Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Problem med iPhone (minnet fullt)

Diskussion i 'Lifestyle' startad av donnie, 11 januari 2016.

1. donnie
    Trådstartare

donnie Borgare

Hej!

Jag har fått ett otroligt irriterande problem på min iPhone 6s plus, helt plötsligt får jag en notis om att minnet snart är fullt så jag tittar hur mycket jag har använt och konstaterar att 112GB är använt, helt galet med tanke på att mina appar inkl Spotify & bilder tar upp ca 12GB.
    Pratade med Apples support som gav mig rådet att återställa telefonen till fabriksinställningar - sagt och gjort och efter att läst in säkerhetskopian så hade jag nu bara använt 12.9GB perfekt nu läggdags. Vaknar 7 timmar senare fortfarande 12.9GB använt perfekt nu borde det funka som det ska men icke, runt lunch får jag en notis om att lagringsutrymmet nästan är fullt helt plötsligt är 113GB använt.
    (Dokument & data är posten som lägger till ca 100GB)
    Är det någon som haft liknande problem och kanske sitter på en lösning? (Apple support ska återkomma i ärendet)
    image.jpeg
    image.jpeg

Senast ändrad: 11 januari 2016
  2. joca

joca Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Om du går in i "Inställningar -> Allmänt -> Lagring och iCloud-användning -> Hantera lagring" så kan du hur mycket lagring respektive app har utnyttjat..
    Blir du klokare av att kolla där? Dvs kan du se någon "bov" där som drar mycket lagring?

Torsten gillar detta.
  3. donnie
    Trådstartare

donnie Borgare

Apparna tar endast upp ca 12gb

4. donnie
    Trådstartare

donnie Borgare

Missade att skriva att "dokument & data" är det som lägger till ca 100GB

5. Josa

Josa Friends of KS

Vill minnas att det är något med din backup som sparas på telefonen också. Har du en iPad med? För då ligger den där också. Kolla på 99mac.se, forumet där finns mer hjälp.

6. donnie
    Trådstartare

donnie Borgare

Det märkliga är att det gick från 12.9 (kl.14.30) till 113gb (kl.15.15) på 45 minuter

7. Josa

Josa Friends of KS

8. donnie
    Trådstartare

donnie Borgare

9. Josa

Josa Friends of KS

Har du samma backup på någon annan iPad eller dator? iCloud online? Låter som den ligger någonstans och tankas ner igen, synken brukar ske över natten/ lång vilotid för telefonen, det kan kanske förklara fördröjningen?

10. donnie
    Trådstartare

donnie Borgare

Inte samma backup, de fylldes på mellan ca klockan 14.30-15.15, använder mig inte av iCloud för någon form av backup heller och har inte haft telefonen kopplad till datorn efter att jag nollställt den hyfsat frustrerande :)

11. Josa

Josa Friends of KS

Then I'm sorry to say;

Dude, you're on your own...

Luckyluciano gillar detta.
  12. Utforskaren

Utforskaren Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Jag hade ett liknande scenario och då var det pga att uppdateringar av Apple laddades ner automatiskt nånstans och jag körde en rätt gammal iOS version. Efter att jag uppdaterade fick jag c 2.5GB mera. Dock handlade ju inte det om 100GB, troligen inte relevant i ditt scenario. Skumt..

13. donnie
    Trådstartare

donnie Borgare

Jag har den senaste uppdateringen också, det är riktigt skumt

14. donnie
    Trådstartare

donnie Borgare

Nu ser det ut så här.
    image.png

15. KenKun

KenKun Biskop

Testa att stänga av iCloud. Det måste vara något som synkas.

16. donnie
    Trådstartare

donnie Borgare

Har stängt av det nu samt återställt telefonen så nu ska vi se om det fungerar :)
    image.png

KenKun gillar detta.