Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Problem med sambons Seiko.

Diskussion i 'Diskussion' startad av Eurenius, 22 mars 2016.

1. Eurenius
    Trådstartare

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Jag gick till urmakaren för att byta batteri på denna fina Seiko från 79.
    När urmakaren pillar på klockan så lossnar kronan och kronhalsen ser helt trasig ut.

Går det att reparera en sån här gammal goding? @yonsson @Molle?

Tur att jag inte sålde tillbaka den till Molle, hade inte känts bra när detta hände. :( DSC_0393-01.jpeg DSC_0396-01.jpeg

2. McGyver

McGyver Biskop

Från:
    Lund
    Absolut, det är bara att sätta i en ny kronhals - no biggie! (brukar vara jobbigast att få ut den gamla)

Savagear114 och Eurenius gillar detta.
  3. Eurenius
    Trådstartare

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Urmakaren trodde inte att det skulle gå att få tag på delar. Kronaxeln är också av.
    Men du tror att det går att fixa?

StrawberryFields gillar detta.
  4. McGyver

McGyver Biskop

Från:
    Lund
    Delar tillverkar man! ;)
    Kronrör är inga konstigheter att svarva till - tror jag kan ha en axel liggandes och även en krona om den är borta - kollar!

5. Eurenius
    Trådstartare

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Kronan har jag! Skulle du kunna ta på att fixa det här skulle jag bli överlycklig! Plus att jag slipper ha världens suraste sambo.

Fido1, Savagear114, McGyver och 1 annan gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield