Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Problem med min Raketa

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av agarde, 20 oktober 2015.

1. agarde
    Trådstartare

agarde Bonde

Köpte nyligen en liten rolig ryss för en mindre summa pengar. Den snurrar på bra efter ha dragit upp den. Men efter den legat ett tag och jag skulle
    ställa in rätt tid var jag eventuellt lite väl brysk och nu snurrar bara kronan. Dvs tar jag ut den ett hack för ställa in tiden så snurrar den bara (ibland kan jag ställa tiden lite, men då är det främst timvisaren som rör sig). Datum går att ändra utan problem. Någon som har några tips på vad jag kan göra? Klockan är en Raketa och på baksidan står det 547825.

Tacksam för alla tips och råd!

2. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Det är nåt som hoppat ur sitt läge? När du var lite brysk så hoppade setting lever ur sitt spår. Tyvärr innebär det att tavlan måste lyftas av.

3. agarde
    Trådstartare

agarde Bonde

Mm det känns som något hoppat ur. Ajdå låter inte bra. Något man kan göra själv (jag är väldigt nybörjare). Eller kan man lämna in den (värt det?) i lund/Malmö området?

Tack för hjälpen!

4. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Det är lite pilligt . Först måste visarna bort .Sen tavlan .Och troligen även datummekanismen . Vågar inte råda dig till det ena eller andra . Kolla med @Fixoflex . Han är specialtränad på ryssar :). Om det är värt reperation eller ?

5. agarde
    Trådstartare

agarde Bonde

Tack igen för tipset. Låter lite väl pillret för mig utan någon erfarenhet av att hålla på med klockor. Skickar ett PM till Fixoflex :)

6. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Med lite kommunikation mellan @agarde och mig tog jag på mig att kolla om det gick att fixa Raketan . Tyvärr visade den sig vara väl trasig :( Trodde på sin höjd att det var setting lever som hoppat ur . DSC04760.JPG

jabla gillar detta.
  7. agarde
    Trådstartare

agarde Bonde

Jag tackar för det trevliga bemötandet av både rogart-63 och Fixoflex som jag fick för att försöka fixa klockan! Ibland går det bara inte att laga (för en rimlig peng). Men tack för hjälpen ändå!

rogart-63 gillar detta.