Laddar...
Nymans Ur 1851

Problem med super oyster till skx007

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av joddadaman, 15 december 2015.

1. joddadaman
    Trådstartare

joddadaman Ewok

Fick igår hem ett super oyster från strapcode till min kära skx007. När jag skulle montera detta band stötte jag dock på patrull. Jag lyckas verkligen inte få i det ena bandstiftet, la säkert ner 2.5 timme utan större framgång. Det ena stiftet glider i smärtfritt men det andra sitter någon cm över hålet och jag lyckas inte få det att klicka! Har läst lite på andra forum och det verkar va ett känt problem. Någon som stött på någon liknande och kan ge mig någon form av vägledning i frågan?
    Mvh en glad nybörjare

2. mofo

mofo AT-ST driver

Från:
    Skåne
    ingår det stift när man köper, skit isf att använda dem?
    Du kan ju testa att använda de stiften som du haft på klockan tidigare som passat?

3. johbos

johbos Ewok

Hur har det gått med att montera det nya armbandet?

4. JayLar

JayLar Y-Wing pilot

Har samma länk och den är också riktigt svår att montera. Får använda alla verktyg i klocklådan innan det kommer på plats.

5. Raddan

Raddan Ewok

Om du känner dig extremt stadig på handen så kan jag rekommendera en tunn kniv för att pilla dit den andra änden (efter att du på annat vis fått i den första)

6. donnie

donnie Y-Wing pilot

Jag hade samma problem med mitt superjubilee, jag bytte till ett annat stift och då fungerade det galant:)

7. LordTTK

LordTTK Rebel soldier

Hade precis samma problem, fick fila lite på ena länkens änd hål.
    Testade olika stift och var i kontakt med strapcode, dom sa att det är tydligen hålen på klockan som är lite "off" tydligen vanligt med Seiko skx007....
    Om det är sant vet ej, jag mätte aldrig.

8. noeLLY

noeLLY Stormtrooper

Ner med något mellan länken och stiftet och bänd in det mot hålet!