Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Problem med Quartsklocka. Batterifel?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Makkanxd, 19 december 2015.

1. Makkanxd
    Trådstartare

Makkanxd Stadsbo

Från:
    Stockholm
    En quartsklocka jag ägt i kanske 1 år ish har börjat strula. Den går i ca 5 min sen stannar den och tickar 1 sec fram och 1 sec bak, eller ibland stannar helt. MEN när jag drar ur kronan och ställer om tiden nån sec eller nån timme så börjar den gå igen. Borde väl inte vara så enkelt som ett batterifel?
    Tacksam för hälp
    /Makkan

2. Hugii

Hugii Biskop

Dags för batteribyte....

3. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Är klockan ett år gammal eller köpte du den begagnad?
    Låter som den behöver en översyn av rörliga delar i verket vilket brukar ta ett antal år på en kvartsklocka.

4. Makkanxd
    Trådstartare

Makkanxd Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Klockan är 1 år. Något hobbymärke som jag köpte i USA, för ca 300 spänn men jag gillar den verkligen så vill få den att fungera schysst igen.

5. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Ok. Jag tror det krävs mer än ett batteribyte, men börja med det.

6. Comtainer

Comtainer Bonde

Byt batteri. Löser nog ditt problem.

7. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Det skulle säkert vara möjligt att byta urverk i den. Kan det vara så att du har fel storlek på batteriet i nu? Och att det hittills fungerat fint men på senare tid hoppat lite snett? Och därför lett till att gången blivit dålig.

8. Makkanxd
    Trådstartare

Makkanxd Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Har precis beställt ett batteri fåse om det löser problemet. Vill helst inte lämna in den om det nu kostar skjortan för en klocka för 300 spänn.

9. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Vilken är din definition av "kosta skjortan" gällande service? Det finns några verkliga skräckexempel på forumet där servicear kostat rejäl huggorm!:hungover:

Edit: Det jag menar är att gillar man klockan så gör man, oavsett om den är värd 300 eller 30k.

10. Makkanxd
    Trådstartare

Makkanxd Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Absolut, jag gillar klockan men tänker inte lägga samma kostnader som jag lägger ner på min planet ocean eller min Tag. Nu tror jag inte det skulle ligga i de prisklasserna men kostar säkert en bra slant om man måste byta ut uret.

11. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Tror inte att det behöver vara snordyrt, ett quartzverk går att köpa löst på nätet, och en hobbypulare eller kvartersurmakare kan säkert fippla i det i boetten... Jag hade lätt kollat upp möjligheten iaf om det inte räcker med batteribyte.

12. Makkanxd
    Trådstartare

Makkanxd Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Absolut, tänker testa batteribytet först. Skulle dock kännas skumt att gå in med denna klocka till Nymans :bag: Skämt åsido

13. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Det kan jag förstå. Men farfars kanske kan hjälpa dig för en mindre peng. Ring och hör med dem. De har dock stängt till mitten av januari.
    http://www.farfarsklocka.se/news_1.html

14. Makkanxd
    Trådstartare

Makkanxd Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Hade inte en tanka om farfars! Tack, ska absolut kolla upp det!

slimjim gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield