• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PRISSÄNKT! Garderobsresning deluxe i L-XXL (YSL, Hackett, RL, Car shoes, OJ mfl)

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Tjena

Som jag skrev i tråden där jag säljer några skor så drog mitt bröllop iväg en del för mycket (milt uttryckt). Så då var det passande att se över vilka materiella tillgångar som jag kunde omvandla till pengar. Jag är en riktigt dålig fotograf så vill ni ha fler foton på något särskilt så PM:a. Detsamma gäller om ni vill ha nåt men tycker priset är käpprätt! :). Det är jag på bilderna och jag är 193 cm lång och väger cirka 92kg.
Returrätt: F2F - ingen. Vid skickad vara - om varan avviker kraftigt från beskrivningen.
Jag finns på Östermalm på dagtid och i innerstan kvällstid för F2F.

Först ut är en Trench coat från YSL/Saint Laurent. (SÅLD!) Om jag får tro King (senaste numret) så är Trench coat det trendigaste man kan ha i vår (Om man bryr sig om sånt). Nypris för den här rackaren var 15k+. Och en snabb googling säger att deras priser knappast har gått ned.
Men den här stackaren fick sig ett märke på framsidan efter en utekväll vilket löstes med att en knapp fästes där. Den har några fläckar också - men de syns inte när man har den på (de sitter på insidan). (se bilder nedan)
Storlek: 52
Pris: 1000 SEK

Tuv96v3.jpg

kTzvYXC.jpg

9JQZrxJ.jpg



Härnäst är en enormt trevlig vår-kavaj från Hackett. Enormt trevlig och i mycket bra skick. Knapparna på ärmarna går att öppna och stänga.
Jag låter bilderna tala för sig själv. Nypris för denna var 7k.
Tidigare: 1000 SEK
Nytt pris: 500 SEK
Storlek: 52
4jQ4wA0.jpg


L8XDwUj.jpg

wAkchuh.jpg


Härnäst är en s.k Navy blazer som karaktäriseras av att den har en knapp i knäppningen och en knapp vid ärmarna. Min har dock två i knäppningen och två vid ärmarna.
Fabio Attanasio skriver om dem här: http://www.thebespokedudes.com/en/looks/642/blazer-edesim
Jag har fått den i arv så jag ska inte svära på vad den kommer från, eller om upphovsmakaren är någon särskild, men den är i min mening i väldigt bra skick och av mycket god kvalitet.
Storlek: 52
Tidigare: 400
Nytt pris: 300SEK (SÅLD!!!)

BhKsG1V.jpg



oxT6NBy.jpg


CJDwMfb.jpg


Nästa kavaj är en klassisk klubb-blazer från Oscar Jacobson. Mer klassisk än såhär blir det nog inte. Mkt bra skick.
Tidigare: 500
Nytt pris: 400
Storlek: 52

fYQGxTy.jpg

wMZkwuc.jpg


Nästa kavaj ser modern ut men är det inte. Det är en kavaj skräddarsydd på 70-talet för en bekant. Den har ingen "OTR"-storlekt men jag skulle säga 50-51 (eftersom jag har 52 normalt sett och den är något liten som ni ser på bilderna. Det kommer även en tillhörande väst - och den är i samma storlek, dock närmare 50 än 51. Materialet är ett tjockare ull av vad jag uppskattar till hög kvalitet. Kavajen är i väldigt bra skick.
Pris: 500 ink väst
Nytt pris: 400 SEK(Ink väst) - (SÅLD!!)

u0KqZ7n.jpg

lRZpwV7.jpg

AM8k6Xh.jpg


Kostym: De Fursac (http://www.defursac.fr/) (SÅLD!)
Byorna är snarare 50 än 52 varför jag tyvärr måste sälja den. Annars hade jag utan tvekan haft kvar den - färgen är magiskt klarblå vilket jag älskar.
Pris: 500

vD25q9U.jpg

Zkqegkv.jpg

sZhmJnf.jpg


Tröja: Gant rugger: Storlek: large. Tidigare: 300. Nu: 200 SEK
k7zCBVD.jpg

LxVzYtC.jpg


Sjalkragad cardigan: EDC/Esprit. Förvånansvärt bra kvalitet(!)
Tidigare: 300
Nu: 200 SEK

5AwUDVs.jpg

iPAlzZW.jpg


Handstickad Ralph Lauren tröja (XXL). (SÅLD!)
Köpt i Milano. Har för mig att den var löjligt dyr för en tröja. Typ 3500 spänn eller nåt. Men my loss- your gain.
Pris: 500
qDvjX47.jpg

9gTGFCZ.jpg

SVIpHUp.jpg




Car shoes storlek 9,5. Nypris är en bra bit över 3k har jag för mig. Vilket låter absurt men ärligt talat är dessa i en egen kategori av kvalitet. Alla andra jag haft går sönder direkt, och gummipluttarna under försvinner på en säsong - icke med dessa. (se bilder)
Pris: 900
OBS! JAG HAR FLYTTAT SKORNA TILL EN EGEN TRÅD!
 
Senast ändrad:
Topp