• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad *Prissänkt!* Breitling Navitimer/Aerospace 80360/F56062 med UTC. Tillfälle!

Ricrob

Patek
Nu är det dags att, mot bättre vetande, låta denna pärla vandra vidare.

Till salu är en tidig Aerospace med UTC i kanonskick!

Modellnummer är både 80360 och F56062 och då dessa saknar serienummer så vet jag inte årsmodell men enligt www.breitlingsource.com/watch_details/Professionals_23.html så tillverkades denna typ av Aerospace mellan -85 och -95 och som de skriver "The eariest models had Navitimer written on the dial and the later models had Aerospace written on the dial.", vilket får mig att anta att denna är från -85/-86.

Skicket är som sagt och som synes mycket bra med tanke på åldern och det enda jag kan anmärka på är att "kattguldet" på raiders'arna har skavts bort på några ställen och att claspet har några repor, dock inga djupa.

Klockan tickar på som den ska och alla funktioner likaså. Den ska enligt tidigare ägare vara batteribytt och trycktestad för ngt år sedan men kvittot på det som finns med har inget datum, så där lovas inget på den punkten. Dessutom är det en flygarklocka som har WR30, så jag skulle inte bada med det hursom.

Till klockan finns original box, ngn typ av papper, alla länkbitar (lång) och det nämnda kvittot. Alltså inget cert men rätt coolt med tillbehör överhuvud taget till en så gammal pjäs! Boxen/pappren är undanstuvade i en flyttkartong just nu, så håll tillgodo med lånad bild på en likadan box från nätet (som också är i nyskick, det är inte min). Givetvis rotar jag fram den till ev affär!

Jag spekulerar nu men skulle nog påstå att tillfällen att komma över en så här fin vintage-Bratte med UTC och allt är relativt sällsynt. Jag föll direkt nör jag såg den och tvekade inte en sekund att klippa min tonårsdröm! :)

Jag säljer den helst och gärna f2f i Sthlm men givetvis kan den skickas och jag kan även tänka mig byte/inbyte mot t.ex. en SMP, Oris lr ngt annat kul i samma lr lägre prisklass.

Priset då? 10000:- NYTT PRIS 16/1= 9000:-!sek tycker jag att den är värd men vem vet, jag kanske har fel, så inget är hugget i sten.
Noterade att grannforumet har en till salu för 16k, förvisso snorfin men utan UTC, think about that! ;)

Retur är ok inom 24 timmar om ngt skulle vara på tok, då står jag också för ev returfrakt, eftersom jag isf farit med osanningar och enligt min referenstråd är det inte min grej. ;)

image.jpg

image.jpg

image.jpg
image.jpg
image.jpg

image.jpg
image.jpg
 
Topp