• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Problem med Rolex Submariner

Richie

Audemars
2-Faktor
20 varv gäller om du direkt efter sätter på dig klockan och använder den normalt, lägger du den åt sidan så stannar den så klart efter x antal timmar, ska du dra upp den fullt så behöver du säkert 50-60 varv.
Oj, trodde inte det krävdes så många varv!
Detta kan ju förklara mitt problem.. Skall prova detta först då :)
 

paradis

Audemars
Dessvärre inte aktuellt då jag bor i Skåne.


Yes, den har ju garanti till 2017 så får kanske ta och besöka AD helt enkelt!


Står 20 varv i instruktionsboken så jag drog till med några extra varv, kanske runt 25, fast detta är kanske inte tillräckligt?
Varför inte ta den till Bergströms i Malmö .
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Med bezeln är felet antagligen en av två saker; smuts som hamnat under den eller att fjädern hoppat ur sitt fäste. Inget av dessa är något extremt att oroa sig för!
Angående gångreserven samt att det är en 06:a så låter det som att en service bör göras då den är 9 år gammal. (Väl över den normala tiden mellan servicetillfällen.)
Allt detta åtgärdas med största sannolikhet i en vanlig service, borde inte vara några stora bekymmer. (Men självklart kan jag inte lova detta då jag inte sett klockan eller några bilder!)

Bor du i närheten av Stockholm så rekommenderar jag att du svänger förbi Rob Engström och ber deras urmakare kika på den då de är väldigt duktiga!
Hoppas allt löser sig smärtfritt!

Ping @ROB-1832
Gångreserv på 7 timmar känns helt fel för ett tio år gammalt 3130/3135.
 

Marcus S

Breitling
Liten follow-up!
Var förbi hos Bergströms i Göteborg här om dagen och klockan fick sin dom. Verkar vara någon form av stötskada, klockan gick under omständigheterna bra, men det var det enda positiva.. Får bli en helserv!
 
Topp