Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Problem med rotor, fixat med ruckning?

Diskussion i 'Diskussion' startad av ranepaj, 22 juli 2014.

1. ranepaj
    Trådstartare

ranepaj Bonde

Hej!

För ca. 3 veckor sedan fick jag äntligen tummer ur och begav mig till Fredmans ur som sålt min Oris BC4 Retrograde day. Den hade haft problem med rotorn då den inte snurrade fritt och därmed inte kunda dra upp klockan. De sa att det skulle ta 8-10 veckor, men klockan var klar redan efter 3 veckor. Jag har inte hämtat klockan ännu.

Jag ringde nu och hörde med Fredmans vad servicestället gjort (garantiärende) och de hade bara ruckat klockan. Kan man med en enkel ruckning se till att rotorn rör sig fritt igen? Enligt Fredmans har servicestället gjort en total genomgång och säger att den nu ska vara fixad.

Tack på förhand!

2. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Svar: nej. Låter mycket märkligt.
    Att rucka klockan har ingen med roton att göra.

ranepaj gillar detta.
  3. ranepaj
    Trådstartare

ranepaj Bonde

Precis min tanke! Vad kan göra att rotorn inte rör sig fritt?

4. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Någon skruv som kanske inte sitter som den ska.
    Finns andra hör som kan detta mycket bättre.
    Ping China McGyver

5. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Vad menar du med rör sig fritt?

6. ranepaj
    Trådstartare

ranepaj Bonde

Den satt i princip fast på samma ställe. Krävdes mycket armrörelse för att få den att flytta på sig och vrida upp uret. Jämförde med en väns BC4 och den rörde sig betydligt lättare.

Mårtenssons ur Brookfield