Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Projekt - Årsklocka till mig och min far

Diskussion i 'Diskussion' startad av robert_06_, 26 augusti 2016.

1. robert_06_
    Trådstartare

robert_06_ Bonde

Från:
    Göteborg
    Har alltid varit lite tudelad till det här med årsklockor då det både kan ses som en ursäkt för att köpa en till klocka eller just för vad det är, en klocka av som årsmodell som sig själv.
    Har gått och funderat på en årsklocka länge och väl till min far som fyller 65 här nästa vecka då jag tycker att hans Casio behöver varvas med något roligare.
    Sagt och gjort, scannade av marknaderna som finns (både här, Chrono24 och lite andra vintage-sidor) under några veckor och hittade till slut en trevlig Omega som jag tror kan passa min far.
    En snabb förfrågan till säljaren via Chrono24 gjordes och offerten godtogs. Betalning omgående och dagen efter hade betalningen mottagits och klockan skickades iväg med UPS. Får klocka på måndag om allt går som det skall.
    Samtidigt funderade jag på en årsklocka till mig själv då man uppnått den respektabla åldern av 35 (vilket motsvarar ca 21 i mental ålder). Ibland skall man ha tur, @OlofB lägger ut en mycket fin, nyservad Tudor Prince Oysterdate Jumbo 9080/0 från 1981. Och han finns i Göteborg så en F2F bestäms och idag innan lunch avslutades den affären. Helnöjd med jumbo-caset till Tudorn då mina handleder i mina ögon är för stora för klockor under 38mm.
    Nu får vi bara hoppas att födelsedagspresenten uppskattas av min far på onsdag. Samtidigt vill jag rikta ett stort tack till @OlofB för en snabb och smidig affär. Hoppas du överlever helgen!
    4771625_s140.jpg IMG_7832.JPG

matlun, Vesper, Savagear114 och 3 andra gillar detta.
  2. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Roligt! Han kommer bli nöjd.

3. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Fint gjort, återkom gärna när din far fått klockan.

Mårtenssons ur Brookfield