja, VAT i UK är 20% så £2783.33 är tax-free priset (3340/1.2=2783.33).
Som jag tidigare skrivit i tråden om olika flygplatser så fick jag under mitt senaste besök på Heathrow (i november 2016) beskedet att alla resenärer får det skattefria priset förutom på Rolex och Tudor. Då gäller det skattefria priset endast om man flyger utanför EU. Således lönar det sig att köpa klockan på vägen ut, och inte då man flyger till Sverige.
 
Topp