Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

PROBLEM

Diskussion i 'Diskussion' startad av Per-Åke Öjersson, 29 juni 2014.

1. Per-Åke Öjersson
    Trådstartare

Per-Åke Öjersson Bonde

Hej har en Fortis eden roc som jag tyckte skrammlade lite så det blev till att öppna den till min fasa upptäcker jag att rotorn är lös.Märker att skruven är av. Fråga nummer 1 är den högergängad eller vänstergängad. Fråga 2 kan man köra utan rotor och dra upp den manuellt.Fråga 3 någon som har någon ide hur jag skall få ut skruven problemet är när man är 50+ så ser man ju så bra.Hoppas det finns någon som kan ge mig ett svar MVH Per-Åke

2. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Eurenius gillar detta.
  3. China

China Guest

1. Right -Tight, Left - Loose.

2. Det går, men en del automater har ett mindre robust manuellt uppdrag, och då är det inte så lämpligt. I vilket fall så mår klockan bäst med rotorn på plats.

3. Ser du lite sämre, så är nog bästa lösningen att ta en tur till urmakaren.:)

mace, Affe, par och 3 andra gillar detta.
  4. LarsG

LarsG Ty internationalen åt alla lyckan bär!

Från:
    Berlin/Stockholm
    Inte bra :(

Per-Åke Öjersson gillar detta.
  5. Per-Åke Öjersson
    Trådstartare

Per-Åke Öjersson Bonde

Får nog göra det tror du verkligen att man kan få ut en sådenan liten skruv ser den knappt :facepalm:

6. Per-Åke Öjersson
    Trådstartare

Per-Åke Öjersson Bonde

PS det är ett ETA 2789 om det är till någon hjälp :happyhappy:

7. Per-Åke Öjersson
    Trådstartare

Per-Åke Öjersson Bonde

Blev till att ta tjuren vid hornen.Tur att man har lite skrotklockor hemma hittade tillslut ett ETA 2789 så det var bara att ta automatmodulen och flytta över den till Fortisen så nu går den som en klocka :happyhappy:

Gummo, StrawberryFields, Molle och 2 andra gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield