• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Projekt - Årsklocka till mig och min far

Har alltid varit lite tudelad till det här med årsklockor då det både kan ses som en ursäkt för att köpa en till klocka eller just för vad det är, en klocka av som årsmodell som sig själv.
Har gått och funderat på en årsklocka länge och väl till min far som fyller 65 här nästa vecka då jag tycker att hans Casio behöver varvas med något roligare.
Sagt och gjort, scannade av marknaderna som finns (både här, Chrono24 och lite andra vintage-sidor) under några veckor och hittade till slut en trevlig Omega som jag tror kan passa min far.
En snabb förfrågan till säljaren via Chrono24 gjordes och offerten godtogs. Betalning omgående och dagen efter hade betalningen mottagits och klockan skickades iväg med UPS. Får klocka på måndag om allt går som det skall.
Samtidigt funderade jag på en årsklocka till mig själv då man uppnått den respektabla åldern av 35 (vilket motsvarar ca 21 i mental ålder). Ibland skall man ha tur, @OlofB lägger ut en mycket fin, nyservad Tudor Prince Oysterdate Jumbo 9080/0 från 1981. Och han finns i Göteborg så en F2F bestäms och idag innan lunch avslutades den affären. Helnöjd med jumbo-caset till Tudorn då mina handleder i mina ögon är för stora för klockor under 38mm.
Nu får vi bara hoppas att födelsedagspresenten uppskattas av min far på onsdag. Samtidigt vill jag rikta ett stort tack till @OlofB för en snabb och smidig affär. Hoppas du överlever helgen!
4771625_s140.jpg IMG_7832.JPG
 
Topp