• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Problem med Köp och Sälj?

911flyer

Omega
Hello! Har annonserat en Breitling här nu två ggr men annonsen är nu borttagen igen? Finns det någon anledning till detta? får man bara annonsera en klocka åt gången / en annons åt gången? Hmmm... har kollat reglerna med det verkar inte finnas någon info om detta.

Tacksam för hjälp
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Hello! Har annonserat en Breitling här nu två ggr men annonsen är nu borttagen igen? Finns det någon anledning till detta? får man bara annonsera en klocka åt gången / en annons åt gången? Hmmm... har kollat reglerna med det verkar inte finnas någon info om detta.

Tacksam för hjälp

Vet inte vad det beror på i just ditt fall, men har du följt alla regler, t e x den om en klar returpolicy?
Att säga att man accepterar en retur räcker nog inte, utan du bör specificera villkor som gäller.
Är du osäker på hur, så kolla ett par andra annonser som finns
 

Limpas

Cartier
Hoppas att din Tag "aqualand" blir borttagen snart också då den inte heller följer riktlinjerna. Gör om, gör rätt!

Edit: Och ja, det är ett stort problem på köp och sälj att folk inte följer riktlinjerna.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Borde man inte få ett meddelande om att annonsen tagits bort för att man inte följt reglerna? Ping Denke daviden Spencer66

Näe. Det står i riktlinjerna att annonser som inte följer riktlinjerna raderas och har det har förtydligats i flera andra trådar.

Är man osäker på om annonsen följer riktlinjerna etc kan man rådfråga oss innan man lägger upp annonsen. Vi är väldigt hjälpsamma, men vi curlar inte annonsmakare i efterhand. ;)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Näe. Det står i riktlinjerna att annonser som inte följer riktlinjerna raderas och har det har förtydligats i flera andra trådar.

Är man osäker på om annonsen följer riktlinjerna etc kan man rådfråga oss innan man lägger upp annonsen. Vi är väldigt hjälpsamma, men vi curlar inte annonsmakare i efterhand. ;)
Har nog missat just det.
Å andra sidan har jag följt reglementet så har inte behövt bekymra mig om raderade annonser.:)
 

dauit

Panerai
2-Faktor

Den annonsen ska du ha kudos för, extremt bra och många bilder som visar skicket på klockan - du slipper en massa pm om folk som vill ha mer bilder, jag skulle dock vilja ha en tydlig bild uppifrån där du ser hela klockan utan några effekter. Tydligen instruktioner om frakt, retur, skick, betalning, vad som ingår och sedan lite säljande text för att övertyga köparen om det är den klockan dom ska köpa.

"Retur" avsnittet känns aningen suspekt kanske.
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Verkar även jag ha fått en annons raderad. Antar jag? Trodde jag följt alla riktlinjer. Lite synd att man inte kan få ett tips om vad man glömt. Lite osmidigt av admin kan jag tycka. Nu har jag inte en sula om vad problemet med den annonsen var. Kanske hade gått enkelt att korrigera....
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Verkar även jag ha fått en annons raderad. Antar jag? Trodde jag följt alla riktlinjer. Lite synd att man inte kan få ett tips om vad man glömt. Lite osmidigt av admin kan jag tycka. Nu har jag inte en sula om vad problemet med den annonsen var. Kanske hade gått enkelt att korrigera....


Admin tycker att det är smidigast om man stämmer av sin annons mot riktlinjerna innan man postar den. Admin har också varit tydlig i riktlinjerna med att Admin tar bort annonser som inte är i harmoni med riktlinjerna. ;)
 

Limpas

Cartier
Det vanligaste verkar vara att man glömmer returpolicy tycker jag. De andra riktlinjerna är ju ganska självklara: bild, pris och beskrivning typ.. Så är annonsen borttagen kan det vara en god idé att tänka efter om man hade en returpolicy. Kan dock hålla med om att det är lite synd att man inte får chans att ändra annonsen. Eftersom den blir borttagen måste man ju skriva en helt ny, och har man inte den gamla kvar så kan det bli lite bökigt. Vore bra om man kunde dölja annonsen bara, men gissar att det inte är tekniskt möjligt.

Jag la fram en idé om en mall när man postar annonser förut, eftersom jag tror att problemet är att man glömmer bort returpolicy, inte att man vägrar ha det. Tror att det skulle leda till fler kompletta annonser och därmed mindre administrering. Är det möjligt eller går det inte att göra så? ping Denke Spencer66 daviden
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag la fram en idé om en mall när man postar annonser förut, eftersom jag tror att problemet är att man glömmer bort returpolicy, inte att man vägrar ha det. Tror att det skulle leda till fler kompletta annonser och därmed mindre administrering. Är det möjligt eller går det inte att göra så? ping Denke Spencer66 daviden

Mall är fortfarande en bra idé! Vi kör ju lite så på recensionsdelen, så det kommer med stor sannolikhet även på köp/sälj. :)
 
Topp