Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Problem efter tvätt

Diskussion i 'Diskussion' startad av maxmol, 3 juli 2013.

1. maxmol
    Trådstartare

maxmol Präst

Från:
    Stockholm
    Tog och tvättade min SMP länk (självklart tog jag av den från klockan osv). Men nu har jag ett problem att stiften i länkarna faller ut vilket resulterar i att klockan är på vägg att ramla i backen.

Är det någon annan som haft detta problem och finns det något man kan göra innan man går till en AD för att byta stiften?

När jag joggar eller cyklar ser jag hur de sakta försöker smita ur länken. o_O

2. carlanton

carlanton Biskop

Brukar vara limmade med lite loctite, kanske tvätten löste upp loctiten? Gå in med den till en urmakare. Jag fick tre stift fixade gratis hos Klockmäster.

maxmol gillar detta.
  3. hook

hook I'm user not a dealer!

Säkerligen rören till stiften som ramlat ur eller inte sitter rätt vilket resluterar i det du beskriver.
    Ramla in till närmaste urmkare så har de säkert nya rör.

4. maxmol
    Trådstartare

maxmol Präst

Från:
    Stockholm
    Stort tack. Skönt att det iaf inte blir en särskilt dyr affär.

5. maxmol
    Trådstartare

maxmol Präst

Från:
    Stockholm
    Tänkte det. Men jag kollade på dem och hade några otvättade och samma problem kvarstod. Men det är nog bara att svälja sin stolthet att och kliva in hos en urmakare.

6. andheg

andheg Friends of KS

Hur tvättade du den?

Hoppas att det löser sig!

//andheg

7. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Kan möjligtvis vara så att tuberna och stiften är slitna och behöver bytas, men att detta inte märktes förrän tvätten löste upp den smuts som höll dem på plats?!
    Du kan alltid beställa nya delar och byta själv, från tex ofrei.com...

8. maxmol
    Trådstartare

maxmol Präst

Från:
    Stockholm
    Gick ner till Bergströms och de var tydligen att ett rör saknades och att jag hade löst upp allt som höll den på plats.

Så alla var rätt problem på spåret. Det tog 30 min och kostade 300 kr och då bytte de rör och satt in nya stift. Så det kändes det väl värt.

Jag tvättade länken genom att ta av armbandet. La det i vatten och två i ca 20 min. Sen skrubbade jag det med en mjuk tandborste.

Camo00 och andheg gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield