• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Projekt JLC Duoplan

Subby

Rolex
IMG_7249.JPG
IMG_7271.JPG
IMG_7280.JPG
IMG_7251.JPG
Åh så läcker, du har enligt mig bästa klocksmaken i forumet, och helt klart en av de bästa samlingarna med en väldigt stor bredd. Keep it up!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Sitter och läser i en gammal klockbok jag fick för ett antal år sedan - "Klassiska Armbandsur" från 1989 (utgiven av Bokia). När jag fick boken var den lagom spännande då den kändes daterad när bokens moderna klockor typ alla var two tones åttiotalare. Nu när mitt intresse övergått till mestadels vintage blir boken mer spännande. Bl. a. där jag läser om JLC.
@Aurum, jag vet att vi tidigare diskuterat när Safirglas kom och i boken står det 1929 (i alla fall hos Jaeger). Intressant är även att första stålboetterna först 1926. Tänk, bara knappa tiotalet år innan min klocka tillverkades! :)

IMG_9196.JPG
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Sitter och läser i en gammal klockbok jag fick för ett antal år sedan - "Klassiska Armbandsur" från 1989 (utgiven av Bokia). När jag fick boken var den lagom spännande då den kändes daterad när bokens moderna klockor typ alla var two tones åttiotalare. Nu när mitt intresse övergått till mestadels vintage blir boken mer spännande. Bl. a. där jag läser om JLC.
@Aurum, jag vet att vi tidigare diskuterat när Safirglas kom och i boken står det 1929 (i alla fall hos Jaeger). Intressant är även att första stålboetterna först 1926. Tänk, bara knappa tiotalet år innan min klocka tillverkades! :)

IMG_9196.JPG
1932 sade JLC när jag frågade dem, men vem vet...
 
Topp