• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Problem med GMT:n!

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Verkar som att GMT-visaren släpar i index och smetar ut färgen över tavlan. Detta började hända idag.

IMAG1907.jpg

IMAG1907-1.jpg


Förslag på åtgärder? Pris?
 

calzone

Vacheron
ne vad tråkigt :( Lider med dig hoppas du kan fixa det för under 500 pix. Ne men hoppas du kan hitta en sansad urmakare som inte tar hutlöst betalt. Har den skrapat lite på patinan lysmassan ?
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Seikoman87 skrev:
ne vad tråkigt :( Lider med dig hoppas du kan fixa det för under 500 pix. Ne men hoppas du kan hitta en sansad urmakare som inte tar hutlöst betalt. Har den skrapat lite på patinan lysmassan ?

Ja den tar ju lite av det översta lagret. Tror iofs inte att det syns alltför mycket. Trist ändå... Man vill ju att en urmakare gör minsta möjliga åverkan på tavla och index.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Och stoppa urverket direkt, så inte visaren släpar runt ännu mer. Antar att det är hackfunktion på den där.
 

jabla

Sarlacc
Tråkigt att behöva uppleva något sådant.
En ljusglimt är dock att du vann jullotteriet så du behöver inte vara klocklös.
 

Joachim

Omega
Skit vilken otur, men en urmakare fixar väl detta lätt antar jag?
Kanske ses på Engströms i mellandagarna, ska upp och fira jul och tänkte svänga förbi med en länk som skall fixad till.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Tack för allt stöd och hjälp! Blir nog Rob när jag kommer ner till civilisationen igen. Urverket är stoppat. Konstigt att vara utan klocka på armen under jul.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Joachim skrev:
LongCon hur gick det med klockan?
Var lämnade du in den? Berätta gärna:)



Sent from my iPad using Tapatalk HD

Den ligger med utdragen krona på en skänk här och väntar på lite kärlek. Ska lämna in den hos Rob när jag får tid, magsjuka ungar och föräldraledig gör det lite meckigt.

Kanske kan lämna in den under KS eventet 7:e feb om jag orkar vänta så länge.
 

Joachim

Omega
LongCon skrev:
Joachim skrev:
LongCon hur gick det med klockan?
Var lämnade du in den? Berätta gärna:)



Sent from my iPad using Tapatalk HD

Den ligger med utdragen krona på en skänk här och väntar på lite kärlek. Ska lämna in den hos Rob när jag får tid, magsjuka ungar och föräldraledig gör det lite meckigt.

Kanske kan lämna in den under KS eventet 7:e feb om jag orkar vänta så länge.
Surt:( men det kommer i slutändan bidra till charmen, en klocka som varit med om ett och annat. Det är ju det man vill ha!
 
Topp