• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Prometheus, vad tycker vi om det?

Rojalisten

Panerai
Gått i tankarna på och köpa mig en Prometheus! Tydligen ett märke från Portugal, grundat år 2008.
Kollat igenom deras hemsida och lite recentioner på Ytuben. Verkar vara bra klockor till lågt pris. Typiskt micro märke?
Kollar man deras hemsida ser den riktigt sunkig ut. Deras visningsbilder innehåller massa damm etc, vilket få mig tro att dessa enbart gillar att göra klockor/ är entusiastiska, men har inte mycket till övers just för att marknadsföra/ sälja pjäser. Vad tror ni?

Den modellen som jag har snöat in mig på heter Prometheus Piranha, sitter ett Miyota 9015 i den, helium ventil och pallar 500m. Det jag gillar med denna modell är just 500m och helium ventil till det priset, samt självklart stilen på klockan ala 60 talet. Priset ligger på 345 dollar. Bu eller bä?

Finns i vit, gul,svart och orange. Jag tycker nog bäst om den svarta och orangea =)
225331487.jpg

225331565.jpg

225331581.jpg

225331589.jpg


och den orangea

244459717.jpg

244459756.jpg
244459757.jpg
 

Greven

Audemars
Maffig klocka! Hur stor är den? Tycker den med svart tavla är riktigt cool. Känner inte till märket dock. Men kul med ett märke från Portugal. Hoppas på bilder om du köper den. :)
 

Rojalisten

Panerai
Mäter 44mm så ganska fet, ska dock bäras smått :) superluminova på dessa, så ska lysa som en fackla.
Safir med ar behandling.
Fan känns väldigt lockande för under 3000 spänn
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Jag blev sewgen, ganska läckra modeller :) inte lika mycket "out-of-the-box"-känsla som många andra klockor från mindre tillverkare i den klassen
 

Starship

Cartier
Det ser ut som att glaset sitter lite högre än vad vridringen gör. Om det är så är det lite annorlunda och kan nog se bra ut. Jag gillar också pirayan på baksidan.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Varför är kronan ute på samtliga bilder?
Ett litet kronskydd hade kanske inte skadat, men mycket för pengen såklart....
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Inte för att tuta i min egen pipa, men jag har en Prometheus till salu på K&S.
Tycker klockan känns välbyggd och gedigen, samt så är väl designen ganska egen. Kronan bråkar lite på min, men det är väl det enda jag kan anmärka på. Länken är ok, ganska medel, varken bu eller bä.
Tritiumet är ju ingen Seiko Monster-klass på, men den gör jobbet ok.

Men det sagt så skulle jag mycket väl kunna tänka mig en Prometheus Piranha. Bjuder på en bild jag snodde rakt av från nätet.
f835424e616dfff22926b69ce77cfb25.jpg

Jag gillar den! Måste nog köpa en
 

Michael.

Rolex
Ska bli intressant att höra vad ni tycker som beställt, blev sugen direkt när jag såg den svarta! Jag tänkte precis slå till på en seiko sumo, men denna verkar tung och kul med ett ovanligare märke. Hur står sig urverket i detta till mot sumos verk?
 
Topp