• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Prisuppskattning (värdering)

beardedpeareater

Cartier
2-Faktor
Hallå klockmasters!

Jag hade tänkt göra mig av med min Omega som köptes i Oktober 2015 hos Krons Ur.
Jag vet inte om detta är tillåtet med en värderingstråd, men eftersom jag tänkte sälja den på klocksnack kanske det är ok :)
Har ingen koll på hur mycket en Seamaster går ner på lite mer än ett halvår så vore jättetacksam för svar, och hoppas inga spydiga komentarer kastas på mig.


Tack på förhand!
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    90 KB · Visningar: 319

daveid

Cartier
2-Faktor
Ca 22-23 skulle jag också säga om jag går på känsla. Du kan alltid testa och lägga dig lite högre om du inte har bråttom att sälja.
 

beardedpeareater

Cartier
2-Faktor
Har inget med brådis att göra, jag vet att jag tar hand om mina grejer osv, men kostade 35 ny, och nu värdering 22-24lax, lite av en käftamäll.. Trots att jag förstår varför.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Har inget med brådis att göra, jag vet att jag tar hand om mina grejer osv, men kostade 35 ny, och nu värdering 22-24lax, lite av en käftamäll.. Trots att jag förstår varför.
Fick du någon rabatt när du köpte den ny? Eller köpte du för listpris? Typ alla märken utom stål-sport-Rolex har ju en rätt substantiellt drop i värde initialt... Även om stålsport även de droppar kanske 10-15% ut ur butiken...
 

beardedpeareater

Cartier
2-Faktor
Nej ingen rabatt här inte.. Antar att det är som en biljävel med andra ord.
Är sugen på natoband och det är ju omöjligt på omegan
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nej ingen rabatt här inte.. Antar att det är som en biljävel med andra ord.
Är sugen på natoband och det är ju omöjligt på omegan
image.jpeg

Varenda jävla klocka droppar ju 20%-30% så fort man går ut från butiken, nästan alla i alla fall.

Var glad att du inte köpte en ny VC för 230 papp till listpris. Över 100 papp åt helvete på 5 min. :D
 
Topp