Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Problem med GMT:n!

Diskussion i 'Diskussion' startad av LongCon, 23 december 2012.

1. LongCon
    Trådstartare

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Verkar som att GMT-visaren släpar i index och smetar ut färgen över tavlan. Detta började hända idag.

Förslag på åtgärder? Pris?

2. calzone

calzone Biskop

ne vad tråkigt :( Lider med dig hoppas du kan fixa det för under 500 pix. Ne men hoppas du kan hitta en sansad urmakare som inte tar hutlöst betalt. Har den skrapat lite på patinan lysmassan ?

3. LongCon
    Trådstartare

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Ja den tar ju lite av det översta lagret. Tror iofs inte att det syns alltför mycket. Trist ändå... Man vill ju att en urmakare gör minsta möjliga åverkan på tavla och index.

4. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Gå in till Rob direkt i mellandagarna. Skall inte vara några problem.

5. LongCon
    Trådstartare

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Ja, jag får väl ta mig in till stan i mellandagarna. Som jag förstått det lämnar de patina om mån säger till.

6. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

De tar bara bort det utsmetade och höjer visaren.

7. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Och stoppa urverket direkt, så inte visaren släpar runt ännu mer. Antar att det är hackfunktion på den där.

8. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Tråkigt att behöva uppleva något sådant.
    En ljusglimt är dock att du vann jullotteriet så du behöver inte vara klocklös.

9. Joachim

Joachim Stadsbo

Skit vilken otur, men en urmakare fixar väl detta lätt antar jag?
    Kanske ses på Engströms i mellandagarna, ska upp och fira jul och tänkte svänga förbi med en länk som skall fixad till.

10. LongCon
    Trådstartare

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Tack för allt stöd och hjälp! Blir nog Rob när jag kommer ner till civilisationen igen. Urverket är stoppat. Konstigt att vara utan klocka på armen under jul.

11. Joachim

Joachim Stadsbo

LongCon hur gick det med klockan?
    Var lämnade du in den? Berätta gärna:)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

12. LongCon
    Trådstartare

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Den ligger med utdragen krona på en skänk här och väntar på lite kärlek. Ska lämna in den hos Rob när jag får tid, magsjuka ungar och föräldraledig gör det lite meckigt.

Kanske kan lämna in den under KS eventet 7:e feb om jag orkar vänta så länge.

13. Joachim

Joachim Stadsbo

Surt:( men det kommer i slutändan bidra till charmen, en klocka som varit med om ett och annat. Det är ju det man vill ha!

14. LongCon
    Trådstartare

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Ja, är ju ingen fara med klockan. Bara surt att inte kunna bära den så länge...

Mårtenssons ur Brookfield