• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Problem med min Raketa

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Köpte nyligen en liten rolig ryss för en mindre summa pengar. Den snurrar på bra efter ha dragit upp den. Men efter den legat ett tag och jag skulle
ställa in rätt tid var jag eventuellt lite väl brysk och nu snurrar bara kronan. Dvs tar jag ut den ett hack för ställa in tiden så snurrar den bara (ibland kan jag ställa tiden lite, men då är det främst timvisaren som rör sig). Datum går att ändra utan problem. Någon som har några tips på vad jag kan göra? Klockan är en Raketa och på baksidan står det 547825.

Tacksam för alla tips och råd!
2015-10-16-11-14-29-jpg.204131
 

rogart-63

Patek
Det är nåt som hoppat ur sitt läge? När du var lite brysk så hoppade setting lever ur sitt spår. Tyvärr innebär det att tavlan måste lyftas av.
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Det är nåt som hoppat ur sitt läge? När du var lite brysk så hoppade setting lever ur sitt spår. Tyvärr innebär det att tavlan måste lyftas av.

Mm det känns som något hoppat ur. Ajdå låter inte bra. Något man kan göra själv (jag är väldigt nybörjare). Eller kan man lämna in den (värt det?) i lund/Malmö området?

Tack för hjälpen!
 

rogart-63

Patek
Mm det känns som något hoppat ur. Ajdå låter inte bra. Något man kan göra själv (jag är väldigt nybörjare). Eller kan man lämna in den (värt det?) i lund/Malmö området?

Tack för hjälpen!
Det är lite pilligt . Först måste visarna bort .Sen tavlan .Och troligen även datummekanismen . Vågar inte råda dig till det ena eller andra . Kolla med @Fixoflex . Han är specialtränad på ryssar :). Om det är värt reperation eller ?
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Det är lite pilligt . Först måste visarna bort .Sen tavlan .Och troligen även datummekanismen . Vågar inte råda dig till det ena eller andra . Kolla med @Fixoflex . Han är specialtränad på ryssar :). Om det är värt reperation eller ?

Tack igen för tipset. Låter lite väl pillret för mig utan någon erfarenhet av att hålla på med klockor. Skickar ett PM till Fixoflex :)
 

rogart-63

Patek
Med lite kommunikation mellan @agarde och mig tog jag på mig att kolla om det gick att fixa Raketan . Tyvärr visade den sig vara väl trasig :( Trodde på sin höjd att det var setting lever som hoppat ur .
DSC04760.JPG
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Med lite kommunikation mellan @agarde och mig tog jag på mig att kolla om det gick att fixa Raketan . Tyvärr visade den sig vara väl trasig :( Trodde på sin höjd att det var setting lever som hoppat ur .
DSC04760.JPG

Jag tackar för det trevliga bemötandet av både rogart-63 och Fixoflex som jag fick för att försöka fixa klockan! Ibland går det bara inte att laga (för en rimlig peng). Men tack för hjälpen ändå!
 
Topp