• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Problem att nå klocksnack.se från mobiloperatör

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Det kan vara problem att nå Klocksnack.se från mobiloperatör, detta beror inte på sidan utan är ett DNS-problem.
Just nu är det strul med Tre. Något som självklart kommer lösas.
Man kan alltid nå Klocksnack.se direkt till IP-numret - http://188.95.224.175

Som sagt - det kommer lösas. Verkar dock inte vara ett problem som ligger hos City Network.
 

Josef B

Bestraffaren
Jag kör via wifi, hur kommer det sig att jag får upp "the page couldnt load", trots att jag loggar in flera gånger, och via datorn så funkar det. Jag använder ipad och Mercury, chrome och safari. Det kan funka om jag rensar minnet på allt, men hur jobbigt är det om jag ska göra det varenda gång jag ska logga in på ks :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Hos mig funkade/funkar det på nallen (taparalk), men inte på datorn....
Tapatalk har jag ställt in att accessa IP:et, inte domänen.
Har du Tre eller Tele2 på datorn också?

Jag kör via wifi, hur kommer det sig att jag får upp "the page couldnt load", trots att jag loggar in flera gånger, och via datorn så funkar det. Jag använder ipad och Mercury, chrome och safari. Det kan funka om jag rensar minnet på allt, men hur jobbigt är det om jag ska göra det varenda gång jag ska logga in på ks :)
Det där låter jättemärkligt. Vad har du för operatör?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
För mig har det strulat sedan flytten både på mobilen och på min ipad via både tapatalk1, tapatalk2 och via safari.
Jag har tre på båda enheterna. Jag har dock inte testat igen sedan 07:30 imorse.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
För mig har det strulat sedan flytten både på mobilen och på min ipad via både tapatalk1, tapatalk2 och via safari.
Jag har tre på båda enheterna. Jag har dock inte testat igen sedan 07:30 imorse.
Ja, och det är inte ok. Stör mig något oerhört, nu när allt annat fungerar bra.
Alltid är det något...

Jag har gjort en flytt av en annan domän nu, ska se om den mår bättre på annan DNS. Gör den det så flyttar jag klocksnacks domäner dit också.
Techie-talk... Men det kommer lösa det iaf.

Under tiden kan ni köra på http://www.watchchat.se/ (bokmärk den).
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Uppdatering.

X1fV1uQ.jpg
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Jag har ju haft detta problem ett tag ifrån Tele2, trodde att de löste sig förut men det kommer tillbaka då och då.
Skönt att dom har koll på problem, är ju handikappad på tåget till jobbet utan KS :)
City Network håller på att prata med de operatör som haft problem att nå klocksnack. :)
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Telia har också lirat för mig hela tiden. Tur det för jag är "mellan två bredbandsabonnemang" just nu.
 
Topp