Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Problem med Chrome & mac på KS

Diskussion i 'Diskussion' startad av vonhall, 28 juli 2015.

1. vonhall
    Trådstartare

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    Har ett ett problem med att visa Klocksnack på Mac. Använder mig av Chrome som webläsare och jag får samma problem på alla mina macar. Har mer eller mindre alltid sista versionen av OS och webläsare.
    Problemet är som ni kan se på filmen att jag måste scrolla ned en bit för att komma till den första tråden. Har haft detta i runt ett halvår och bara på mac. För att utesluta att det är något konstigt som jag har installerat så är datorn på filmen helt nyinstallerad. Är det jag som gjort något galet på något vis eller är det problem med KS och Chrome på mac?
    Besöker ett gäng forum varje dag, men det är bara på KS som det här problemet dyker upp!

2. mullvad_65

mullvad_65 Bonde

Från:
    ett annat ställe
    Ser inte om du har AdBlock igång, men om du har det kan det vara bra att släppa igenom annonser på klocksnack för att slippa problemet. Så var det för mig i a f.

Ponlarsson gillar detta.
  3. Richie

Richie Friends of KS

Varför använder du inte Safari? :)

Patric Aronsson och Mr.Chang gillar detta.
  4. Kasper

Kasper Friends of KS

Ser ut att vara på grund av AdBlock. Du kan som @mullvad_65 sa testa att släppa igenom annonser, alternativt så kanske en annan typ av ad blocker fungerar (finns iallafall två vanliga vad jag vet.) Annars funkar Safari, som @Richie sa, bra som webbläsare (även med AdBlock om man nu vill ha det.)

5. Mr.Chang

Mr.Chang Präst

Från:
    Gbg
    Kör Mac Pro och safari.Inga problem här.

6. kalufsen

kalufsen Präst

Som tidigare nämnts, kör också adblock och råkar ut för samma sak.

7. Per

Per Björklövens finest

Slå av Adblock? Reklam är ofta ett nödvändigt ont för att finasiera allt som ni vill ha gratis på internet.

8. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Adblock är alltid av på KS... :cigar:
    Största problemet på andra sidor dåligt de är integrerade i övriga designen

Senast ändrad: 28 juli 2015
  9. vonhall
    Trådstartare

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    Ursäkta för ett sent svar! Just nu så fungerar klocksnack precis som det skall trots att jag inte har labbat med Adblock!
    Egentligen så är väl Safari enklast att köra med då det trots allt ligger i OS:et. Men jag har aldrig riktigt gillat Safari, fast jag vet egentligen inte varför :oops:
    Chrome har jag mest kört av en gammal vana då jag tycker att det fungerat bra. Ja förutom att det sett lite märkligt på KS då! Men jag får helt enkelt skapa en regel att köra reklamen här så att det ser bra ut :)
    Får tacka så mycket för hjälpen! Hade aldrig tänkt på Adblock själv!

10. Torkel

Torkel Bonde

Kan säga att det är likadant för mig..
    Fungerar varken med chrome eller safari på osx. På Windows har jag bara testat chrome men med samma problem.
    Kör Adblock på allt men har undantag på KS :)

Edit: Satte mig vid min mac för att testa lite, det verkar fungera som det ska nu. :oops: hittade en inställning som ändrat sig, får kolla om samma ändring hjälper på Windows imorgon:)

Senast ändrad: 28 juli 2015
  11. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Jag använder mig av Chrome som webläsare, ock allt fungerar perfekt .Dator är iMac ........

12. Ponlarsson

Ponlarsson Friends of KS

Från:
    Tidaholm
    Jag tycker faktiskt att reklamen snarare bidrar till att göra KS snyggare, detta då reklamen både är snygg till utseendet och integrerad på ett bra sätt. Det är sällan man kan säga...

Erik1 gillar detta.
  13. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Vi uppskattar om ni vitlistar Klocksnack i AdBlock :)
    Som sagt, vi har relevant reklam. Relevant som inte laggar ner hela upplevelsen med flash, bildbyten osv.
    Innehållet, som ni skapar, är och kommer alltid vara i fokus. I senaste versionen ökade vi även på utrymmet för innehållet. :)

ozzyozzy, ottwon, Skolläraren och 5 andra gillar detta.
  14. Bikinigubben

Bikinigubben Borgare

Jag kör Mac, Chrome och adblock och det är inga problem för mig. Kan det vara något i inställningarna?

Mårtenssons ur Brookfield