Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Problem med Köp och Sälj?

Diskussion i 'Diskussion' startad av 911flyer, 22 februari 2015.

1. 911flyer
    Trådstartare

911flyer Bonde

Hello! Har annonserat en Breitling här nu två ggr men annonsen är nu borttagen igen? Finns det någon anledning till detta? får man bara annonsera en klocka åt gången / en annons åt gången? Hmmm... har kollat reglerna med det verkar inte finnas någon info om detta.

Tacksam för hjälp

2. MJ24

MJ24 Friends of KS

Vet inte vad det beror på i just ditt fall, men har du följt alla regler, t e x den om en klar returpolicy?
    Att säga att man accepterar en retur räcker nog inte, utan du bör specificera villkor som gäller.
    Är du osäker på hur, så kolla ett par andra annonser som finns

3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Har en annons raderats två gånger så kanske man ska läsa OCH följa riktlinjerna. :)

Wollen, Spencer, vaniljglass och 1 annan gillar detta.
  4. Limpas

Limpas Borgare

Från:
    Stockholm
    Hoppas att din Tag "aqualand" blir borttagen snart också då den inte heller följer riktlinjerna. Gör om, gör rätt!

Edit: Och ja, det är ett stort problem på köp och sälj att folk inte följer riktlinjerna.

5. M.L.

M.L. Friends of KS

Från:
    Jorden
    Borde man inte få ett meddelande om att annonsen tagits bort för att man inte följt reglerna? Ping Denke daviden Spencer66

Hugii, Paneraiman82 och 911flyer gillar detta.
  6. Omen

Omen Goldmember

Då hade nog arbetsbelastningen blivit ohållbar ;)

Spencer, Icaras, Wi och 3 andra gillar detta.
  7. M.L.

M.L. Friends of KS

Från:
    Jorden
    Är det så illa alltså? Att så många annonser måste tas bort.

8. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Näe. Det står i riktlinjerna att annonser som inte följer riktlinjerna raderas och har det har förtydligats i flera andra trådar.

Är man osäker på om annonsen följer riktlinjerna etc kan man rådfråga oss innan man lägger upp annonsen. Vi är väldigt hjälpsamma, men vi curlar inte annonsmakare i efterhand. ;)

Apansson, Dixie, Spencer och 14 andra gillar detta.
  9. M.L.

M.L. Friends of KS

Från:
    Jorden
    Har nog missat just det.
    Å andra sidan har jag följt reglementet så har inte behövt bekymra mig om raderade annonser.:)

10. Omen

Omen Goldmember

Hur många vet jag inte, men med ökande medlemsantal ökar nog även dessa problem och någon måste sköta regelverket.

Denke gillar detta.
  11. Denke

Från:
    Stockholm
    Exakt. Det är inte supersvårt. ;)

DrSbaitso, M.L. och Omen gillar detta.
  12. M.L.

M.L. Friends of KS

Från:
    Jorden
    Det är ju inte raketforskning direkt.;)

911flyer och Denke gillar detta.
  13. 911flyer
    Trådstartare

911flyer Bonde

10-4 ROGER THAT! Drar nu igenom ord för ord. Tack för alla svar! :)

Gummo och Denke gillar detta.
  14. 911flyer
    Trådstartare

911flyer Bonde

15. jhm

jhm Friends of KS

Från:
    Lund
  16. dauit

dauit Friends of KS

Från:
    Luleå
    Den annonsen ska du ha kudos för, extremt bra och många bilder som visar skicket på klockan - du slipper en massa pm om folk som vill ha mer bilder, jag skulle dock vilja ha en tydlig bild uppifrån där du ser hela klockan utan några effekter. Tydligen instruktioner om frakt, retur, skick, betalning, vad som ingår och sedan lite säljande text för att övertyga köparen om det är den klockan dom ska köpa.

"Retur" avsnittet känns aningen suspekt kanske.

17. 911flyer
    Trådstartare

911flyer Bonde

Rättat

18. 911flyer
    Trådstartare

911flyer Bonde

Nu var det ändrat. :) "Retur inom 24h" är det schysst?

Bra med live feedback.

19. jhm

jhm Friends of KS

Från:
    Lund

Låter mycket bättre. Det var i synnerhet det där med om det skulle vara fejk jag störde mig på. Du som säljer, vet så klart att det inte är någon fejk du lägger ut till försäljning. :)

20. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm

Som jag tolkar det måste returpolicy anges men policyn kan vara , ingen retur, man måste inte acceptera retur men behöver skriva tydligt hur man förhåller sig.

911flyer gillar detta.
  21. ollkli

ollkli Borgare

Från:
    Luleå
    Verkar även jag ha fått en annons raderad. Antar jag? Trodde jag följt alla riktlinjer. Lite synd att man inte kan få ett tips om vad man glömt. Lite osmidigt av admin kan jag tycka. Nu har jag inte en sula om vad problemet med den annonsen var. Kanske hade gått enkelt att korrigera....

22. Denke

Från:
    Stockholm

Admin tycker att det är smidigast om man stämmer av sin annons mot riktlinjerna innan man postar den. Admin har också varit tydlig i riktlinjerna med att Admin tar bort annonser som inte är i harmoni med riktlinjerna. ;)

Limpas, KenKun och Spencer gillar detta.
  23. Limpas

Limpas Borgare

Från:
    Stockholm
    Det vanligaste verkar vara att man glömmer returpolicy tycker jag. De andra riktlinjerna är ju ganska självklara: bild, pris och beskrivning typ.. Så är annonsen borttagen kan det vara en god idé att tänka efter om man hade en returpolicy. Kan dock hålla med om att det är lite synd att man inte får chans att ändra annonsen. Eftersom den blir borttagen måste man ju skriva en helt ny, och har man inte den gamla kvar så kan det bli lite bökigt. Vore bra om man kunde dölja annonsen bara, men gissar att det inte är tekniskt möjligt.

Jag la fram en idé om en mall när man postar annonser förut, eftersom jag tror att problemet är att man glömmer bort returpolicy, inte att man vägrar ha det. Tror att det skulle leda till fler kompletta annonser och därmed mindre administrering. Är det möjligt eller går det inte att göra så? ping Denke Spencer66 daviden

ollkli och theargonaut gillar detta.
  24. Denke

Från:
    Stockholm
    Mall är fortfarande en bra idé! Vi kör ju lite så på recensionsdelen, så det kommer med stor sannolikhet även på köp/sälj. :)

911flyer, ssl och Limpas gillar detta.
  25. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Trams!

J

911flyer och Denke gillar detta.
  26. 911flyer
    Trådstartare

911flyer Bonde

Märke
    Modell
    Ålder
    Skick
    Pris
    Retur
    Bilder

27. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Samt:
    Gångavvikelse, andra mätresultat
    Tillbehör
    ...och Servicehistorik!!

911flyer gillar detta.
  28. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Storlek kanske kan vara nåt också? Så slipper man kolla uret.se när man är osäker vilken storlek objektet är i.

911flyer gillar detta.
  29. 911flyer
    Trådstartare

911flyer Bonde

Tycker personligen att det är vikitgt att "high lighta" kända fel eller defekter/märken, gör affären så transparent som möjligt.

Camo00 gillar detta.
  30. 911flyer
    Trådstartare

911flyer Bonde

Mårtenssons ur Brookfield